PDA

View Full Version : Avond heren en dames!



MichielWolthaus
7 oktober 2011, 18:18
Hallo,

Ik ben Michiel Wolthaus.
Mijn hobby's zijn gitaarspelen natuurlijk, Tomos rijden en aanpassen naar mijn eigen smaak, en onze 2 Jeeps.
Ik ben 17 jaar bijna 18 en wil voor mijn verjaardag een nieuwe versterker kopen. Maar wat?

Dus ik heb mezelf aangemeld hier zodat ik hopelijk een beetje informatie op kan doen.

Toedels! Of zoiets dergelijks

Rizz
7 oktober 2011, 20:03
Jaja, zo makkelijk kom je er niet vanaf! Een uitgebreide fotoreportage en een beschrijving van je gear is wel het minste! :D

Welkom en veel plezier hier!

Richie







(laat die fotoreportage maar zitten, hoor ;) )

MichielWolthaus
7 oktober 2011, 20:33
Ik heb niet echt een gear om trots op te zijn, maar dat komt meer omdat het geld altijd op is aan mijn Tomos :P
Ik heb een Stagg SG, rood, niets aan verandert, behalve dan Elixir snaren .012-.052.
Ding bevalt mij heel goed, geluid is van de gitaar is prima, zeker met de Elixir snaren, de standaard Stagg snaren waren eigenlijk niets.
Natuurlijk heb ik ook een versterker, een Volcano chineese rotzoo versterker 10 watt. Deze moet dus echt vervangen worden voor iets fatsoenlijks.
En een akoestische gitaar om mee te nemen naar gitaarles, dat ding is echt niets waard en ga ik dus niets over vertellen, behalve dat het een steel-string is.
En dat heb ik allemaal verzameld in ondertussen 5 jaar gitaar spelen:sssh:
Maar heb ook een hoop periodes gehad dat ik nauwelijks speelde maar de laatste tijd begin ik het steeds leuker te vinden en komt er ook een beetje fatsoenlijk geluid van dat gepingel af :)

Fotootje van de 2 gitaren.
http://i52.tinypic.com/ixqjvc.jpg

En voor de geïnteresseerde mijn Tomos ;)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OPHGTQHI.jpg

Duhsjaak
7 oktober 2011, 21:50
Hi
Verbeter me maar als ik ernaast zit, maar is Tomos geen Puch divisie?

Blij dat je zo enthousiast bent. Hartelijke welkom!!!
Vriendelijke groet, Gus

MichielWolthaus
7 oktober 2011, 22:57
Nee, Tomos is echt een apart merk.
Maar Tomos heeft heel erg in het begin in licentie Puch's gemaakt.
Maar al heel snel is Tomos overgestapt naar hun eigen 'betere' brommers.

nickofzo
8 oktober 2011, 00:58
linkshandig ;) die sg ziet er best te pruimen uit zo op het eerste oog!

lefthandstrat
8 oktober 2011, 01:27
Hoi, als voormalig Puch rijder en mede lefty gitarist heet ik jou van harte welkom!

MichielWolthaus
8 oktober 2011, 09:15
Haha. thanks!

Dat je ziet dat ik linkshandig speel :)

bass blom
8 oktober 2011, 09:18
ik zie die jeeps nog niet :D

MichielWolthaus
8 oktober 2011, 09:36
Moet ik daar ook nog foto's van gaan plaatsen? :P

Trouwens ga vandaag even de jackplug vervangen in mijn gitaar.
Het schroefdraad is overleden dus hij hangt er los in :(

bass blom
8 oktober 2011, 09:44
Moet ik daar ook nog foto's van gaan plaatsen? :P

ja natuurlijk! :seriousf:

MichielWolthaus
8 oktober 2011, 11:40
De Jeep voor het echte 4x4 werk
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LE8HLLF7.jpg
En de Jeep voor dagelijks gebruik;)
http://i51.tinypic.com/27y718j.jpg

Me nieuwe jackplug zit trouwens al in de gitaar, en dat scheelt een stuk met storen en ruis. De kwaliteit van die oude jackplug was ook ver te zoeken, alles zat maar net vast gesoldeerd.

bass blom
8 oktober 2011, 12:36
ehhhhh geel :crazyhappy:

Rizz
8 oktober 2011, 12:47
Die renegade is wel erg vet! terreinrijden is ook wel erg leuk om te doen. In het leger veel gedaan met die ouwe gare landrovers.. Ze gingen om de drie meter kapot, maar als ze het deden kwam je ook overal doorheen!

