PDA

View Full Version : Veerbevestiging van messing, doen?



beruk
8 oktober 2011, 21:11
Lastig om een goed plekje te vinden maar hier zitten de kenners van materialen, toch?
Dat een messing tremoloblock wat toevoegd aan je gitaar dat heb ik gemerkt:cheerup:
Ik ben in de verleiding om dit:
http://www.killerguitarcomponents.com/components/com_virtuemart/shop_image/product/Killer_Claw_RV_S_4e459ccd608de.jpg
te bestellen. Hoe groot zou nu de invloed van een veerbevestiging zijn op de klank van de gitaar?
Gaarne jullie mening!

oigun
8 oktober 2011, 21:30
Ik denk dat dit niet veel oplevert... wel handig met solderen van de aarde. maar denk niet dat je enige hoorbare tonewinst hebt, de meeste trillingen worden al door de veren geabsorbeerd. Er zijn ook gitaristen die schuim/gaffertape oid om hun veren doen om het geratel te verminderen zonder nadelig effect...

stijnkenens
8 oktober 2011, 23:35
Behalve die gasten die het verschil kunnen horen tussen een body uit 1, 2 of 3 stukken. Of tussen nitro en poly vernis.

Laat u niet gek maken door rare advertenties, maar vaak is de klauw al uit messing, enkel met een laagje chrome erover zodat het niet oxideert. Het gaat alleen maar zwart worden, zo !

Het ziet er mij trouwens eerder verguld uit.

s.

beruk
9 oktober 2011, 14:55
Dank, heren!

RS-Rik
9 oktober 2011, 22:27
Messing FTW bij gitaarbouwers omdat het makkelijk te verspanen is en voor onze toepassing de mechanische eigenschappen prima zijn (sterk genoeg, slijtage). Subjectief, messing wordt ook mooi oud en je ziet altijd zo'n mooi randje ranzigheid vlak langs de snaar en gepolijste gebiedjes waar je huid komt.


Als brug zullen RVS en Messing redelijk hetzelfde klinken. Aluminium wel iets anders denk ik.


holy shit wat zie ik nu 50 dollar voor een stukje messing + 5 veertjes? WTF???? productie = 2,50