PDA

View Full Version : Radio versterker



keithfan
9 oktober 2011, 10:43
Hallo allemaal,

ik was gister aan het spelen en toe ik even nietys aanslaan hoorde ik uit mijn amp (een egnater rebel 30 combo 212) zo'n duits radioachtig gesprek. het was heel apart. ik wist zeker dat hetvan mijn ampm was, helemaal toen het plots stopte nadat ik mn amp op standby had gezet.

kent iemand dit of weet iemand wat dit is want ik vind het wel heel apart haha.

bass blom
9 oktober 2011, 10:51
heeft die egnater een geaarde stekker? ik denk het wel.
zit ie in een geaard stopcontact?
anders een rotte kabel of een los verbindinkje in je giitaar ergens.
was vroegah bijna normaal zoiets :D

Trololo
9 oktober 2011, 19:19
Grappig, ken een band die vlak bij een vliegveld woonde en oefende en daar constant gesprekken van de luchtverkeersleider oppikten met hun amps, vandaar de naam Air Traffic.

frander
11 oktober 2011, 14:22
Ik rond binnenkort mijn cursus Russisch via de wahwah af....

Harry
11 oktober 2011, 15:19
moet zeggen dat ik het al jaren niet meer heb gehoord, maar vroeger inderdaad regelmatig hele russische uitzendingen via de versterker meegemaakt....
Er staat me zelfs bij dat ik van zender kon veranderen door de positie van mijn linkerhand op de toets van de gitaar aan te passen, of is dit de geromantiseerde herinnering?

keithfan
17 november 2011, 00:20
Ik moet zeggen dat ik de duitse radio de laatste tijd niet meer heb gehoord, maar nu hoor ik geknisper als ik mijn versterker aanzet. Mijn versterker heb ik nog geen half jaar en mijn gitaar waarmee ik momenteel speel nog geen 2 jaar? Zou dat geknisper dezelfde oorzaak kunnen hebben als het horen van de radio?

o0rollo0o
17 november 2011, 09:57
Ik zou me er niet te druk om maken ik heb er vooral 's avonds ook last met een gibson en jcm800.. 1 of andere duitse vrouw die een talkshow presenteerd en hele stukken aan elkaar lult. Gewoon hard spelen dan heb je er geen last meer van.

Kim Wilson
17 november 2011, 10:14
Bij ons in Hasselt kwam de lokale zendpiraat binnenknallen over de geluidsinstallatie van de kerk.

Vaak zijn dit goedkope zenders, liefst AM, die veroorzaken nogal wat storingen elders op de band. Een goeie zender straalt alleen op één frequentie uit, een slechte zender doet dat ook op de helft van de sinus en twee keer de sinus, en soms zelfs op nog meer plaatsen (het zijn gewoon golven natuurlijk). En wanneer iets in jouw installatie gaat fungeren als antenne, krijg je zo'n gare zender dus te horen op je amp.

cluseau
17 november 2011, 11:15
Deze hoogfrequent instraling is niets om je druk over te maken. Als geboren scheveninger heb ik vrooger vaak radio's moeten afregelen vanwege storing door de zendmasten van Scheveningen radio. Op sommige lokatie's was het maar niet mogelijk de storing te onderdrukken. Als je maar dicht genoeg bij de zender zit is een stuk draad en een speaker al voldoende :soinnocent:


Bij jouw versterker is waarschijnlijk ergens een probleem met de afscherming van de ingang. Het kan zijn dat je een slechte gitaarkabel gebruikt of je hebt geen afscherming onder het chassis. Het kan natuurlijk zijn dat die er wel zit maar niet meer is verbonden met het chassis. Misschien een kapje kwijt van de voorversterkerbuizen of hebben er nooit op gezeten.

Buzzel
17 november 2011, 12:00
Heb ik met mijn fuzz.


http://www.youtube.com/watch?v=Zi4Aw1JXZ-s

Is wel grappig effect zo :seriousf:

vpilot
17 november 2011, 16:04
Heb hetzelfde meegemaakt, een radiozender, via mijn gitaar die als antenne leek te werken... als ik het volume op mijn gitaar dicht draaide, was het stil. Een heel vreemde gewaarwording!

Buzzel
17 november 2011, 16:06
Heb hetzelfde meegemaakt, een radiozender, via mijn gitaar die als antenne leek te werken... als ik het volume op mijn gitaar dicht draaide, was het stil. Een heel vreemde gewaarwording!

ik juist andersom :???: gitaar volume dicht en er is radio :seriousf:

Jasper.
17 november 2011, 19:51
Ik heb het ook als ik mijn Newtone muff fuzz aansluit. Het vreemde is alleen dat je nooit muziek hoort, alleen maar gepraat in een of andere oostblok taal.

Ike57
17 november 2011, 20:11
De draadloze babyfoon van de overburen zorgde soms ook voor schitterende moeder-kind dialogen over de versterker :seriousf:

keithfan
17 november 2011, 20:31
kan het ook aan de voeding van je effecten liggen? Ik gebruik een boss pedalenbord waar zo'n voeding bij zit waarop je meerdere pedalen kan aansluiten.

Buzzel
17 november 2011, 21:49
Ik heb het ook als ik mijn Newtone muff fuzz aansluit. Het vreemde is alleen dat je nooit muziek hoort, alleen maar gepraat in een of andere oostblok taal.

Jaa dat blijft raar. Ik had laatst een mix van engelse psychologisch verantwoorde teksten en een gekke taal. Blijft leuk :)

DFTPOL
19 november 2011, 21:42
kan het ook aan de voeding van je effecten liggen? Ik gebruik een boss pedalenbord waar zo'n voeding bij zit waarop je meerdere pedalen kan aansluiten.

Dat zou zeker kunnen, ik heb er ook een tijd last van gehad.
Dat lag toen aan mijn kabels en aan mijn voeding.
Ik heb nu een One-Spot en nieuwe kabels en ik heb nergens meer last van.
Al was het af en toe wel erg lachwekkend. :D