PDA

View Full Version : Wie kent deze brug FRT brug? Hoe mee om te gaan bij snaren vervangen?



Alex70
7 oktober 2011, 15:43
Ik wil snaren vervangen op een Fernandes (Revolver), waar een Floyd Rose achtige brug op zit. Ik heb de topics hier op het forum gelezen over het vervangen van snaren bij gitaren Met een FR brug. Nu heb ik de indruk dat het mechaniek vd FRT brug toch iets anders is? Heeft iemand ervaring mee? Kan ik zondermeer een iets dikkere set snaren er op zetten?
Hoe pak je het vervangen vd snaren het beste aan? Ik heb wel wat topics over Floyd Rose brug gezien, maar naar mijn idee is deze iets anders.

De gitaar is van een vriend van me, die hem sinds jaren keurig in de koffer heeft bewaard, maar als jaren niet op heeft gespeeld. Ik wil uitproberen of het iets is voor mij, maar de snaren moeten echt eerst vervangen.
Bij vorrbaat dank voor jullie reactie.

Schrevel
7 oktober 2011, 15:47
Waarom post je dit opnieuw?
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?149729-Snaren-vervangen-op-gitaar-met-FRT(tremelo)-brug
Heb je de reactie op je (identieke) eerste post al gelezen?
:???:

Alex70
7 oktober 2011, 15:54
Waarom post je dit opnieuw?
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?149729-Snaren-vervangen-op-gitaar-met-FRT(tremelo)-brug
Heb je de reactie op je (identieke) eerste post al gelezen?
:???:

JA, die heb ik gelezen. Ik heb nog geen antwoord gekregen, hoe deze brug werkt, en of iemand er ervaring mee heeft. Daarom dacht ik hem nog even anders te plaatsen, misschien levert dat wat op. Ik wil vh weekend aan de gitaar knutselen.

Excuses dat ik iets extra vraag. Wist niet dat hier forumpolitie waakt.

Fiendish
7 oktober 2011, 15:57
En gewoon geduldig wachten was te moeilijk ofzo :???:

Alex70
7 oktober 2011, 16:04
En gewoon geduldig wachten was te moeilijk ofzo :???:

Zucht...... Ik heb al excuses gezegd. Dacht dat ik mijn vraag niet goed genoeg had neer gezet.

En het meervoud is Politiemannen.:soul:

Sjoerdo
7 oktober 2011, 16:40
@TS; de Wannabe Mods moet je gewoon negeren.

Ik heb even op de Fernadez site gekeken, en de revolvers daar hebben volgens mij een standaard floyd systeem. Oftwel imbusbouten aan de achterkant losdraaien oude snaar eruit, kopje van de nieuwe snaar afknippen snaar erin steken en de inbusbout weer vastdraaien.

Dikkere snaren zijn geen probleem, wel zal de hoogte/hoek van je tremelo veranderen, dit dus weer iets bijstellen (extra veer erbij of de schroeven iets aandraaien).

Alex70
7 oktober 2011, 19:46
Kijk daar heb ik iets aan. Dank je. Wil je mij de link geven? Ik had het idee dat het andere waren. OP de foto's die ik heb gezien, zag ik nl bovenop de brug nog een knop of zo zitten. Maar, zoals jij het vertelt klopt het wel. Ik had op internet gekeken, ook bij oudere catalogie, kan dit model niet helemaal vinden. Ik schat dat hij uit 87 stamt. De FR 55 komt het dichts bij. Nogmaals dank,