PDA

View Full Version : Mening/check PRS kenners



rupke
10 oktober 2011, 16:21
Hoi,

Ik wil deze PRS gaan aanschaffen.

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/487025540-prs-paul-reed-smith-singlecut-2007.html

Ik ben geen enorme PRS kenner, maar omdat het om een aanzienlijk bedrag gaat wil ik wel zeker weten dat deze origineel is. Het is niet dat ik de verkoper niet vertrow integendeel, ant over de mail gaat alles naar wens, maar ik wil graag van wat kenners horen of dit ook de echte is.

Ik vind hem prachig in ieder geval.

Gr. Rupke

jze
10 oktober 2011, 16:34
Lijkt mij gewoon origineel hoor. De satin finish moet je van houden, wordt nu niet meer gemaakt geloof ik. Papieren zitten er zo te zien bij, prs koffer. Heb ook een prs singlecut goldtop gehad. Leuke gitaar, maar ik kon er niet zo mee overweg. Kwalitatief wel top natuurlijk.

rupke
10 oktober 2011, 16:43
Hoi,

Ik vind die Satin afwerking wel erg mooi. En ik denk ook wel dat ie origineel is. Waar ik nu aan zit te twijfelen is dat de gitaar geen maple top heeft. mijn andere PRS heeft dat wel. Ik heb dit voorheen ook gehad met 2 gibsons, waarvan de ene zonder maple top toch niet mijn ding was. Ik miste heel de tijd iets. Hmmmmm. Het is ook niet bij de deur om even die gitaar uit te proberen.

Gr. Rupke

speedmusic
10 oktober 2011, 16:47
Zijn wij tegen elkaar aan het opbieden?
Het is echt een prachtgitaar, wil eigenlijk zo'n anniversary model hebben met birds in flight, charcoal black en een 24 fretter hebben. Maar die zijn zeer moeilijk te krijgen/vinden.

Als ik deze gitaar koop dan doe ik het volgens het principe settle with less, misschien moet ik het niet doen, of toch.... twijfel zorgt er in ieder geval voor dat ik nog niet hoger heb geboden.

rupke
10 oktober 2011, 16:53
Heej Speedmusic,

Ben jij Piet op marktplaats dan? Stop eens met bieden ;-) hahaha.

Zoals je kunt lezen ben ik al weer aan het twijfelen. Ik zal een skijken of ik hem in de buur tniet ergens kan uitproberen voordat ik bijna 2 uu rin de auto ga zitten.

Gr. rupke

speedmusic
10 oktober 2011, 16:57
klopt dat ben ik, check bij de verkoper dan wel het neckprofiel, anders pak je in de winkel een prs met ander neck profiel. Voor mij maakt dit nogal een verschil, ik heb destijds mijn custom22 verkocht omdat het profiel (wide thin) mij achteraf niet lag.

Aan de andere kant, als je hem kunt kopen voor een leuke prijs en hij mocht toch niet bevallen kun je hem na een jaar ook weer verkopen, voor ± dezelfde prijs. Mocht de economie aantrekken misschien wel voor een groter bedrag.
In financieel betere tijden zou die gitaar volgens mij €1500,-- moeten opbrengen.

Mocht de gitaar niet bevallen en eventueel weer verkocht worden is de aanschaf mits voor een leuke prijs eigenlijk een no-brainer. Zie hier mijn reden waarom ik mijn bod nog niet intrek,

Kingfisher
10 oktober 2011, 18:28
Het ziet er een echte uit, hoor. Nu, je zal het wel merken, een PRS is tot de puntjes afgewerkt: hals-body perfect gelijmd, frets mooi afgewerkt, stemmechanismen draaien als een liertje,...

Zoals eerder gezegd: niet alle prs nekken zijn voor jou geschikt. Ik heb bij de aanschaf van de mijne zowel de wide thin als regular vast gehad, en die wide thin is absoluut mijn ding niet.

Venlonaer
10 oktober 2011, 20:10
Hey Rob,

Jij had toch eerst een SC245? Die lijkt mij toch een stapje hoger dan deze singlecut. Dus vanwaar deze stap?

rupke
10 oktober 2011, 20:25
Hoi,

Ik heb ook nog steeds die PRS 245 en ook super tevreden over. Ik wou deze er bij om in een andere stemming te zetten en dan kan ik stoppen met om de 2 maanden een andere gitaar te kopen voor er bij omdat ik zoek naar een goedkoop model die de sc 245 benaderd. (die bestaat niet ;-). Maar ik blijf het proberen.

Gr. Rupke

peter_heijnen
11 oktober 2011, 08:58
"...laten bouwen bij prs zelf incl op maat gemaakte koffer"?

