PDA

View Full Version : HNRGD Rocktron Replifex



rupke
9 oktober 2011, 15:52
Hoi,

Ik heb dit weekend een rocktorn replifex op d ekop weten te tikken. Ik was op zoek naar een soort backupsetje die ik in de repetitieruimte kan laten staan. De set waar ik mee optreedt is een Boss GT10 met Mesa 20/20 eindtrap en 2 x 2x12 framus cabineten met celsection V30's er in. Super vette set waar ik ook erg tevreden over ben al een hele tijd.

Wat ik nu bij elkaar het gesprokkeld voor de repetitie ruimte is een Peavey Bandit 112 (die met de rode streep) een Rocktron replifex aangestuurd door een Roland FC50 en de MArk tremonti wah moe tnog binnen komen.

Vandaag lekker mijn presets ingesteld en.........................wat klinkt die Replifex ongelofelijk goed zeg in combinatie met de Peavey.

Woensdag ga ik het hele setje op volume uitproberen in de repetitieruimte.

Gr. Rupke

rupke
13 oktober 2011, 07:47
Zooooooooooooooooooo wat een soundddddddddddd. Gisteren heb ik mijn setje opgesteld in de repetitieruimte. En dat zag er als volgt uit. Peavey Bandit 112 (met de rode streep, oude versie). In de effectloop de Rocktron replifex waarmee ik ook de kanalen schakel van de Peavey. aangestuurd door een Roland FC50 gevoed door een powerplant en aan die powerplant hangt ook een Tc Polytone tuner. Dit alles bespeeld met een PRS SC245.

Na een half uurtje zei de Drummer al van man je effecten klinken veel vetter dan wat je normaal gebruikt. Ik ben het helemaal met hem eens het klinkt smeugier en voller, ronder. heerlijk. Het meeste gebruik ik op het cleane kanaal. Asl ik overstuurd speel dan is het een delaytje en beetje reverb voor de solo's. By rythm op overdrive heb ik niks qua effecten er bij. De oversturing van de Peavey klinkt bruut en voor de vettere rocknummers erg goed. Asl er wat subtieler gespeeld moet worden dan is de overdrive van de Peavey niet zo geschikt. Hij blinkt niet uit in crunch geluiden zeg maar.

Maar dit is een heerlijk setje om over te repeteren.

Oh ja als het goe dis komt vandaag mijn tremontie wah pedaal binnen. Die gaat nog op het effecten board naast de fc-50 en dan is het helemaal kompleet.

Gr. Robbie

peter_heijnen
13 oktober 2011, 08:58
Verfrissend om ook eens te lezen hoe je superblij kunt worden van een bandit! :)

Liquid_Metal
13 oktober 2011, 09:20
Verfrissend om ook eens te lezen hoe je superblij kunt worden van een bandit! :)

LOL.

Goed om te horen dat we er weer een enthousiast lid bij hebben :P.
Maar begrijp ik nou goed dat je delay gebruikt bij je ritmepartijen en galm bij de solo's? Ik doe het juist andersom: galm drukt je partij een beetje naar de achtergrond, terwijl delay het juist heel vol maakt.

rupke
13 oktober 2011, 09:48
Hoi,

nee ik doe dat ook andersom. delay bij solo's en soms beetje galm er bij ligt er aan wat voro solo het is. Bij Rythm meestal niets. Lekker droog en strak ;-)

Gr. Rupke

Liquid_Metal
13 oktober 2011, 10:07
Live gebruik ik inderdaad ook geen galm. Als het hard staat galmt het al genoeg en soms zorgt de geluidsman voor wat extra.