PDA

View Full Version : Nieuwe Rebelrelic!



Noordeling38
8 oktober 2011, 15:49
Sinds vandaag nieuw in de verzameling: Rebelrelic '62 "Candy over apple". Super afgewerkt! Speelt ook fantastisch! Komt niet ver van de CS af...

Zie link:

http://www.mijnalbum.nl/Album=JESTQHA4

Hendriks
8 oktober 2011, 16:09
Gefeliciteerd Theo , mooie gitaar.

Cinaed666
8 oktober 2011, 21:15
Nooit echt de relic hype gesnapt. Ik hou wel van een afgeragde gitaar, maar niet als iemand anders dat voor je heeft gedaan. Wel al bij al een knappe gitaar.

Luke-wannabe
8 oktober 2011, 21:37
Mooi hoor! RR's zijn vet :)

macwilliams
8 oktober 2011, 21:53
Zo op de foto wel overtuigend:ok:
Ik vind het logo alleen niet mooi maar dat zal jou je reet roesten, niet?

vinni
8 oktober 2011, 21:57
Zijn die RR's net zo goed als custom shop strats ?

Vinni

Mitch
8 oktober 2011, 22:05
Ieder merk is toch altijd 'beter maar goedkoper dan Fender CS'? Tenminste, als je alle Marktplaats advertenties moet geloven. :listen:
Op zich kan ik een relic wel waarderen, maar als de nep zó ver wordt doorgevoerd alsof er een refinish heeft plaatsgevonden en dat de 'oude' finish achter de afbrokkelende refinish vandaan komt... daar heb ik dan weer helemaal niks mee.

fred dons
9 oktober 2011, 08:00
Mitch. die "refinish" deed fender zelf in de fabriek al in die tijd, als er een customorder was pakte men gewoon een sunburstbody die al klaar was en daar werd dan regelmatig een nieuwe customcolour overheen gespoten, meeste zat er dan een foutje in de originele lak en Leo wilde niets weggooien. er zijn dus fabrieksgitaren waar na verloop van tijd de originele lak weer door heen komt

Brewskie
9 oktober 2011, 08:16
Fred, Je hebt PM. Wil je me contacten ?

guitarkid
9 oktober 2011, 08:19
Sinds vandaag nieuw in de verzameling: Rebelrelic '62 "Candy over apple". Super afgewerkt! Speelt ook fantastisch! Komt niet ver van de CS af...

Zie link:

http://www.mijnalbum.nl/Album=JESTQHA4

Nou Theo, even meenemen dus binnenkort!

Eko
9 oktober 2011, 10:41
Denk eerder black over Canday Apple , maar mooi gedaan.

Mitch
9 oktober 2011, 11:05
Mitch. die "refinish" deed fender zelf in de fabriek al in die tijd, als er een customorder was pakte men gewoon een sunburstbody die al klaar was en daar werd dan regelmatig een nieuwe customcolour overheen gespoten, meeste zat er dan een foutje in de originele lak en Leo wilde niets weggooien. er zijn dus fabrieksgitaren waar na verloop van tijd de originele lak weer door heen komt

Weet ik Fred, ik zei ook alleen maar dat om dat na te doen een beetje overdreven. Dan zit je dus van voren af aan een finish erop te doen waarvan je weet dat je daarna maar 5% te zien krijgt. Maar goed, voordat dit ontspoort tot een anti-relic thread...back on topic, vreugdedansje voor de HNG, etc.

macwilliams
9 oktober 2011, 11:13
:cheerup::cheerup::cheerup:

Jep, vreugdedansjes zijn leuk:crazyhappy:

fred dons
9 oktober 2011, 15:23
Weet ik Fred, ik zei ook alleen maar dat om dat na te doen een beetje overdreven. Dan zit je dus van voren af aan een finish erop te doen waarvan je weet dat je daarna maar 5% te zien krijgt. Maar goed, voordat dit ontspoort tot een anti-relic thread...back on topic, vreugdedansje voor de HNG, etc.

daar ben ik het wel met je eens hoor, net als bij een prs een enorme dragon inleggen over een hele mooie top waar je vervolgens nog maar 5 % van ziet :D

en inderdaad hartelijk gefelisieflapstaart met je nieuwe rebel relic

TimS
9 oktober 2011, 15:33
Mooi ding, komt zeker bij TFOA vandaan? Ik heb er toen ook over zitten twijfelen, maar die neppe refinish sprak me ook niet zo aan.

