PDA

View Full Version : Ik wil me even voorstellen



heerjan
9 oktober 2011, 12:53
Hallo allemaal die dit bericht lezen mijn naam is Jan van Dijk ik ben 54 jaar en jong van geest. In mijn jonge jaren heb ik verschillende instrumenten bespeeld gitaar, blokfluit, trompet en orgel . Na een hectische tijd waarin ik mijn vrouw heb verloren, heb ik het plan opgevat om mijn jeugd dromen alsnog waar te maken en gitaarlessen te gaan volgen om tzt lekker jazz te kunnen jammen . Het enige probleem is dat ik niet weet welke gitaar het beste is om mee aan te vangen. Daarom zou ik het bijzonder leuk vinden om goed advies te krijgen . Ik zou graag een jazz-gitaar willen hebben waar ik jaren mee door kan . Mijn voorkeur gaat uit naar een semi-akoestische gitaar die ik ook zonder versterker kan bespelen. Avast bedankt voor het meedenken en advies
Gr Jan

ghost-rider2006
9 oktober 2011, 12:57
Welkom Jan

Goed van je dat je je dromen op pikt

Klote tijden ja, maar er doorheen komen is een overwinning..
:ok:

grayfink
9 oktober 2011, 13:32
Op elke elektrische gitaar kun je onversterkt spelen. Je hoort alleen nauwelijks volume. Op een semi-akoustische is dat helaas niet veel beter.
Wat is je budget? In de lagere prijsklasse kan ik de Ibanez Artcore serie aanbevelen. Als het wat meer mag kosten b.v. de Gibson ES-175 of ES-335, afhankelijk van welke kant je op wilt.

heerjan
9 oktober 2011, 14:04
Mijn gedachten gaan uit naar een Höfner New President maar heeft iemand daar ervaring mee?

bass blom
9 oktober 2011, 14:10
gaaf, weer zo'n krasse knar :D

heerjan
9 oktober 2011, 14:17
kras maar niet versleten:soinnocent:

proguitar89
9 oktober 2011, 14:20
oke welkom jan heb een fijne tijd op gitaarnet:crazyhappy:

Ernest01
9 oktober 2011, 14:48
Mijn gedachten gaan uit naar een Höfner New President maar heeft iemand daar ervaring mee?

Dat is meteen een goed begin. Chique gitaar....
Zie je volgens mij niet veel, maar dat zegt natuurlijk niets over de kwaliteit. Heb geen ervaring ermee, weet alleen dat Paul McCartney een bas van dat merk had. ;)

Welkom en veel plezier op dit forum.

grayfink
9 oktober 2011, 15:02
Hij klinkt wel lekker. Ik zou zeggen ga er voor! In die prijsklasse heb je geen slechte gitaren mag ik hopen.


http://www.youtube.com/watch?v=IzgDDG-piaA

Pakie
15 oktober 2011, 01:22
Hoi heerjan,

Welkom op dit mooie forum waar het barst vd kennis.

Kijk eens of je een Peerless Monarch te pakken kan krijgen.
Ik zag er laatst een (zgan) voor 850,= euro op Marktplaats.
Dit zijn fantastische Jazz gitaren, die je ook onversterkt kan bespelen.
Ze zijn niet altijd makkelijk te vinden, maar als ik het geld had kocht ik er meteen eentje.
Zoek maar eens op de site van Matt Otten.com, geweldige gitarist.
Succes met je keuze !

lefthandstrat
15 oktober 2011, 13:59
Hoi, van harte welkom en goed van je dat je na zo'n ellendige tijd weer de tijd neemt om te gaan leven (jij snapt vast wat ik precies bedoel)......

Is dit iets? Prachtige gitaar voor een nette prijs (m.i.)

http://link.marktplaats.nl/488062207 (Ibanez AF75D)

speulmenneke
16 oktober 2011, 00:51
Beste Jan,

Van harte welkom. .......en sterkte!!

lindstrom
19 oktober 2011, 16:33
welkom alhier! :ok: