PDA

View Full Version : Ibanez EGEN-8 vraag



MichaelSS
8 oktober 2011, 14:38
Hallo Gitaristen,

Vandaag is mijn Gibson de deur uit gegaan om plaats te maken, naast mijn paul reed smith, voor een Ibanez prestige.

Nu kwam ik via Google op de Ibanez EGEN-8 terecht, signature model van Herman-Li (Dragonforce).

Hoe kan het dat een gitaar met deze specificaties:
Neck Material: 3pc Maple
Neck Type: EGEN
Body: Mahogany body/ Flamed Maple top
Frets: Jumbo frets
Fingerboard: Rosewood
Inlay: Abalone Oval inlay
Bridge: Edge III bridge
NeckPU: V7
MiddlePU: S1
BridgePU: V8
HW Color: GD
Finishes: PLB

Nog geen 700 euro kost? De gitaar ziet er natuurlijk ook nog eens gruwelijk gaaf uit.

http://www.musik-service.de/images/prx/395773061/i00.jpg

MichaelSS
8 oktober 2011, 14:46
Ik was te snel.

Sorryzzzz http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?143721-Ibanez-Egen8-Herman-Li-signature/page2

frekie
8 oktober 2011, 19:40
Tip: oude F serie S540 van eind jaren 80, begin 90. Doen niet veel op MP. Echte ouwe Wizard neck, echte ouwe (lo pro) Edge trem, IBZ USA pickups, mahonie body, Fujigen, MIJ.

Letten op: scheurtjes in de neck bij de bouten voor de topkamklem, fretwerk, scheurtjes in de body in de cutaways, ingesleten brugzadels, conditie vd meskantjes.

Terminus
8 oktober 2011, 22:52
Tip: oude F serie S540 van eind jaren 80, begin 90. Doen niet veel op MP. Echte ouwe Wizard neck, echte ouwe (lo pro) Edge trem, IBZ USA pickups, mahonie body, Fujigen, MIJ.

Letten op: scheurtjes in de neck bij de bouten voor de topkamklem, fretwerk, scheurtjes in de body in de cutaways, ingesleten brugzadels, conditie vd meskantjes.

+1

Je moet je niet afvragen hoe hij zo weinig kan kosten, maar eerder hoe hij zo veel kost. Die gitaar wordt in Indonesië gemaakt met de goedkoopste Floyd en op één na goedkoopste pickups die Ibanez heeft. De gitaar is van prima kwaliteit (de Edge III is lang zo slecht nog niet en dat komt van een Edge eigenaar) maar met een MIJ Ibanez krijg je véél meer waar voor je geld.