PDA

View Full Version : pedaal?



lindstrom
10 oktober 2011, 11:13
Heren en Dames,

Ik zit met een probleempje, ik heb een pedaltrain bijna helemaal vol liggen met allemaal leuke pedalen die ik geregeld gebruik.

Nu heb ik alleen een plek van 13x19 cm over en weet niet wat ik ermee aanmoet.

Nu wil ik dus een pedaal daar plaatsen die in de chain voor de drive en boost kan.
Iemand een suggestie?

een flanger ofzo? dat heb ik nog niet namelijk...

graag suggesties. (geen boss aub)

Mitch
10 oktober 2011, 11:19
Pre-drive? Compressor, phaser, equalizer, flanger zou ook kunnen.
Ik heb zo gauw geen centimeter bij me, maarde Ibanez L- of 10-serie past sowieso overal tussen en daar zitten in ieder geval aardige comps (CPL, CP10) en flangers (FLL, SF10) in. Vetste phaser is voor mij een EH Small Stone (ouwe, niet die aanfluiting uit de nano-serie), moet ook wel passen.
Alle genoemde pedalen hebben de jacks on top.

lindstrom
10 oktober 2011, 11:27
Pre-drive? Compressor, phaser, equalizer, flanger zou ook kunnen.
Ik heb zo gauw geen centimeter bij me, maarde Ibanez L- of 10-serie past sowieso overal tussen en daar zitten in ieder geval aardige comps (CPL, CP10) en flangers (FLL, SF10) in. Vetste phaser is voor mij een EH Small Stone (ouwe, niet die aanfluiting uit de nano-serie), moet ook wel passen.
Alle genoemde pedalen hebben de jacks on top.

zeer nuttige info! bedankt!!! :ok:

+1 wat betreft de nano serie

Jacks on top is voor mij zeker en pré.

lindstrom
10 oktober 2011, 11:32
en opeens weet je het: Ibanez airplane!!!

180(W) x 65(H) x 134(D) (mm)

onrust nv
10 oktober 2011, 12:22
http://www.subdecay.com/quasar-dlx-deluxe-phaser

Liquid_Metal
10 oktober 2011, 14:39
Lekker informatieve titel en "Geen Boss" lijkt mij erop te duiden dat je niet echt open staat voor nieuwe dingen.
Ik zou zeggen: zolang je niet weet wat je wilt gewoon niets kopen. Door een topic zoals dit ga je de zoektocht forceren waardoor je wellicht iets koopt dat na een paar maanden alweer nutteloos blijkt. Ik heb zelf ook ruimte op m'n lade voor 2 pedalen maar zou niet weten wat ik wil, dus ik hou het voorlopig leeg.

muziekschuur
10 oktober 2011, 14:41
MXR phase 90?
Danelectro Coolcat Vibe?

lindstrom
10 oktober 2011, 14:44
Lekker informatieve titel en "Geen Boss" lijkt mij erop te duiden dat je niet echt open staat voor nieuwe dingen..

Volgens mij begrijp je me verkeerd. ik wil juist nieuwe dingen ontdekken.
Ik sta voor heel veel open maar wil echt niet meer gezien worden met bosspedaaltjes. daar ben ik al jaren klaar mee. is overigens een persoonlijk dingetje.


Ik zou zeggen: zolang je niet weet wat je wilt gewoon niets kopen. Door een topic zoals dit ga je de zoektocht forceren waardoor je wellicht iets koopt dat na een paar maanden alweer nutteloos blijkt..

Ik vind dit JUIST de manier om iets nuttigs te vinden, en als het niet nuttig is verkoop ik het weer, heb ik het iig geprobeerd.

lindstrom
10 oktober 2011, 14:45
MXR phase 90?


Heb ik overwogen maar zoek meer iets wat in één keer de leegte vult en de pluggen niet op de zijkanten heeft.

tomdiedom
10 oktober 2011, 14:57
Als de ruimte en pecunia zou hebben, zou ik een envelope filter er neer plempen.

Liquid_Metal
10 oktober 2011, 15:11
Volgens mij begrijp je me verkeerd. ik wil juist nieuwe dingen ontdekken.
Ik sta voor heel veel open maar wil echt niet meer gezien worden met bosspedaaltjes. daar ben ik al jaren klaar mee. is overigens een persoonlijk dingetje.

Ik vind dit JUIST de manier om iets nuttigs te vinden, en als het niet nuttig is verkoop ik het weer, heb ik het iig geprobeerd.

Ik ben ook geen fan van Boss hoor, maar toen ik laatst chorussen ging testen heb ik ook alle Boss-pedalen die voorhande waren getest (natuurlijk heeft Boss de legendarische CE-1).
Ik vind zelf flangers erg cool en Dirk_Hendrik was enthousiast over de Airplane. Maar ik vind bijna geen toepasbaarheid voor flangers in mijn eigen muziek dus meer dan uit m'n multi-effect (wat zeer goed klinkt) wordt het waarschijnlijk niet.

