PDA

View Full Version : combo's, tops, rack gear ...



blimb
28 mei 2003, 22:29
Waarom kiest iemand voor rack gear .. wat zijn de voor nadelen hiervan? Ik weet namelijk eigenlijk niks van al dat rack gebeuren ... ik zie het wel eens ... maar daar is dan ook alles mee gezegd .

Rectifier
28 mei 2003, 23:16
Meestan kiezen hiervoor omdat je dan vrij bent in de keuze van je voor en eindversterker.
Dus Mesa voorversterker met Marshall eindversterker of welke combinatie dan ook.

Ik vind vooral handig omdat je in principe vrij snel klaar bent met inpluggen. Je FX unit alles kan je erin kwijt.
En je kan meerdere FX units plaatsen.

Dus bv. een TC unit voor chorus, een lexicon voor delay, een Line6 voor noem maar op.....

Polytheme Pam
28 mei 2003, 23:20
tja...voordelen....ik denk dat veel gitaristen al die knipperende lichtjes, ledjes en cijfertjes wel geil vinden in zo`n rack :razz:

FNaRK
28 mei 2003, 23:23
zeg nou zelf......
.
.
http://www.axess-electronics.com/pix_usrs/rig0009c.jpg

helleke
29 mei 2003, 00:36
Hey, das t rack van Petrucci.....Pffff, een hoop effecten en dan nog zo'n kutgeluid... :-D :-D :-D

morris
29 mei 2003, 00:41
ach ja, je moet van boogie houden....
geef mij maar Engl!

http://www.vanderdraai.com/Morris/morris_srce/images/RackFC_jpg.jpg

dit is de meest recente, maar het ziet er inmiddels al weer heel anders uit...

LordRiffenstein
29 mei 2003, 00:51
dit is de meest recente, maar het ziet er inmiddels al weer heel anders uit...

Come again??? Wat heb je NU weer gekocht????? :-D

dml
29 mei 2003, 00:51
Zeg eens, waarom heb je die Furman power en lightconditioner erin zitten? Dat vraag ik me steeds af als mensen 'm erin hebben zitten.
Het net in NL is behoorlijk stabiel, heeft nauwelijks enorme dips, veroorzaakt geen brom, enz. Het staat natuurlijk wel stoer, zo'n rijtje met leds. Maar ik geloof niet dat het geluid er beter of slechter van wordt als je voltage 210 of 235 V is. Bijna heel Europa heeft een zeer stabiel stroomnet, in tegenstelling tot USA.

LordRiffenstein
29 mei 2003, 00:53
Zeg eens, waarom heb je die Furman power en lightconditioner erin zitten? Dat vraag ik me steeds af als mensen 'm erin hebben zitten.
Het net in NL is behoorlijk stabiel, heeft nauwelijks enorme dips, veroorzaakt geen brom, enz. Het staat natuurlijk wel stoer, zo'n rijtje met leds. Maar ik geloof niet dat het geluid er beter of slechter van wordt als je voltage 210 of 235 V is. Bijna heel Europa heeft een zeer stabiel stroomnet, in tegenstelling tot USA.

Wel dan moet ik je teleurstellen want er is wel degelijk een verschil tussen 210 en 230. Ik heb het zelf gehoord, zelfs mijn vriendin hoorde het. Heb nu een Furman AR2306 voltage regulator in mijn rack zitten en nu klinken mijn versterkers altijd en overal evengoed.

morris
29 mei 2003, 00:56
Zeg eens, waarom heb je die Furman power en lightconditioner erin zitten? Dat vraag ik me steeds af als mensen 'm erin hebben zitten.
Het net in NL is behoorlijk stabiel, heeft nauwelijks enorme dips, veroorzaakt geen brom, enz. Het staat natuurlijk wel stoer, zo'n rijtje met leds. Maar ik geloof niet dat het geluid er beter of slechter van wordt als je voltage 210 of 235 V is. Bijna heel Europa heeft een zeer stabiel stroomnet, in tegenstelling tot USA.

eehhhh... al eens in een grote feesttent gespeeld? Je wil niet weten wat er soms uit zo'n dieselgenerator komt.

LordRiffenstein
29 mei 2003, 00:57
eehhhh... al eens in een grote feesttent gespeeld? Je wil niet weten wat er soms uit zo'n dieselgenerator komt.

DIT is een idea!!!! Als ik nou eens een diesel-generator aansluit op mijn Diezel :roll:

morris
29 mei 2003, 01:00
dit is de meest recente, maar het ziet er inmiddels al weer heel anders uit...

Come again??? Wat heb je NU weer gekocht????? :-D

:oops: :oops:
nou, vandaag is me een Lexicon G2 aan de vingers blijven plakken, ik heb inmiddels een derde rack met een DTR1 en de Sennheisser... nog wat pedaaltjes... er komt een Kriz Kraft koelkastje van 12 HE.....

