PDA

View Full Version : Ook koopadvies gevraagd.



MichielWolthaus
8 oktober 2011, 11:52
Zoals de titel al zegt heb ik koopadvies nodig.
Ik zoek een nieuwe versterker, maar heb eigenlijk geen idee waar ik moet beginnen met zoeken.
Ik heb niet veel te besteden, het liefst ga ik dus voor een klein versterkertje van +/- 100 euro.
Nu heb ik een 10 watt versterker, dat maakt genoeg geluid, dus meer als 30 watt is echt overbodig.
Er hoeven in principe gaan effecten op te zitten, en 1 of 2 ingangen is ook genoeg. Natuurlijk moeten er wel 2 knoppen op zitten om bas en treble te regelen.

De Marshall MG 15 en 10 lijken me wel geschikt, maar er zijn natuurlijk nog veel meer merken en soorten dus ik wil niet voor de eerste de beste versterker gaan.

Ik speel voornamelijk rock nummers, te denken aan Pink Floyd enz.
Heb geen idee of dit ook bepalend is voor het soort versterker dat het best bij mij past.

Wat raden jullie mij aan?

Of is de Marschall MG 15 echt een goede keuze?

Alvast bedankt allemaal!

macwilliams
8 oktober 2011, 12:13
De meesten zullen de mg serie van marshall afbranden omdat ze waardeloos zouden zijn.
Ik heb zelf een mg15dfx en met wat instellen is er toch een leuk geluid uit te krijgen.

Of ik hem ooit nieuw zou kopen?
Nee want om eerlijk te zijn zit er in mijn vox 3watt ampje die ook transistor is een beter geluid. Alleen de marshall is luider en dat zou voor jou misschien een voordeel kunnen zijn.

Dus als je er tweedehands goedkoop aan kan komen, beneden de €50 zou het een leuk ding kunnen zijn.

MichielWolthaus
8 oktober 2011, 12:20
Tuurlijk een versterker van 100 euro zal nooit 100% goed zijn.
Maar het zal altijd beter zijn als wat ik nu heb (Volcano)
En het zou helemaal mooi zijn als het gewoon redelijk klinkt, ook als de volume knop een keertje goed open gedraaid wordt.

schwalbe
8 oktober 2011, 12:23
Roland cube.

MichielWolthaus
8 oktober 2011, 12:34
En hoeveel watt? 15 of 20?

Of maakt dat eigenlijk niet uit.

macwilliams
8 oktober 2011, 12:35
Tuurlijk een versterker van 100 euro zal nooit 100% goed zijn.
Maar het zal altijd beter zijn als wat ik nu heb (Volcano)
En het zou helemaal mooi zijn als het gewoon redelijk klinkt, ook als de volume knop een keertje goed open gedraaid wordt.

Ik heb hetzelfde volcano ampje, de mg is 10 tot de miljoenste macht beter.
Waar woon je? Je mag mn mg wel proberen ! Ik heb hem op zich toch over.

MichielWolthaus
8 oktober 2011, 12:40
Ik woon in Brakel (gemeente Zaltbommel)
De kans is klein dat je bij mij in de buurt woont, want het is hier echt uitgestorven :P

macwilliams
8 oktober 2011, 12:46
Nee das niks, dan ben je aan reiskosten al meer kwijt dan aan het ampje.

lefthandstrat
8 oktober 2011, 14:56
Je hebt een PM van mij ontvangen :ok:

MichielWolthaus
9 oktober 2011, 14:39
Dus als ik het goed begrijp.
Als ik voor een nieuwe versterker wil gaan moet ik of voor de Roland Cube gaan of voor Marschall MG.
Wat zijn de voordelen van de één tegenover de ander?

Ik heb ook een aanbod gehad van lefthandstrat dus daar ga ik ook nog even over nadenk ;)
Maar ik denk dat een nieuwe versterker is meer voor mij is aangezien ik liever niet een 2de hands wil waarvan ik niet weet wat er mee is gebeurd. (no-offense lefthandstrat)
Aan de andere kant kan je voor hetzelfde geld waarschijnlijk een kwa geluid betere versterker kopen...