Dirk_Hendrik
10 oktober 2011, 15:51
en opeens weet je het: Ibanez airplane!!!

180(W) x 65(H) x 134(D) (mm)

Doen! Aankomende klassieker

lindstrom
10 oktober 2011, 15:51
Ik ben ook geen fan van Boss hoor, maar toen ik laatst chorussen ging testen heb ik ook alle Boss-pedalen die voorhande waren getest (natuurlijk heeft Boss de legendarische CE-1).
Ik vind zelf flangers erg cool en Dirk_Hendrik was enthousiast over de Airplane. Maar ik vind bijna geen toepasbaarheid voor flangers in mijn eigen muziek dus meer dan uit m'n multi-effect (wat zeer goed klinkt) wordt het waarschijnlijk niet.

Ik ben ooit begonnen met een CE-2 die erug goed is!!
maar het is gewoon een beetje een mojo dingetje. als je je eerste motor gaat kopen is een een Suzuki GS500E prima maar als je al jaren rijd dan laat je die GS500E ook links liggen.
Met boss heb ik precies hetzelfde.

Uiteraard zeg ik dus niet dat boss per definitie slecht is. ik heb er gewoon niks meer mee


Een nieuw pedaal, pickupje, gitaar etc zorgt bij mij altijd voor extra muzikale creativiteit en daarom moet ik zo af en toe wat nieuws kopen :)

Een flanger heeft voor mij ook nog geen toepassing. maar wat niet is kan nog komen.

lindstrom
10 oktober 2011, 15:51
Doen! Aankomende klassieker

Lijkt er idd op dat het hem gaat worden :rockon:

tidalwave_sideburns
10 oktober 2011, 16:53
Op de Gretsch pages zijn ze helemaal lyrisch over die Atomic Brain pedalen,

http://www.thenocturnebrain.com/products.html

Ze zijn gebaseerd op de preamp van een roland space echo, schijnt voor Brian Setzer goed te werken.

Misschien ook wel wat voor jou?

Heffie
16 oktober 2011, 06:52
Even een bumpje: Ik vind die Airplane ook wel erg prettig klinken! De kleur, de decals, de terminologie.. alles is op een prettige manier fout aan dit apparaat, inclusief de handtekening van een jaren 80 hairband gitarist. Behalve het geluid want dat is op een heel prettige manier goed :mmmm: ! Nu "mis" ik nog een flanger in mijn collectie(behalve dan die in m'n G-major maar die kan ik niet gebruiken met m'n plexi kloon) en toen ik deze hoorde had ik zoiets van: als ik niet weet wat een flanger is, zou ik wél willen dat-ie zo klinkt, alsubegrijptwatikbedoel.
Dus om de schijn van een weloverwogen keuze op te houden(want ik weet allang hoe dit af gaat lopen. Ik kom thuis met een Airplane en waarschijnlijk nog een stuk of drie pedalen) aan jullie de vraag wat, qua geluid, vergelijkbare flangers zijn. De takeoff mode van de Airplane hoeft er niet op te zitten en verder mag hij analoog, digitaal, gebufferd, true bypass, blank, zwart, geel, groen, moslim, christen, hindoe of atheďst zijn zolang hij qua klank maar in de richting van de Airplane komt.

Alvast bedankt!:blast:

Liquid_Metal
17 oktober 2011, 16:57
Ik haak maar even in want een eigen topic lijkt me niet nodig. Ik heb recent voor een optreden 50 euro gekregen en als ik het opzij zet gaat het op in de grote pot en is het dus nauwelijks merkbaar. Het voelde echt als een kadootje want aanvankelijk zou ik niet betaald worden. Van zulk geld moeten dus kadootjes gekocht worden :).
Nu lijkt een pedaaltje mij het meest voor de hand liggen, maar ik heb geen idee. Ik heb een MXR Super Comp (die de laatste tijd nogal raar doet), EHX Small Stone Micro phaser en Ibanez CS5 chorus. De meeste effecten (voornamelijk modulatie en delay) haal ik uit de G-Major 2 en zeer binnenkort komt er een Lexicon MPX G2 bij om mij in de meeste effecten te voorzien (pregain voornamelijk voor wah, postgain bijvoorbeeld rotary en paralelle delay).

Er is niets nodig maar laatst raakte ik geďnteresseerd door acoustic simulators, en ik vind shimmer (wat met een octave-delay heel goed bereikbaar is) ook erg tof. Of bijvoorbeeld een tweedehands Arion Flanger (+- 25 euro).
Ook ben ik nog steeds gecharmeerd door de Line6 M5 maar daar heb ik ook geen nut voor bedacht. Ik zou het geld daarvoor apart kunnen zetten (binnenkort jarig dus zou leuk zijn).