PDA

View Full Version : Overhaulin'



Ukeloeder
7 oktober 2011, 20:05
Of Pimp My Ibby...

Een tijd geleden kocht ik voor wèhnug een Ibanez AF75. Ik was al even benieuwd naar wat ik van zo'n relatief goedkope hollowbody mocht verwachten. Mede door de lovende berichten o.a. op Gitaarnet, besloot ik een tweede handsje dan maar eens te proberen.

http://www.dv247.com/assets/products/58852_l.jpg
(stock fotootje, ik verzuimde na aanschaf een HNGD te posten en heb derhalve nooit fotoos van het ding gemaakt)

Speelt lekker, klinkt lekker, ziet er NIET uit...
Wat nu?

Ukeloeder
7 oktober 2011, 20:10
Ik heb met Oigun besproken wat lekker zou zijn voor een dergelijke gitaar en hem vervolgens zo half/half de vrije hand gegeven.

http://i271.photobucket.com/albums/jj138/saintOlav/Infamez/Infamezteaser.jpg

Ukeloeder
7 oktober 2011, 20:11
http://i271.photobucket.com/albums/jj138/saintOlav/Infamez/RockNRolldecalback.jpg

Ukeloeder
7 oktober 2011, 20:12
Dit had je natuurlijk al geraden...

http://i271.photobucket.com/albums/jj138/saintOlav/Infamez/Flamesclearcoated.jpg

bass blom
7 oktober 2011, 20:13
ah is die van jou dus :D

Ukeloeder
7 oktober 2011, 20:13
Dit ook?

http://i271.photobucket.com/albums/jj138/saintOlav/Infamez/Flamespinstriped.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-6LEMLXV4.jpg

crapton
7 oktober 2011, 20:15
Dah ziet er erg gef uit!

Ukeloeder
7 oktober 2011, 20:15
En dit?

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-USIZ4436.jpg

Met dank aan Saf voor het brugje (onder uit de doos) en met dank aan PePe voor de Filtertrons (uit de keukenla, I kid you not...)

In de upper hoehedut? zit een 500K master volume en in de lower horn(?) zit een 500K blendpot om net effe de mix tussen bridge en neck te kunnen aanpassen aan de mood.

macwilliams
7 oktober 2011, 20:20
Die is van een gave custompaint job voorzien hé, hotrod vlammen zijn cool:ok:
En die schoppenaas met R&R ook. Nu nog snake eye knoppen er op en je ben good to go!:rockon:

Pimpen is een minderwaardige uitdrukking voor deze artistic custom job.

macwilliams
7 oktober 2011, 20:26
En dit?

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-USIZ4436.jpg

Met dank aan Saf voor het brugje (onder uit de doos) en met dank aan PePe voor de Filtertrons (uit de keukenla, I kid you not...)

In de upper hoehedut? zit een 500K master volume en in de lower horn(?) zit een 500K blendpot om net effe de mix tussen bridge en neck te kunnen aanpassen aan de mood.
Wow nog mooier zelfs zijn dat nou jachtgeweer cartuches als draaiknoppen?

Ukeloeder
7 oktober 2011, 20:31
Yep, vergat nog bijna Robert S. en zijn broer te bedanken voor de afgeschoten patronen. Retecool!

Jasper.
7 oktober 2011, 20:32
wow super vet, zoiets zou ik ooit ook nog wel eens willen. zo lekker gehotrod

oigun
7 oktober 2011, 20:35
Yep, vergat nog bijna Robert S. en zijn broer te bedanken voor de afgeschoten patronen. Retecool!

Haha Robert S. de neef van Mink K?

Greasemouth
7 oktober 2011, 20:38
Ziet er gaaf uit! Het enige minpuntje, is dat blauwe randje rondom de vlammen.

barno
7 oktober 2011, 20:42
Ziet er gaaf uit! Het enige minpuntje, is dat blauwe randje rondom de vlammen.

noem je nu net mijn pluspunt op. dàt maakt 'm pas echt hot rod.