Noordeling38
9 oktober 2011, 17:02
Nou Theo, even meenemen dus binnenkort!

Ik zal hem volgende week even meenemen.

Hendriks
9 oktober 2011, 17:06
Ik zal hem volgende week even meenemen.

Goede zaak.

Noordeling38
9 oktober 2011, 17:07
Mooi ding, komt zeker bij TFOA vandaan? Ik heb er toen ook over zitten twijfelen, maar die neppe refinish sprak me ook niet zo aan.

Ik heb hem inderdaad bij TFOA in Bergentheim gehaald. Was er nog nooit geweest. Mooie zaak trouwens met een leuk spul en mooie opzet. Net weer stukje op zitten spelen. Super!

Ik heb trouwens nog een leuk filmpje gevonden over Rebelrelic, ik kon het merk zelf ook niet goed:

http://vimeo.com/m/26732484

TimS
9 oktober 2011, 20:19
Ik heb hem inderdaad bij TFOA in Bergentheim gehaald. Was er nog nooit geweest. Mooie zaak trouwens met een leuk spul en mooie opzet. Net weer stukje op zitten spelen. Super!

Ik heb trouwens nog een leuk filmpje gevonden over Rebelrelic, ik kon het merk zelf ook niet goed:

http://vimeo.com/m/26732484
Leuk filmpje! Met nep bedoelde ik trouwens dat het van tevoren al zo bedacht was, niet dat het er nep uit ziet. Klonk misschien een beetje negatief :)

jutter
9 oktober 2011, 20:32
Zijn die RR's net zo goed als custom shop strats ?

Vinni

Hier ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.

@Noorderling: kun je hier wat meer over vertellen?

ieme
9 oktober 2011, 20:39
Zo'n 4 verschillende Rebel relic heb ik bij oa fearless in den haag gecheckt, ik vond t persoonlijk niet zo goed. De feeling was niet als een ouwe strat voor mij, geen vintage sound. Ik hoop dat de jouwe beter is en dat je er maar heel veel plezier van mag hebben.

TimS
2 november 2011, 01:13
Heb je hem alweer ingeruild? Beviel hij niet?

http://link.marktplaats.nl/466964550

Noordeling38
2 november 2011, 19:02
Hahaha nee hij bevalt uitstekend!

Bijzonder, hij adverteert nog steeds met mij gitaar :(

BobvanKempen
2 november 2011, 19:08
Nou moet ik zeggen dat hier laatst iemand was die een RR bij had en ... damn wat een lekkere gitaar en nog mooi ook. Heb niet zo veel met relics maar dit was een ligt relic (kleur alleen vervaagt) en door die staat er nu toch ook wel een RR op mijn verlanglijstje.

G.G.
2 november 2011, 19:28
en door die staat er nu toch ook wel een RR op mijn verlanglijstje.

Past jouw verlanglijstje nog op een A-tje?

Noordeling38
2 november 2011, 19:29
Het zijn ook inderdaad verschrikkelijk lekker spelende gitaren!!!

Stukken lichter spelend dan bv een american std.

BobvanKempen
2 november 2011, 19:30
Past jouw verlanglijstje nog op een A-tje?

Zijn er niet zo veel hoor. Een stuk of 3 a 4 dus past nog wel op een postit

DemolitionColorScheme
2 november 2011, 22:21
Past jouw verlanglijstje nog op een A-tje?
haha, heerlijk! Ik wou eigenlijk hetzelfde zeggen! Maar goed, al onze verlanglijstjes zijn huge, lijkt me. ;) Verlangen doen we allemaal.

BobvanKempen
2 november 2011, 22:24
haha, heerlijk! Ik wou eigenlijk hetzelfde zeggen! Maar goed, al onze verlanglijstjes zijn huge, lijkt me. ;) Verlangen doen we allemaal.

Ik zal eerlijk zijn, 2 post-its .... maar de voorlopige gas is toch wel voor een G&L Thinline en een 1960 CS NOS Strat.

pietvanbuiten
8 november 2011, 20:37
mooie strat noodeling, dat je der maar veel plezier aan zal beleven.
ben zelf altijd zo blij als een klein kind met elke nieuwe strat.