Moeilijk

Jasper.
9 oktober 2011, 14:50
Als de keuze is tussen de Cube of de MG zou ik zeker voor de Cube gaan.
Ik heb even een MG gehuurd. Toen ik net begon. Dan lijkt het leuk, maar toen ik mezelf een amp kocht was de cube toch een stuk beter. En dan vind ik de Valvetronix serie van vox nog weer een stukje beter (heb ik toen ook gekocht)

MichielWolthaus
9 oktober 2011, 16:45
Oké
Ik ben er nu ongeveer wel uit.
Heb een paar keuzes.
Roland Cube 15XL
Roland Cube 20XL (deze heeft een JC-clean kanaal)
Marshall MG15X
Marshall MG15FX
Vox Pathfinder 15R(? geen idee of dat iets is)
Vox Valvetronic VT20+

Het voordeel van de Vox Valvetronic is dat die 30 watt is terwijl de rest 15 of 20 watt is maar ongeveer hetzelfde kosten.

De diameter van de speakers weet ik niet, maar ik verwacht dat de Valvetronic een 10" speaker heeft, en dit zou ook beter zijn voor het geluid. Dan de 8" speakers die de meeste kleine versterkers hebben.
Is dit verschil echt hoorbaar?

Edit: Valvetronic is ook 8"

TimS
9 oktober 2011, 16:50
Microcube kan je ook nog proberen. Klinkt erg redelijk, heeft effecten en werkt op batterijen :)

MichielWolthaus
9 oktober 2011, 16:54
Batterijen is niks voor mij.
Dan zal ik natuurlijk altijd lege batterijen hebben als ik gitaar wil spelen.

De Valvetronic lijkt me trouwens het beste in het lijstje.
Of is de kwaliteit slecht en de prijs daarom zo 'laag'?

arcane
9 oktober 2011, 17:00
http://link.marktplaats.nl/491066027
Prima prijs voor een prima versterker.

MichielWolthaus
9 oktober 2011, 17:20
Nunspeet is hier nou niet echt om de hoek.

Hmm, die Valvetronic gaat me steeds meer aanstaan.
30 watt is ook nog leuk om mee te kunnen reperteren als ik in een bandje zou zitten. Dan hoef ik niet gelijk weer een andere versterker te kopen.

lefthandstrat
9 oktober 2011, 17:23
Ik heb ook een aanbod gehad van lefthandstrat dus daar ga ik ook nog even over nadenk ;)
Maar ik denk dat een nieuwe versterker is meer voor mij is aangezien ik liever niet een 2de hands wil waarvan ik niet weet wat er mee is gebeurd. (no-offense lefthandstrat)


Ik ga mijn goede naam hier heus niet te grabbel gooien door een mede forumlid een piece of junk te verkopen hoor. Je kan beter even komen kijken en je gitaar inpluggen en eventueel iemand meenemen die mijn Blackheart en cabinet kan controleren en checken op techniek. Als je liever een modelling amp hebt of een Marshall transistor, prima....wat jij wilt. Ik geef je echter de kans om voor een zeer schappelijk bedrag (zie mijn PM) in te stappen met een full tube buizenamp(-je) met een prima cabinet, zo goed als nieuw. Zo "en public" hier op het forum: Ik neem hem terug als binnen een week de buizen eruit rinkelen of de vlammen eruit slaan......kortom, als binnen een week blijkt dat hij niet in orde is, dan neem ik de set terug en krijg jij je geld terug. Ik wens hem dan wel in precies dezelfde staat terug te krijgen (qua binnen- en buitenkant). Fair enough.....toch?

MichielWolthaus
9 oktober 2011, 17:36
Ik snap dat jij geen rommel wilt/zal verkopen.
En al helemaal niet aan iemand die op hetzelfde forum zit, dat zou ook gewoon simpel weg dom van je zijn.

Maar ik wil mezelf graag ook verdiepen in wat ik kan kopen voor mijn budget als ik een nieuwe versterker koop.

Fiendish
9 oktober 2011, 17:39
Wat je kan kopen qua versterker voor zo'n minimaal budget : vrij weinig.
Vox VT's, Peavey Vypyrs, Roland cubes, en dan heb je de degelijke versterkers m.i. wel gehad.
Met een Marshall MG zou ik nog niet dood teruggevonden willen worden, ik schaam me ervoor om te moeten zeggen dat ik ooit zo'n kutamp in m'n bezit heb gehad...

Ik zou dat aanbod van lefthandstrat even serieus in gedachten houden, lijkt me dat een Blackheart beter klinkt dan die digitale modelling amps.

geert1976
9 oktober 2011, 18:36
http://link.marktplaats.nl/491066027
Prima prijs voor een prima versterker.

