PDA

View Full Version : 9V adapter voor Digitech pedaal



Thewisbone
8 oktober 2011, 14:03
Hee, ik heb een 9V adapter nodig voor mijn digitech grunge pedaal.
Alleen die op de achter kant staat de Harman power adapter ps200r die is wel 25 euro.

maar op music store heb ik een soort gelijke gevonden namelijk de Palmer PW9V

http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Accessoires/Spanningsnetadaptors/Palmer-PW9V-9-V-Schaltnetzteil-220-240-V-AC-/-9-V-DV-300mA/art-GIT0021886-000

En die is maar 10 euro.
Mijn vraag is zal die er op passen?

Mvg, Thomas

Schrevel
8 oktober 2011, 14:09
Je moet weten of de buitenkant van de plug de plus of de min is.

Thewisbone
8 oktober 2011, 14:13
En hoe kan ik dit zien?

Mitch
8 oktober 2011, 14:18
Ja, dit soort adapters zijn gewoon bruikbaar voor diverse pedalen, zijn center negative. Ga er maar vanuit als het NIET zo is, da het vermeld wordt. Met name Electro Harmonix, oudere MXR, oude iba.s etc hebben soms een andere plug of polariteit.

Schrevel
8 oktober 2011, 14:19
En hoe kan ik dit zien?

Het moet op de adapteringang van je pedaal staan. Een cirkel met een stip er in. De stip slaat op de binnenkant van de plug, de cirkel op de buitenkant. Meestal wordt het type 'barrel jack' gebruikt, bedacht door Boss. De stip heet dan center.

De jack van de adapter moet vervolgens overeenkomen met die van je pedaal. Je moet daarvoor de specificaties bekijken of een close up van de adapter zien te vinden. Of in de winkel gaan kijken.

Wellicht bestaan er converteerplugs voor de polariteit maar die ben ik nooit tegengekomen.

In ieder geval komt het voltage en amperage wel overeen.

peter_heijnen
8 oktober 2011, 14:22
Onderaan bij details staat: Polarity negative inside. Dus die palmer gaat wel werken.

Echter, het is een geschakelde voeding. Dat houdt dat een minimale kans op storing niet uitgesloten kan worden, maar die kans is echt minimaal en onder bepaalde voorwaarden.

Ik zou het gewoon proberen aangezien een van de meest populaire voeding van het moment -de onespot- ook een geschakelde voeding is.

Thewisbone
8 oktober 2011, 14:28
Oké bedankt mannen!
Ik bestel hem.