PDA

View Full Version : Acoustisch met truss rod?



sas62florett
9 oktober 2011, 12:08
Ik ben van plan om een goedkope acoustische gitaar te kopen, van zo'n 175 euro. Is het van belang om te kijken of er een truss rod in zit??

Misschien nog een merk dat er uit springt in die prijsklasse?

Bedankt!! Voor de adviezen!

Sas

Harald
9 oktober 2011, 12:18
Steelstring heeft trussrod, tenzij je echt een heel erg vintage Martin of iets dergelijks koopt, en dat valt buiten budget gok ik

Nylon heeft geen trussrod.

Lijkt me niet iets wat je specifiek hoeft te controleren in de winkel ;)

LaurentB
9 oktober 2011, 12:43
Cort is best goed in die prijsklasse. Trouwens, laatst probeerde ik even een Epiphone ergens in die prijsklasse die ik ook helemaal niet slecht vond klinken.

sas62florett
9 oktober 2011, 17:40
Cort is best goed in die prijsklasse. Trouwens, laatst probeerde ik even een Epiphone ergens in die prijsklasse die ik ook helemaal niet slecht vond klinken.

Bedankt allebei! Ik ga eens neuzen!

Cue Zephyr
9 oktober 2011, 18:27
Voor steelstring... Recording King RD-06?

sas62florett
9 oktober 2011, 19:42
Voor steelstring... Recording King RD-06?

Die is ook heel mooi en klinkt goed. Maar....ik heb een bod gedaan van 50,- op een Morgan semi acoustic met cut away die nieuw 149,- heeft gekost.
Is zo'n Morgan wat? Voor die prijs (als het al doorgaat) kan ik me geen bult vallen lijkt me.

LaurentB
9 oktober 2011, 20:33
Zo'n Morgan heb ik toevallig ook wel eens geprobeerd, viel me ook niet tegen voor het geld, inderdaad.

mastermind
19 oktober 2011, 17:00
Voor steelstring... Recording King RD-06?

Ja, die RK gitaren zijn goed! Sommigen moeten nog wel wat afgesteld worden, maar voor het geld echt super gitaren.

Anders kun je ook kijken naar de Greg Bennett GD100S gitaren, massief bovenblad rond € 149,-. Naar mijn mening de beste instapmodel.

jplm
19 oktober 2011, 22:28
Naar mijn mening de beste instapmodel.

Dit is de leven. Je weet wel, van Sef. :)

Groet, Jan.