PDA

View Full Version : Powered Mixer voor zang en keyboard aanschaffen?



The rifles
8 oktober 2011, 23:12
Hallo Netters,

Ik ben in het bezit van een eigen oefenruimte en nu is het de bedoeling om hier met de band in te gaan repeteren.

Bij onze oefenruimte waar we nu in spelen staat een powered mixer met 2 Samson speakers.
Het is een 8 kanaals mixer waar onze zangeres en toetsenist gebruik van maken.

Nu is het de bedoeling om zelf het apparatuur aan te schaffen alleen heb ik hier weinig kaas van gegeten.


Zoals mij is verteld is een powered mixer van een ingebouwde versterker voorzien en kan ik hier passieve speakers op aansluiten ( dus ik heb geen versterker nodig?. )


Nu heb ik even op het internet gekeken voor een beetje goede powered mixer en toen kwam ik bij deze terecht.

Namelijk de Behringer PMP5000

Link: http://www.thomann.de/nl/behringer_pmp5000.htm

En ook heb ik even naar een setje speakers gekeken
En kwam ik het volgende tegen:

HK Audio Premium PR:O 12 Full Range Speaker ( 2 stuks )

http://www.thomann.de/nl/hk_audio_premium_pro_12.htm


Mijn vraag is: Is dit een leuke aanvullende set voor onze zangeres en .
toetsenist?

En heb ik hier voldoende aan om ze goed en kwalitatief uit te versterken of heb ik iets over het hoofd gezien.

En kunnen de speakers ook het lage tonen van de keyboard aan?

Uiteraard een setje speakon kabels ;)

Ik weet het het zijn veel vragen maar het gaat hier toch om een kleine 1000 euro, dus een beetje huiswerk vooraf is nooit verkeerd

peter_heijnen
9 oktober 2011, 02:31
Mag ik je een andere invalshoek laten zien?

Ik heb zelf voor deze combinatie gekozen:
http://www.thomann.de/nl/allenheath_zed10fx.htm
http://www.thomann.de/nl/rcf_art_310_a_stand_set.htm

Wel iets meer dan 1000 euro, maar zijn geld dubbeldik waard.

Bij de mixer zijn de preamps belangrijk voor je sound en die behringer legt het echt af tegen de A&H. Ook de fx van de A&H winnen het van de Behringer, en ook de mixer zelf... (maw vergeet de behringer sowieso als je budget rond de 1000 euro ligt ;))

Die rcf's zijn ook te gek en je hebt er in die bundel meteen een goede stand bij, je moet ze uiteindelijk toch ergens op gaan zetten.

HK audio staat bekend om een mooie sound, maar ik heb ook al veel klachten gezien mbt betrouwbaarheid.

Geoff
9 oktober 2011, 03:12
Hou zeker ook de 2dehandssites in de gaten, je kan er vaak betere merken vinden voor jou prijsklasse..., en af en toe ook echte superkoopjes.

Mijn zangset bestaat uit:
2x electroboice sx200 (450 euro)
Electrovoice q66 (300euro)
Behringer mengtafeltje (60 euro)

Dat zijn de prijzen die ik betaald heb 2dehands, voor jou budget zou een beter mixertje nog een optie kunnen zijn (kleine mackie, yamaha oid) afhankelijk van hoeveel kanalen je nodig hebt.

Wat de lage tonen betreft, die zullen natuurlijk niet pompen met twee 12" topkasten, de vraag is natuurlijk of dit nodig is op de repetitie voor het pianogeluid.

The rifles
9 oktober 2011, 12:50
Mag ik je een andere invalshoek laten zien?

Ik heb zelf voor deze combinatie gekozen:
http://www.thomann.de/nl/allenheath_zed10fx.htm
http://www.thomann.de/nl/rcf_art_310_a_stand_set.htm

Wel iets meer dan 1000 euro, maar zijn geld dubbeldik waard.