Grrreat job Oi

bass blom
7 oktober 2011, 20:42
ja dat randje zou ik zwart of rood gedaan hebben

G.G.
7 oktober 2011, 20:53
Ziet er gaaf uit! Het enige minpuntje, is dat blauwe randje rondom de vlammen.

Idioot. We zullen Oigun eens vragen wat blauwe randje om jou heen te schilderen.



:hide:

ben79
7 oktober 2011, 20:59
ik vind het echt geweldig, supermooe paintjob, net 3D, kunstenaar!
ik heb nog een oude Daytone staan waar ik niks mee doe, misschien en ideetje :-)

Ukeloeder
7 oktober 2011, 21:01
Wit randje?

Hmmm... Dit blauw* wordt al decennia langs hotrod flames gebruikt. Verhoogt het contrast.


*moet even schuldig blijven hoe de kleur exact heet. Oi weet het, heeft het potje staan...

Mesjoggah
7 oktober 2011, 21:02
Speelt lekker, klinkt lekker, ziet er NIET uit...



Wat je zegt: ziet er NIET uit... :hide:






Geintje! ding is VET!!

Fender75
7 oktober 2011, 21:10
Die gitaar is echt héél erg gaaf geworden, damn! Wat een kunstenaar!

Mr. Dynamite
7 oktober 2011, 21:27
Wat een rete gaaf ding, ooit komt hier ook nog eens zon vieze bak :cooler:

alleen het blauwe randje had niet gehoeven van mij :soinnocent:

Wat is dat op de achterkant, een sticker?

Ukeloeder
7 oktober 2011, 21:38
Wat een rete gaaf ding, ooit komt hier ook nog eens zon vieze bak :cooler:

alleen het blauwe randje had niet gehoeven van mij :soinnocent:

Wat is dat op de achterkant, een sticker?

Een door Oigun geprinte decal.
Gek dat jullie die blauwe pinstripe hinderlijk vinden. Zonder vind ik de vlammen wel cool, maar met die striping wordt het IMO pas echt hot.

ben79
7 oktober 2011, 21:42
perfect zoals het nu is, kleuren kloppen perfect..ander kleur lijntje geeft volgens mij nooit zo een compleet perfet beeld..

De V
7 oktober 2011, 21:42
Die is wel rete vet, heel cool die vlammen. :crazyhappy:
Maar ik sluit me toch aan bij de anti-blauwe-randjes-club, geen gezicht al je het mij vraagt..:hide:
Maar het boeit niet wat ik vind, als jij hem maar mooi vind.
Heb je ook nog wat aan de headstock gedaan of durf je die niet te laten zien ofzo?:sssh:;)

bat
7 oktober 2011, 21:56
Bedriegen mijn ogen me, ligt het aan de foto's, of is dat randje net niet helemaal mooi strak rond op een paar plekken?

Wel echt hotrod, inderdaad...

spirit
7 oktober 2011, 21:57
Ahh, daar is ie :mmmm:. Had 'm al op het TDPRI voorbij zien komen. Schitterend gedaan, het blauwe lijntje hoort er gewoon bij.

Oigun, je hebt een ontzettend mooie paintjob geleverd joh. Kan me bijna niet voorstellen dat dit je eerste pinstripe project was :rockon:

Enne Olav, nu nog zoiets hé
http://www.musclecars.faketrix.com/content/cool-rides/page-2/large/Mercury-leadsled-black-yellow-flames-le.jpg

Venlonaer
7 oktober 2011, 22:18
Wow mijn 1e kandidaat voor de mooiste gitaar van 2011 al gevonden!

Jasper.
7 oktober 2011, 22:49
Bedriegen mijn ogen me, ligt het aan de foto's, of is dat randje net niet helemaal mooi strak rond op een paar plekken?


De vlam naast de brug bedoel je? Volgens mij gaat daar net het hoekje van de brug over het blauwe streepje heen.
En het blauwe streepje is niet overal even dik, maar dat geeft hem ruimtelijkheid vind ik. Ik vind het mooi, dat blauwe randje

macwilliams
7 oktober 2011, 22:49
Die pinstripe is juist retecool, hoort er bij.

Die jachtpatronen passen er ook mooi bij. Heb al eens gedacht om de punt van een caliber .45 te gebruiken als switchtip.

oigun
8 oktober 2011, 00:36
Bedankt voor alle positieve reacties!
Pinstripe is "process blue" idd een traditionele kleur voor pinstripes rond flames. Is de eerste keer dat ik pinstripes doe (ook flames trouwens) En nee ze zijn niet perfect, want eigenlijk moet je ze in 1 keer zetten en dat was iets boven mijn kunnen... Overal even dik had ik eerst wel gedaan maar dat maakte het geheel wat minder cool IMO.
Al met al leuk om te doen! Maar als je een Ibbie gaat overspuiten, schuur hem dan goed kaal en gebruik een goede epoxy-primer. Anders valt alles er weer vanaf want er zit een hoop keiharde inerte zooi onder waar bijna niks op hecht.,..

Mr. Dynamite
8 oktober 2011, 00:48
Tja zo'n blauw randje is wel heel gebruikelijk, maar ook bij auto's vind ik het niet echt wat. Ik vind het een beetje vloeken, maarja dat ben ik ;)

Still, machtig vette bak

Duhsjaak
8 oktober 2011, 02:15
Hi
Da's geen overhaul, zijn eigen mopeder zou m niet meer herkennen!

Vermoedelijk is het blauwe randje er door een (ex) brandweerman bij gedroomd. Bij een ECHT hete fik, waarvan je alleen maar mag hopen dat je die nooit ergens anders ziet dan op je gitaar, doen de vlammen dat ook.

Weergaloos gedaan mannen!

Ik heb nog maar een paar vragen:
- Wie gaat er aan de haal met een (Oi) Gun Endorsment?
- Welke van de (Oi) Guns wordt gitaar van het jaar?
- Wanneer zegt Oi tegen zijn klant: De is zo mooi, die krijg je niet meer terug!

Om maar eens effe wat te noemen.....
Uke, gefeli. Blij dat de Filtertrons zo'n fijn nieuw baasje hebben gevonden (snik).

En nou nog effe een mooi stukkie op 'Sounds'. Dan kan ik daar nòg een keer kwijlen.

Vriendelijke groet, Gus

Rock Bottom
8 oktober 2011, 02:48
Damn you haters, na de eerste foto's op facebook schreeuwde ik al naar Oigun: EEN BLAUW OF GROENE PINSTRIPE EROMHEEN MEET 1SHOT!!!

Zoals Britt zou zeggen:


http://www.youtube.com/watch?v=IWJZigfcQ9M

Ukeloeder
8 oktober 2011, 11:19
Tja zo'n blauw randje is wel heel gebruikelijk, maar ook bij auto's vind ik het niet echt wat. Ik vind het een beetje vloeken, maarja dat ben ik ;)

Still, machtig vette bak

Tja, dat vloeken... dat is nou juist het ding dat het zo cool maakt.
Haal je de pinstripe eraf, heb je alleen nog vlammen... Leuk, maar geen vuurwerk.

Ukeloeder
8 oktober 2011, 11:21
[...]

En nou nog effe een mooi stukkie op 'Sounds'. Dan kan ik daar nòg een keer kwijlen.

Vriendelijke groet, Gus

Komt er aan Gustavo.

Mitch
8 oktober 2011, 13:11
Ik heb dat blauwe randje niet eens gezien, zó hinderlijk is het :roll:
Hoewel het niets met mijn persoonlijke smaak van doen heeft kan ik het ontzettend waarderen. Erg gave refinish + mod supreme

bat
8 oktober 2011, 13:22
De vlam naast de brug bedoel je? Volgens mij gaat daar net het hoekje van de brug over het blauwe streepje heen.
En het blauwe streepje is niet overal even dik, maar dat geeft hem ruimtelijkheid vind ik. Ik vind het mooi, dat blauwe randje
Nouja, op wel meer plekken zie ik wat minder strakke stukjes, oigun zegt het zel fook al. Het is ook retemoeilijk, bij de betere customshops vertrouwen ze auto's van klanten ook pas toen aan pinstripers als ze flinke ervaring op minder kritische projectjes hebben opgedaan.

Het idee is goed geslaagd en de eigenaar is blij en daar gaat het uiteindelijk natuurlijk om!

Squier4ever
8 oktober 2011, 13:27
Awesome, ik heb al eens zitten te denken om mijn Gretsch een RatRod look te geven... Dan zou hij matzwart worden en lekker ruig.

Ukeloeder
8 oktober 2011, 17:07
Ik heb dat blauwe randje niet eens gezien, zó hinderlijk is het :roll:[...]

:seriousf:

Ukeloeder
8 oktober 2011, 17:10
Nouja, op wel meer plekken zie ik wat minder strakke stukjes, oigun zegt het zel fook al. Het is ook retemoeilijk, bij de betere customshops vertrouwen ze auto's van klanten ook pas toen aan pinstripers als ze flinke ervaring op minder kritische projectjes hebben opgedaan.

Het idee is goed geslaagd en de eigenaar is blij en daar gaat het uiteindelijk natuurlijk om!

En dat is 'ie!

muziekschuur
8 oktober 2011, 17:19
Twee dikke duimen.......

Straks is ie RELIC>....... Nog cooler......
En dan zweterig vertellen hoeveel coole chicks ie heeft gescoord met die gitaar in z'n hand....
Wordt ie ooit nog geveild voor een MILJOEN>>>>>


FOCKING VET!!!

Ukeloeder
8 oktober 2011, 17:40
Awesome, ik heb al eens zitten te denken om mijn Gretsch een RatRod look te geven... Dan zou hij matzwart worden en lekker ruig.

Matzwart was ook mijn eerste plan, beetje primer zwart. In dat plan was echter geen plaats voor de decals rond de knoppen, deze moesten onder gelakt worden om ze te beschermen... Dan maar gelijk een hele uitslaande brand erop.

Traditionele hotrodflames volgen trouwens een ander kleurschema dan die op mijn gitaar. De geflamede (beflamede?) gitaren die op www zag vond ik er niet zo lekker uit zien als auto's met hetzelfde schema. Daarom hebben Oigun en ik besloten het kleurverloop aan te passen.

Ukeloeder
8 oktober 2011, 17:42
Twee dikke duimen.......

Straks is ie RELIC>....... Nog cooler......
En dan zweterig vertellen hoeveel coole chicks ie heeft gescoord met die gitaar in z'n hand....
Wordt ie ooit nog geveild voor een MILJOEN>>>>>


FOCKING VET!!!

U raadt in een keer de startprijs. Hoor ik 1 miljoen en een ton?
:seriousf:
Eerst maar effe zelf op rammelen.

oigun
8 oktober 2011, 17:56
Jullie zijn me der eentje...

guitarkid
8 oktober 2011, 18:11
Jullie zijn me der eentje...

Ja, je kunt ze er wel bij hebben.... :soinnocent:

Maar erg mooi gedaan!! Klasse!

Dweezman
9 oktober 2011, 09:48
Niks voor mijn intern gerichte persoontje, maar oh: wat zou ik graag met zo'n ding on stage durven.

The Unforgiven
9 oktober 2011, 11:23
Echt enorm mooi gemaakt, maar ik zou er niet dood mee willen worden gevonden:seriousf:.

oigun
9 oktober 2011, 13:20
Echt enorm mooi gemaakt, maar ik zou er niet dood mee willen worden gevonden:seriousf:.

Ik ook niet..:hide: :D

Ukeloeder
9 oktober 2011, 13:26
Ik ook nog even niet.

Pirate
9 oktober 2011, 16:16
Wow retegaaf ding, en ook nog een lefty! Ik ben echt stinkend jaloers!

Saf
12 oktober 2011, 00:25
helemaal gemist. wat een update. rete rete gaaf. Ben blij dat die doos onderdelen de mensheid vertier verschaft.