PDA

View Full Version : [Flightcase] belettering



blackie91
9 oktober 2011, 11:09
Ik heb op mijn flightcase wat letters geschreven en een logo van de foo fighters erop gezet. Het is met een speciale stift gedaan zodat het er weer af kan. Maar wat voor informatie zetten groot heden er altijd op?
PB betekent bij mij pedalboard 1 :P.
Maar wat kun je er zoal nog meer op zetten? Wat is gebruikelijk?

http://img824.imageshack.us/img824/7966/schermafbeelding2011100y.png (http://imageshack.us/photo/my-images/824/schermafbeelding2011100y.png/)

tommus42
9 oktober 2011, 12:11
:D, de naam van je vriendinnetje.
Hoe heb je de tekens erop gekregen, met een mal?

LemmyNL
9 oktober 2011, 12:21
En waar haal je die stift? En zo ;) Vertel meer!

tommus42
9 oktober 2011, 12:44
Wel netjes gedaan. Anders zet je er een bloemetje op, geen wietblad, dat is niet cool:hippie:.

Greasemouth
9 oktober 2011, 15:13
En waar haal je die stift? En zo ;) Vertel meer!

Ik gok dat die stift een krijtstift is, maar dan zou het er wel makkelijk afslijten als er een biertje komt?

blackie91
9 oktober 2011, 15:20
*tromgeroffel* het is window marker die je in elke boekhandel kunt kopen. Koop wel de goeie want een witte window marker ziet er precies hetzelfde uit als een water vaste stift. Dus je komt er van eigens achter als je de letters er weer een keer af wilt halen en het dan niet gaat haha.
Ik zag bij de boekhandel van die plastic letters liggen. Waarmee je dus strak letters kunt schrijven op je voorwerp.
Zo heb ik dat dus gedaan.

Ik zag flightcases op de achtergrond bij concerten dus dat leek me wel leuk om bij mezelf ook te doen. Alleen ik wil er nog wat bijzetten maar weet niet wat. Kijk bij grote bands zijn flightcases natuurlijk ook gecodeerd. Dus misschien zet ik er wel een code nog op ofzo.

LemmyNL
9 oktober 2011, 15:39
komt goed, ik ben niet van plan ook maar ergens iets weer van af te halen!:seriousf:

thanks voor de tip :cooler:

Outline
11 oktober 2011, 00:47
In willekeurige volgorde: naam + gegevens (verhuur)bedrijf, gewicht, productie, afmetingen (bij afwijkende maten), inhoud, eventueel geplande datum onderhoud, eventueel (kleur)codering van waar kist in productie hoort, bijzonderheden (bv Niet tippen!), enz enz.

Zolang het maar overzichtelijk en leesbaar is. De eerste 5 zijn iig standaard. Ben er nog steeds niet over uit maar geloof dat gewicht ivm Arbo zelfs verplicht is.

Bij de grote bedrijven zie je bij materiaal wat in een tour zit meestal ook het logo op de kist. De meeste grote acts hebben dat ook. Is gewoon een stuk herkenning maar vaak nog meer geilheid op de verzameling gear die ze meeslepen. Niks stoerders als band dan een trailer of podium vol met kisten met je eigen logo...

Johannes
11 oktober 2011, 01:03
Bij de grote bedrijven zie je bij materiaal wat in een tour zit meestal ook het logo op de kist. De meeste grote acts hebben dat ook. Is gewoon een stuk herkenning maar vaak nog meer geilheid op de verzameling gear die ze meeslepen. Niks stoerders als band dan een trailer of podium vol met kisten met je eigen logo...

Een paar trailers vol met honderden flightcases met daarin instrumenten, licht, decor, PA en kleding, en het is opeens heel handig als op de kist staat wat er in zit en waar het heen moet. :P

Outline
11 oktober 2011, 01:26
Een paar trailers vol met honderden flightcases met daarin instrumenten, licht, decor, PA en kleding, en het is opeens heel handig als op de kist staat wat er in zit en waar het heen moet. :P

Ik geloof dat ik dat ook zei... Logo op de kist voegt niet veel toe als er ook al een label of nummering voor die case op staat.

guitarkid
13 oktober 2011, 07:38
http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Music-Store-Tourlabel-145-x-100-selbstklebend/art-PAH0009875-000

Zaten vroeger op de cases van het PA-verhuurbedrijf waar ik mee werkte!
Kun je de info ook veranderen.

showband
14 oktober 2011, 12:50
waarom code's?
"effecten gitaar"
"naam"

lijkt me nuttiger dan "PD1"

en doe het in nederland gerust in het nederlands. Ik zie vaak van die stoere roadspullen / draaiboeken met allemaal engels vakjargon. Die dan naar een lokaal amateurpodium in schubbekutteveen gezonden wordt.

Dan schiet he het doel voorbij.

Outline
15 oktober 2011, 02:30
waarom code's?
"effecten gitaar"
"naam"

lijkt me nuttiger dan "PD1"

en doe het in nederland gerust in het nederlands. Ik zie vaak van die stoere roadspullen / draaiboeken met allemaal engels vakjargon. Die dan naar een lokaal amateurpodium in schubbekutteveen gezonden wordt.

Dan schiet he het doel voorbij.

Ach, het altijd gezellige Schubbekutteveen! Thuis altijd lastig...

Ik ben blij dat ik daar al 2 jaar niet meer geweest ben! (= ben ik GVD blij dat ik uit de kut-PA-wereld ben gestapt! Als je Schubbekutteveen weet te ligggen en net zo inside-out kent als ik, is het tijd om er mee te kappen. Dan heb je je strepen echt breed en dik verdiend...)