PDA

View Full Version : output splitten uit boss rc20xl



meneerrobin
9 oktober 2011, 13:11
Hoi allemaal,

ik gebruik een boss rc20xl loopstation voor mijn stem en gitaar, maar vroeg me af, je kan ze apart inputten, maar bestaat er een manier om ze apart te outputten?

Want nu komt mijn stem door mijn gitaarversterker mee, en ik heb een aparte zangversterker (fender acoustasonic, dus wel gitaarversterkersetup), en zou daar graag mijn stem door hebben...

Er is maar één outputjack...

Robin

DemolitionColorScheme
9 oktober 2011, 14:30
Volgens mij niet, ben ik bang?

meneerrobin
20 oktober 2011, 20:00
ja, ik weet het ook niet echt,

en stereo en mono opdelen heeft natuurlijk geen zin, want dan krijg ik gewoon links en rechts...

vind ik toch een beetje een fout in hun setup... of mis ik een soort outputmogelijkheid die zij in hun gedachten hadden toen ze lanceerden?

Robin

DemolitionColorScheme
20 oktober 2011, 20:09
Nou ja, ik zie in je andere topic ook dat je wat complexere dingen qua looping wilt en je hebt eigenlijk gewoon een erg basic looper onder je voeten ...

meneerrobin
23 oktober 2011, 15:02
Dat klopt :)

Maar zijn de dingen die ik wil: stem en gitaar apart erin en apart eruit, maar vanbinnen samen zodat ze mooi gelijk blijven lopen, mogelijk met duurdere of andere denk je?

Robin

DemolitionColorScheme
23 oktober 2011, 16:31
Dat klopt :)

Maar zijn de dingen die ik wil: stem en gitaar apart erin en apart eruit, maar vanbinnen samen zodat ze mooi gelijk blijven lopen, mogelijk met duurdere of andere denk je?

Robin
Dat lijkt me wel, ja. Kijk anders eens naar de nieuwe BOSS loopers.

meneerrobin
24 oktober 2011, 11:09
Hmmm... de rc 30 heeft gewoon dezelfde uitgangen als de mijne, en usb om dingen naar computer te brengen maar da's ook niet wat ik wil...

En veel duurder zal niet gaan... :( Tja, dan wordt het voort prutsen hé...

Groetjes,

Robin

meneerrobin
25 april 2013, 19:02
Even een update...

Ik heb nu een boss rc-50 tweedehands op de kop getikt, maar die kan nog steeds niet wat ik wil!
Ik kan nu stereogeluid binnenbrengen qua gitaar, maar stem via xlr komt nog steeds gewoon 'boven' de andere lijnen uit...

je kan het ding op 500 manieren programmeren, maar gewoon gitaar in-out langs main, en vocal in via xlr en uit via sub gaat niet... damn damn damn!

Einzeln
27 april 2013, 20:47
Ik verwacht binnenkort een jamman soloxt. Je kunt die onderling syncen en daarmee gescheiden loopen. Die nieuwe serie van boss heeft ook gescheiden loops.

meneerrobin
27 april 2013, 20:51
Yup, ik ga voor een jamman stereo gaan (dubbele knop in één keer erop) en gebruik dan 1 of 2 boss LS-2's om de juiste extra loops te maken zodat ik kan bepalen wàt ik net wil loopen en wat ik wil dat doorspeelt of niet... tzal zo dan maar moeten hé.

Einzeln
27 april 2013, 21:07
Ik ga dus voor de solo xt en niet voor de stereo. Jij wilt 2 signalen insturen en daarvan maar 1 loopen, denk ik. Die rc30 van boss heeft echt 2 parallell loops dus due moet dat kunnen volgens mij. Twee solo xt's met daartussen een synckabel kunnen dat zeker maar die heeft dan weer geen xlr ingang.

meneerrobin
7 mei 2013, 09:59
Wat is een sync-kabel? Is dat iets 'midi'? Want daar ben ik abslouut niet mee vertrouwd.
Ik heb de RC-3 gekocht na alles nog eens te bekijken (wou de digitech jamman stereo maar die is door leverancierswissel deze weken niet te verkrijgen en ik moet eind deze maand spelen en nog veel oefenen).
Ik ga hem als volgt aansluiten:

guitar -> input jack 1 van de RC3 -> output 1 RC3 -> amp
en
microfoon -> input jack van een LS2 -> output LS2 -> zangversterker
én

RC-3 output jack 2 -> loop B input LS2 -> loop B output LS2 -> RC3 input jack 2


Hierdoor kan ik met de LS2 kiezen of ik het signaal bypass of door de rc3 laat gaan, en omdat de rc3 twee inputs heeft kan ik het éne monosignaal naar mijn gitaarversterker, en het andere monosignaal naar mijn zangversterker sturen.
Ik heb geen nood aan de parallelle loops, op één track opnemen is genoeg, tmoet alleen met twee inputs kunnen, en naar twee outputs weer uitsturen.

vroeger deed ik voor mijn vocals:
signaal A -> AB-box ->A bypass en B erdoor -> Omgekeerde Y-splitter (met ab-box) -> zangversterker maar daarvoor gebruikte ik twee LS2's, waar eigenlijk eentje dit perfect kon :)

Groetjes,
Robin