Dat heb ik gemerkt vandaag, de telefoon stond roodgloeiend:???:

geert1976
9 oktober 2011, 18:44
Nunspeet is hier nou niet echt om de hoek.

Hmm, die Valvetronic gaat me steeds meer aanstaan.
30 watt is ook nog leuk om mee te kunnen reperteren als ik in een bandje zou zitten. Dan hoef ik niet gelijk weer een andere versterker te kopen.

laat dat oefenen met die Vox maar uit je hoofd, leuk voor thuis, maar in de oefenruimte komen ze tekort en op hoog volume veranderen die dingen in vieze schelle kutbakken.

Na een half uur, zal de bassist de Vox kort en klein meppen, om van het gepiep in zijn oren af te komen.


Ik ga mijn goede naam hier heus niet te grabbel gooien door een mede forumlid een piece of junk te verkopen hoor. Je kan beter even komen kijken en je gitaar inpluggen en eventueel iemand meenemen die mijn Blackheart en cabinet kan controleren en checken op techniek. Als je liever een modelling amp hebt of een Marshall transistor, prima....wat jij wilt. Ik geef je echter de kans om voor een zeer schappelijk bedrag (zie mijn PM) in te stappen met een full tube buizenamp(-je) met een prima cabinet, zo goed als nieuw. Zo "en public" hier op het forum: Ik neem hem terug als binnen een week de buizen eruit rinkelen of de vlammen eruit slaan......kortom, als binnen een week blijkt dat hij niet in orde is, dan neem ik de set terug en krijg jij je geld terug. Ik wens hem dan wel in precies dezelfde staat terug te krijgen (qua binnen- en buitenkant). Fair enough.....toch?

Wind je niet teveel op, het is een mooi setje voor dat geld, TS moet zelf het wiel maar uitvinden.

Jouw setje voldoet eigenlijk aan zijn eisen:ok:

lefthandstrat
9 oktober 2011, 18:50
Ja, is ook zo. Je hebt gelijk. Bedankt Geert.

jules
9 oktober 2011, 19:12
Whaha das toch geen keuze lieve gast schop die vox uit je hoofd en koop die blackheart set alsjeblieft man, dat spul klinkt zo goed, daar heb je nog 50 jaar plezier van

MichielWolthaus
9 oktober 2011, 20:45
Heb nog het één en ander vergeleken.
En eigenlijk is een set met top en cabinet niet gek.
En zeker als het dan nog klinkt (zoals jullie zeggen...;))

@Frits, je hoort nog wel van me.

Speeddemon
10 oktober 2011, 13:47
Het voordeel van de Vox Valvetronic is dat die 30 watt is terwijl de rest 15 of 20 watt is maar ongeveer hetzelfde kosten.

De diameter van de speakers weet ik niet, maar ik verwacht dat de Valvetronic een 10" speaker heeft, en dit zou ook beter zijn voor het geluid. Dan de 8" speakers die de meeste kleine versterkers hebben.
Is dit verschil echt hoorbaar?

Edit: Valvetronic is ook 8"
Volgens mij is de 30W Vox met een 10" speaker. (de VT20+ heeft idd 8", evenals de Roland Cube 20XL) En ja, dat verschil ga je zeker horen. Minder nasaal, meer druk, , iets minder schreeuwerig/iel, meer 'kloten'.

Het is weer wel een verschil wanneer je praat over 2x8" speakers (bijvoorbeeld een Roland JC-55, 2e hands nog wel te krijgen). Dat heeft meer druk/laag dan een 1x10" speaker; meer speakeroppervlak dat lucht verplaatst en 2 speakers 'koppelen' samen.

MichielWolthaus
10 oktober 2011, 14:30
Dat snap ik.

Maar ik hoop binnenkort bij lefthandstrat lang te kunnen gaan.
En als het bevalt dan...

Btw. het cabinet van hem is 12''

MichielWolthaus
14 oktober 2011, 22:01
Heb de versterker van Frits (lefthandstrat) nu hier staan.
Doet het goed, nu alleen nog mijn vader aansporen dat hij in mijn kamer even een geaard stopcontact maakt.

lefthandstrat
15 oktober 2011, 00:22
Heb de versterker van Frits (lefthandstrat) nu hier staan.
Doet het goed, nu alleen nog mijn vader aansporen dat hij in mijn kamer even een geaard stopcontact maakt.

Veel plezier ermee Michiel!