Bij de mixer zijn de preamps belangrijk voor je sound en die behringer legt het echt af tegen de A&H. Ook de fx van de A&H winnen het van de Behringer, en ook de mixer zelf... (maw vergeet de behringer sowieso als je budget rond de 1000 euro ligt ;))

Die rcf's zijn ook te gek en je hebt er in die bundel meteen een goede stand bij, je moet ze uiteindelijk toch ergens op gaan zetten.

HK audio staat bekend om een mooie sound, maar ik heb ook al veel klachten gezien mbt betrouwbaarheid.

Ik heb het merk Allen & Heath vaker voor bij zien komen.

Maar als ik zo`n kleinmixer neem dan moet ik er wel actieve speakers op aansluiten of niet?

Er zit waarschijnlijk geen ingebouwde versterker in of wel?

peter_heijnen
9 oktober 2011, 12:54
De zed10fx heeft idd geen ingebouwde versterker. Die art310a's die ik heb gepost zijn actief, hence the 'a' ;), dus met ingebouwde versterker.

The rifles
9 oktober 2011, 13:53
De zed10fx heeft idd geen ingebouwde versterker. Die art310a's die ik heb gepost zijn actief, hence the 'a' ;), dus met ingebouwde versterker.

Dankjewel voor je snelle reactie,

Zoals ik mijn begin post al heb aangegeven heb ik van dit onderwerp weinig kaas gegeten.
Het is misschien een domme vraag maar ik heb alleen maar ervaring met een powered mixer, aangezien deze in onze (gehuurde) oefenruimte hebben staan.



Wat zou beter zijn:

Een Mixer met actieve speakers.
Een Powered mixer met passieve speakers.

Of maakt dit niet zo heel veel uit.

Die Mackie kleinmixer ziet er goed uit en ik denk dat deze voldoende capiciteit heeft betreft mijn wensen.

Ik heb een keer bij Tonika de Eurolive Speaker van Berhinger gehoord.

Dit was een Actieve speaker met een 15 inch woofer.

Als ik het goed heb ging het om deze speakers:http://www.thomann.de/nl/behringer_b315d.htm

Persoonlijk vond ik ze geweldig klinken !!!

Misschien in combinatie met de Mackie kleinmixer??

peter_heijnen
9 oktober 2011, 16:50
Misschien in combinatie met de Mackie kleinmixer??
Ja dat kan wel, en als jij het geweldig vind klinken is het natuurlijk goed. Echter, je geeft aan over weinig ervaring te beschikken, en dan ben je al snel tevreden cq overrompeld. Ervaring kun je opdoen door in een winkel verschillende speakers te vergelijken. Gewoon een cd meeneemen en luisteren, en als die behringers dan goed genoeg zijn moet je vooral ook niet meer willen betalen voor iets anders.

Actieve speakers of niet? Ik ben voor actief, omdat je daarmee een speaker hebt met een er op afgestemde versterker ingebouwd, of beter nog aparte ingebouwde versterkers voor het hoog en laag afzonderlijk. Scheelt ook speakerkabel.

Mackie is top, maar hun podiummixers met ingebouwde fx hebben mindere preamps en zijn niet te vergelijken met bijv de laatste generatie mackies met bijv de geroemde vlz3 preamps. Maar die mackies hebben dan weer geen fx aan boord. Ik ben al heel lang mackie fan, maar kwam na alle plussen en minnen wel op de A&H uit.

Geoff
9 oktober 2011, 19:57
Ik, (mijn mening, dus please don't shoot) vind persoonlijk actieve speakerkasten een beetje onhandiger.

- je moet extra verlengkabel mee nemen (of vergeten...) om elke speaker appart in een stopcontact te steken, daarbij zijn de bijgeleverde kabels vaak te kort om van de statief tot aan de grond te komen waardoor je verlengkabel ergens halverwege het statief moet komen, powered mixer is gewoon 1 stekker, 2 speakerkabels, en klaar.

