PDA

View Full Version : airbrushen van grill cloth...



iam
28 mei 2003, 23:05
heeft iemand deze gekke gedachte al uitgevoerd?

zit eraan te denken het Rhodes logo op een custom grill te laten airbrushen maar vrees nu na een microsoft paint avontuurtje dat het niet zal zijn als verwacht... :-?

iemand voorstellen welke grill cloth en kleur van letters?

sash
28 mei 2003, 23:34
He bah nee :) Gewoon mooi vergeeld doek van een blackface Fender. Das geil :D

SiNiSTRaL
28 mei 2003, 23:53
nou...
net pisvlekken waar je de speakers doorheen kunt zien en de motten je gemeen van onder aanstaren :p
hehe...
ff ontopic: koop gewoon een nieuwe grill cloth en probeer het daar op en dan kan je die er altijd overheen gooien

iam
29 mei 2003, 09:39
ik kan een volledige nieuwe grill met grill cloth + airbrushen + verzending naar belgie, krijgen bij Erik v/d Haar voor 125€

wat denken jullie daarvan? :???:

maar ik weet dus dan niet op voorhand hoe het eruit zal zien...
kwil mn originele grill ook zoiezo niet verkloten...
en om zelf met spuitbussen te gaan werken zie ik ook niet zitten, laat een professional dat maar doen...

help me :???:

sash
29 mei 2003, 11:38
ik kan een volledige nieuwe grill met grill cloth + airbrushen + verzending naar belgie, krijgen bij Erik v/d Haar voor 125€

wat denken jullie daarvan? :???:

maar ik weet dus dan niet op voorhand hoe het eruit zal zien...
kwil mn originele grill ook zoiezo niet verkloten...
en om zelf met spuitbussen te gaan werken zie ik ook niet zitten, laat een professional dat maar doen...

help me :???:

Wel een redelijke prijs denk ik, hoef je em alleen maar erin te laten zetten. En je hebt iets unieks vanwege dat airbrushen :)
Ja tis het wel waard denk ik.

iam
29 mei 2003, 11:45
je grill kan je gewoon zelf vervangen hé, hangt alleen maar vast met goede velcro (klittenband)

sash
29 mei 2003, 11:46
Geen idee, nooit geprobeerd eruit te trekken :)

Edit: Oh ja ik trek em er zo af :) Nooit geweten haha

iam
29 mei 2003, 11:47
ik wist het ook niet :D

tis mss een domme vraag...
maar dat airbrushen is dat dat gewoon met spuitbussen ofzo? of is dat een andere techniek?
zou dat na verloop van tijd afschilferen?

sash
29 mei 2003, 12:04
ik wist het ook niet :D

tis mss een domme vraag...
maar dat airbrushen is dat dat gewoon met spuitbussen ofzo? of is dat een andere techniek?
zou dat na verloop van tijd afschilferen?

Airbrushen is een hele speciale techniek. Soort van spuitjes die op luchtdruk werken. Als het goed gedaan wordt schilfert het niet af.

iam
29 mei 2003, 12:05
ook op een ondergrond als grill cloth?

sash
29 mei 2003, 12:13
ook op een ondergrond als grill cloth?

Ja daarom wordt het juist met airbrushen gedaan. Je grill cloth blijft toch ook gewoon zilver :)

iam
29 mei 2003, 12:15
ook op een ondergrond als grill cloth?

Ja daarom wordt het juist met airbrushen gedaan. Je grill cloth blijft toch ook gewoon zilver :)

ik snap wel niet zo goed wat je hiermee bedoelt, sash :???:
hoe bedoel je 'je grill cloth blijft toch ook gewoon zilver'??

sash
29 mei 2003, 13:54
Je grill cloth is toch zilverkleurig? Dat is ook geverfd :)

SteavisSmokin
29 mei 2003, 14:35
Iam, heb je erik v/d haar wel gemeld dat je een baffle hebt die je er met klittenband af kan halen? Oudere Twin's hebben dit niet -> als hij dus een baffle voor je maakt zoals op oudere twins past het niet.

iam
29 mei 2003, 14:39
heb het nog niet besteld...
maar zal dat dan nog even doormeelen...
heb wel gezegd dat het een silverface was...
ben momenteel nog redelijk blut (alé nie echt maar kmoe nog leven ook é) dus tzal voor in de vakantie zijn...

iam
29 mei 2003, 14:45
btw sash als je de grill er toch van hebt, kan je gelijk kijken hoe het met je speakers gesteld is...
door een lichte druk erop uit te oefenen kunnen je horen of ze op luide volumes neiging hebben tot aanlopen (als je een lichte weerstand voelt of voelt schuren)

V!N
29 mei 2003, 15:06
ja hoi he ..

De draad kerel ! Net als je bruine overhemd een bruin geverfde draad heeft.

Ze gaan toch niet eerst een overhemd weven en daarna in een bruin badje dompelen ?

Maar wat je misschien heel goed zou kunnen laten doen is zeefdrukken. Op kleding (zoals bruine overhemden) wordt altijd met zeefdruk gewerkt. Het is een dikke en taaie inkt die alleen bij heel veel wassen, dragen en schuren kan slijten, maar zo vaak stop je je amp niet in de wasmachine. Hoop ik.

Zoek maar eens met http://www.goegel.be/ naar zeefdrukkerijen, vraag ze om een oferte voor een éénkleurendrukgang en op welk formaat en zeg dat je het materiaal en het bestand naar hun wens aan kunt leveren. Desnoods op film als ze dat graag willen.

En dan mail je mij eens een goed plaatje van het Rhodes logo (bij voorkeur een zo groot mogelijke scan uit een catalogus) en maak ik er weel een grafisch professioneel verantwoord en bruikbaar bestand van. Wel leuk om weer eens met wat typografen het hoofd te buigen over wat het lettertype kan zijn :)


En oh wee als er nu iemand aankomt met grappen over bruinhemden en/of brownsound :P

iam
29 mei 2003, 15:09
erik v/d haar had er zelf geen commentaar op...
dus het moet zijn dat het toch meer wordt gedaan??

Bins
29 mei 2003, 15:18
Geen idee, nooit geprobeerd eruit te trekken :)

Edit: Oh ja ik trek em er zo af :) Nooit geweten haha

Haha ja, wat grappig. Geen idee dat je dat zo eraf kon trekken. Nou kan ik een keer mijn "kippengaas" experiment gaan uitvoren :)

iam
29 mei 2003, 15:20
:lol: :lol: kippegaas :razz:

zZoRgO
29 mei 2003, 15:42
Ik ben wel geïnteresseerd om iets dergelijks te doen met m'n 4x12...
weet iemand hoe je de grill uit zo'n marshall 1960 kan halen?
is dat ook met velcro of totaal anders?

Bins
29 mei 2003, 16:09
:lol: :lol: kippegaas :razz:

Ja zoiets dus
http://www.randallamplifiers.com/products/cabs/images/MainPicR412XLT.jpg

Of bedoel je kippE ipv kippEN ? :chicken:

gerrekat
29 mei 2003, 16:42
Ik vond die cabs van Anthrax/SOD met dei camouflagekleuren altijd supervet!

KIKE man, mijn cabs hebben alleen een metalen Grille HAHAHAHA

Ic3gl0vE
29 mei 2003, 21:49
waarom typ je altijd HAHAHA in al je posts? Ook als ze niet grappig zijn...

iam
29 mei 2003, 21:53
vond ik ook wel...

MAAR euh,

heeft iemand al ooit zijn grill laten airbrushen ???[/b]

gerrekat
29 mei 2003, 21:55
waarom typ je altijd HAHAHA in al je posts? Ook als ze niet grappig zijn...

Force of habit HAHAHAHAH!

wat maakt t uit!

koen_V
30 mei 2003, 12:30
De bassist van blink182 heeft zijn ampeg laten airbrushen, bel hem eens op hij heeft toch niks anders te doen :D

iam
10 juni 2003, 22:16
http://www.gitaarmarkt.nl/photos/p10454n1.jpg

dit lijkt me een coole airbrush :-D (en ik heb het over de amp, om verwarring te voorkomen...)

V!N
10 juni 2003, 22:33
.. gebruikt voor whiskey in the jar zeker :)


Maar ik denk ergens niet dat airbrushen de manier is, zeker niet op dat dikke Marshall gaas voor de speaker. Met een airbrush heb je (relatief) een enorm diffuse straal die onder het sjabloon nog eens alle kanten opzwiebert en je geen mooie strakke lijnen kan maken.

Heb je het al eens down to earth gezocht en gedacht aan latexverf met een penseel ?