Leuke hobby's, man!

lefthandstrat
8 oktober 2011, 13:04
Plaatje is van internet, maar ik had exact dezelfde, alleen die van mij was paars :blast:

http://www.mopedarmy.com/img/gallery/mijnpuchrechts.jpg

MichielWolthaus
8 oktober 2011, 16:39
Schakel-tomossen zijn het best.
Helaas heb ik een automaat maar gaat nog steeds 60 en is lekker zuinig :)

EDV
8 oktober 2011, 18:05
Een Tomos hoort eruit te zien als die van Lefthandstrat.....maar dat ligt ook wel een beetje aan m'n leeftijd ;)

Rizz
8 oktober 2011, 18:38
Een Tomos hoort eruit te zien als die van Lefthandstrat.....maar dat ligt ook wel een beetje aan m'n leeftijd ;)

Ik kan me vergissen, maar volgens mij is dat een Puch... Het schildje op de tank geeft m weg... Lefthandstrat was ook een Puchrijder.. Maar ze lijken wel erg op elkaar.

MichielWolthaus
9 oktober 2011, 14:33
Klopt,

Maar de Tomos met ei-tank en Puch met ei-tank zijn bijna hetzelfde.
Dit komt eigenlijk omdat Tomos die brommer heeft afgekeken van Puch.
Een hoop onderdelen zijn uitwisselbaar. Alleen het motorblok heeft echt grote verschillen.

Naderhand is Tomos pas echt zijn eigen modellen gaan ontwikkelen.
En hebben ze het model met de ei-tank gewoon nog steeds daarnaast geproduceert.

Maar ik dacht dat dit het gitaar-forum was?;)

lefthandstrat
9 oktober 2011, 17:03
Dan zal ik de link naar gitaren leggen: Ja, het was inderdaad een Puch, een paarse. Ik was de eerste op school die 3 voetversnellngen had. Alle anderen hadden er twee of handversnelling. Helemaal de bink was ik. Het was de tijd van lang haar, legerparka's, spaanse laarzen, strakke spijkerbroeken en een gouden tijd voor schoolbandjes. Wij speelden covers van Livin'Blues, Bintangs, Chuck Berry, Cuby & The Blizzards en veel Chicago Blues (je weet wel, 3 akkoorden 12 maten en gaaaaan.....) Ik ging oefenen bij een vriend die zoon was van een schillenboer en achter in zo'n stinkende ruimte konden wij dan lekker tekeer gaan. Op de Puch, gitaar duidelijk zichtbaar op de rug en dan langzaam rijden langs de huishoudschool om de bink uit te hangen bij die meiden :-) Die gitaar heb ik nog steeds, een voor die tijd zeldzame en moeilijk verkrijgbare linkshandige gitaar. De decal is er in de loop der jaren afgegaan, maar ik weet eigenlijk zeker dat het een Custom is. IK heb hem nog steeds, helemaal origineel en hij is in gebruik genomen door mijn zoon die in een The Ramones coverbandje speelt. Zie de foto! Hij is volgens mij van middenjaren 70, want ik speelde daarvoor op een naar linkshandig omgebouwde rechtshandige imitatie SG en ik kocht deze Strat volgens mij in 1975 of 1976. Samen met een Pignose die ik ook nog steeds heb en die het nog steeds doet!

http://i75.photobucket.com/albums/i296/Frits59/Matsumoko.jpg