- bij actieve speakers moet je ook het extra gewicht van de versterker mee op het statief hijsen (hoewel dat tegenwoordig nogwel meevalt met digitale versterkers, lichtere magneten, en abs behuizingen).

Met 3 losse componenten ben je wel nog flexibeler (even een andere mixer gebruiken voor meer kanalen, versterker kan bij de speakers blijven, en mengtafel in de zaal, iets kapot, ben je niet gelijk heel de set kwijt voor reparatie.

Maar het is een kwestie van wat jij het makkelijkst werken vindt.

peter_heijnen
10 oktober 2011, 09:23
Dat klopt natuurlijk van die verlengkabel, maar bij mijn bandje komt het prima uit dat er standaard bij beide statieven en dus aan beide kanten van het podium een stroompunt ligt.

Btw The rifles, vergeet ook niet dat dit gitaarnet is he. We kunnen allemaal prima doorzagen over de kleinste details maar uiteindelijk zul je met ongeacht welke mackie mixer en twee actieve behringers toch echt al goed aan de slag moeten kunnen. ;)

Han S
10 oktober 2011, 11:06
Maar.....als het een echt actieve speaker betreft zijn de voordelen groot. Je hebt geen passief filter in de speaker nodig. Het geluid wordt met een actief filter (=veel precieser) in plakken gesneden en naar de verschillende versterkers gestuurd. Elke speaker heeft zijn eigen versterker en dus een directe verbinding tussen de uitgang van de versterker en de spreekspoel van de speaker, dus een veel betere controle. En dat moet je kunnen horen.

peter_heijnen
11 oktober 2011, 19:24
Voor in de oefenruimte is dit (http://muziek.marktplaats.nl/dj-sets-en-draaitafels/491928772-dap-soundmate-1-mkii.html?return=eJw1i1EKgzAQRO8imE%2BTaKUlEoq9STC WBKMu2Q2Ult69K22%2F5s3uPGe0eUWjBjS6P5kKZ5enMAQiMFI uO8xbs7q8ECTnCJstye%2BkgQDXR7JaeLS0192o6%2B4GhUExJ G7jub0w%2Bsh4nIjzGYER7x7%2FBv2MlR%2FjVtY5x4nrjofWC oBilQDbV8P7A4kQNL0%3D&df=1&fta=eNo1kUuOwyAQRO%2FCImv%2BtBv5CnOFCPPJWHImVrAz1k S5%2B4CNd4%2Bq7mqpcGjwnRGQrM%2Fp%2BnJTJjajkUi2qWeX kPvlgczOK1I7MTQcbBjRTgv%2BjbPNKeTqLsW9z%2Fiz3uNz9P aRR%2BSXeV57epl7VRNL4OxukdgRVXkKJGPYTwleWAxdAqXpVi DquIMLQnPYmiUqDNRLurFAhWY%2BFlBcAvcnyAO04AdIynYQIb pDYd40RRzrIg0nuGalbmgzpjvA%2ByNZuOTaDPCmRGgwVBAREo gCUquQVBuWelcMnEedaDkAbR3MqbAGxosTaAPVAjUrW94lblQb VkBrl6xUuTxmF%2FJ1ij%2B35bvWrYvRIbm77Vp%2FoJQekIGs Mkfifon9avgi1iHF9%2BfzDzm%2Bm2E%3D&fta_ind=18&fs=1) mss ook wel aardig. Mixer erbij en klaar ruim binnen je budget. Zou er zelfs nog een behringer monitor voor de zangeres van af kunnen.

bass blom
11 oktober 2011, 19:38
ja die heb ik een tijdje geleden ook van marktplaats geplukt, goed ding.
het enige wat minder was was dat ik hem 3 trappen van een flatje af moest zeulen, hmpff.
maar verder nog geen seconde spijt van, voor 300 euro :ok: