PDA

View Full Version : Kan deze nut nog vervangen worden?



Methoxy7
7 oktober 2011, 18:22
Hallo,

Hier de foto van de nut: https://picasaweb.google.com/lh/photo/bu7vnyZApDJmeaOxXXnysQ?feat=directlink

Die kerel heeft indertijd de originele nut eens vervangen door een locking nut, had daar spijt van, en heeft terug een gewone gezet.
Nu is het probleem dat er een stuk uit het hout gesneden is,
en de nieuwe nut ongeveer een halve cm lager ligt.

Opzich geen probleem, gitaar is zalig om op te spelen,
maar esthetisch gezien trekt het niet op veel ...

Kan dit nog enigzins hersteld worden?
Of bestaat er een nut van die breedte, speciaal voor zo'n gevallen.

Heb zelf eens even rondgekeken op 't internet, maar vind niet veel ...

oigun
7 oktober 2011, 18:41
Kan wel hersteld worden, moet alleen een nieuw stuk palisander achter de nut en wat netjes maken. Eventueel een nieuwe nut dat kan ik zo niet zien...

Methoxy7
7 oktober 2011, 18:51
Kan wel hersteld worden, moet alleen een nieuw stuk palisander achter de nut en wat netjes maken. Eventueel een nieuwe nut dat kan ik zo niet zien...

Probleem is dat de nut dan ongeveer een centimeter moet zijn,
als deze eraf gaat en een nieuwe in de plaats.

Kan eventueel een locking nut, maar dan zonder die schroefjes erboven op?

barno
7 oktober 2011, 19:00
er bestaan brede nuts (zelf te snijden weliswaar). Voor een fenderachtige zou ik er gewoon terug een stukje palissander achter zetten, zodat je een smallere nut kan monteren, zoals al gezegd.

oigun
7 oktober 2011, 19:27
Laat er even goed naar kijken door iemand die kan vaststellen of de nut nog op de juiste plaats zit... Ik kan het niet goed zien maar het lijkt of de positie van de oude nut (die even smal was als de huidige) meer richting tuners zat. Een bredere nut kan wel maar is niet zoals het eigenlijk hoort en dan kan je het net zo goed laten zoals het nu is.