Dat is toch gewoon een standaardmodel met bijbehorende koffer? Daar is die gitaar uiteraard helemaal niets minder mee, maar wat een gelul.

Fiendish
11 oktober 2011, 09:36
"...laten bouwen bij prs zelf incl op maat gemaakte koffer"?

Dat is toch gewoon een standaardmodel met bijbehorende koffer? Daar is die gitaar uiteraard helemaal niets minder mee, maar wat een gelul.

Niet om het een of ander, maar het zou zomaar kunnen dat deze op aanvraag is gebouwd bij PRS, daar is niks onzinnigs aan.
Elke boerenlul met een smak geld en een PRS dealer in de buurt kan een PRS op aanvraag laten bouwen in een specifieke kleur/houtsoort/etc.

peter_heijnen
11 oktober 2011, 09:51
Tuurlijk en nu je het zegt wordt het me ook helemaal duidelijk. Boerelul laat prs een standaardmodel custombuilden, betaalt daarvoor graag extra en zet de gitaar dan na 3 keer tokkelen voor, naar het zich laat aanzien, max 1500 euro -ruim dan he- op marktplaats. Dat ik dat niet eerder zag, stom van me. :)

Venlonaer
11 oktober 2011, 10:28
Als je ze custom laat bouwen. Is het dan geen private stock?

BobvanKempen
11 oktober 2011, 10:30
Volgens mij zijn de enige "custom" PRS modellen idd Private Stock modellen en dat is dit duidelijk niet.

Fiendish
11 oktober 2011, 11:19
Tuurlijk en nu je het zegt wordt het me ook helemaal duidelijk. Boerelul laat prs een standaardmodel custombuilden, betaalt daarvoor graag extra en zet de gitaar dan na 3 keer tokkelen voor, naar het zich laat aanzien, max 1500 euro -ruim dan he- op marktplaats. Dat ik dat niet eerder zag, stom van me. :)

Ik zie nergens €1500 als limiet staan, grapjas.
Of dat de verkoper met een van de huidige biedingen akkoord gaat.
Dus...

@ Bob en Venlonaer : ik dacht me te herinneren dat het Private Stock program een vrij recent (eind 2008? )was, maar ik kan me uiteraard vergissen.

En nogmaal @Bob : je vergeet PRS en ESP in je sig te noemen, nu beledig je slechts ¾ van het forum ;-)

peter_heijnen
11 oktober 2011, 11:41
Tja, ik zie ook nergens specifieke houtsoorten of dergelijke staan, wel een link naar de standaard uitvoering in de standaard kleur...

benwave
11 oktober 2011, 11:50
Ik vind het maar een liluk ding, hopen dat de intontie perfect is, want verder zijn er niet veel afstelmogenlijkheden

Kingfisher
11 oktober 2011, 14:03
Prs maakt zich sterk dat de intonatie perfect is. Natuurlijk geldt. dit enkel voor de erkende maat snaren.

Maar ze hebben ook een vaste prs brug die kan geintoneerd worden, da's een optie.

Mbt tot custom: alle prs'en worden op bestelling gemaakt, net zoals Volvo's op bestelling van de band rollen. PRS heeft geen voorraad zwarte gitaren, maar maakt enkel zwarte singlecuts als een dealer ze besteld heeft.

custom: model, kleur, 3 soorten nek
Private stock laat je toe om zelf je hout te kiezen, kleur van inlays, type hardware,....

Fiendish
11 oktober 2011, 14:35
Da's een duidelijk verhaal Kingfisher.
Dus dit is in zekere zin wel een gitaar op bestelling, alleen geen private stock.

lindstrom
11 oktober 2011, 15:53
Ik vind het maar een liluk ding, hopen dat de intontie perfect is, want verder zijn er niet veel afstelmogenlijkheden

Is natuurlijk een kwestie van smaak maar,... ik vind hem nou ook niet zo mooi nee...

Schedel
11 oktober 2011, 18:36
Dit is wel een echte volgens mij, Ik heb een Hollowbody 2 en een Custom 24, en bij de custom 24 zit deze koffers, ook de papieren die er bij zitten zijn identiek. Alleen die kleur:???: Dit is volgens mij de eerste PRS die ik niet mooi vind. Maar als je hem voor 1250,00 krijgt moet je hem maar snel kopen. Super gitaren!!!:crazyhappy:

PGR
11 oktober 2011, 22:48
Let wel op het feit dat de singlecut een andere mensuurlengte (25 inch) heeft dan je sc245 (24,5 inch).

Verder zou ik er niet meer voor betalen dan die 1250.