__________________________________
Hoi, ik ben Morris en ik ben een GAS-o-holic...

morris
29 mei 2003, 01:02
eehhhh... al eens in een grote feesttent gespeeld? Je wil niet weten wat er soms uit zo'n dieselgenerator komt.

DIT is een idea!!!! Als ik nou eens een diesel-generator aansluit op mijn Diezel :roll:

hehehehe ik krijg even een Back to the Future - deel 1 momentje...

dml
29 mei 2003, 17:04
Absoluut!! Dit soort dingen zetten wij in onze rider, een clausule over de stroom in feesttenten, dingen als bijv. een aardpen, enz. Onze techneut loopt de hele stroomvoorziening langs, meten. Mocht er iets niet kloppen dan wordt de organisatie erbij geroepen om het evt. probleem op te lossen. Tot dan wordt er niet opgetreden.

morris
29 mei 2003, 18:53
Absoluut!! Dit soort dingen zetten wij in onze rider, een clausule over de stroom in feesttenten, dingen als bijv. een aardpen, enz. Onze techneut loopt de hele stroomvoorziening langs, meten. Mocht er iets niet kloppen dan wordt de organisatie erbij geroepen om het evt. probleem op te lossen. Tot dan wordt er niet opgetreden.

Natuurlijk begint het daarmee.
Maar wanneer je meet, heb je het over een momentopname.
Gedurende de avond fluctueert de spanning behoorlijk. Denk aan lichtshow, PA, koeling etc... Dus een powerconditioner, beter nog een regulator is gewoon een must. Daarbij is het wel degelijk zo dat er een duidelijk verschil is tussen 210 en 240v. Dat hoor je, like Yoeri said...

kokeleko
29 mei 2003, 21:20
He, Morris heb je die MPX-G2 met de 1.1 versie, en met of zonder R1

LordRiffenstein
29 mei 2003, 22:01
Nog een leuke extra aan een voltage regulator. Als ik nieuwe lampen plaats hang ik mijn versterker aan de Furman, op 230 en dan stel ik de bias in en dan staat die ook altijd goed. Ja dus op 230 omdat ik Duitse versterkers gebruik en Duitsland op 230 zit.

morris
29 mei 2003, 22:28
He, Morris heb je die MPX-G2 met de 1.1 versie, en met of zonder R1

1.0, maar de 1.1 en de R1 zijn onderweg!!
Ik moet wel ff wennen aan de interface... De G-Force is toch een stuk logischer...

kokeleko
29 mei 2003, 23:15
Met de 1.1 software is de G2 ideaal als fx bak tussen pre en poweramp.
Er zit dan nameleijk een drylevel functie op,dat ontbrak op de 1.0 versie, waarmee je goede souds maakt.
Ik heb em zelf ook in combinatie met een IE4 en een VHT 2/50/2 en met de R1 erbij kan ik alle kanten op, daar de IE4 geen fx-loop heeft.
Het is de beste fx-doos die ik ooit gehad heb :-D

wietse
29 mei 2003, 23:18
Nog een leuke extra aan een voltage regulator. Als ik nieuwe lampen plaats hang ik mijn versterker aan de Furman, op 230 en dan stel ik de bias in en dan staat die ook altijd goed. Ja dus op 230 omdat ik Duitse versterkers gebruik en Duitsland op 230 zit.

hier in nederland ook hoor allang 220 is alleen heel erg ingeburgerd,mensen weten niet beter.

Rectifier
30 mei 2003, 00:47
Je bedoelt dus voor pre-amps zonder parallele loop....anders moet je mix weer op 100% :lol:

Wat is er toch zo bijzonder aan een mpx-g2??? :D
Ik weet hoe je'n leuke zinloze discussie krijgt.....door een lex. af te kraken zonder dat je er ooit op hebt gespeeld.... :D

Of nie Ko, weet je nog dinges......? Hehe

Enfin, al 3 Lex. mpx-g2 users in dit forum...kan nie beter 8-)

kokeleko
30 mei 2003, 08:59
Dat bedoel ik, alles onder controle 8-)

Maar als je amp alleen een serieele loop heeft, kun je hem er net zo goed tussen hangen, toch.

LordRiffenstein
30 mei 2003, 09:25
Enfin, al 3 Lex. mpx-g2 users in dit forum...kan nie beter 8-)

Leuk, dan kunnen jullie me vertellen of die Lex nu beter is dqn een G-Force of niet :-D

kokeleko
30 mei 2003, 10:29
He' Heer "riff" wat ben je vroeg wakker, of ga je er zo laat in :D
Als je de G2 als serieele unit gebruikt vind ik em veelzijdiger, door de pre en post fx.
Wil je em gebruiken in een paralle loop o.i.d. is de G-Force beter door de interne routing, dat wil niet zeggen dat de G2 niet in een paralelle loop kan, maar dat is heel precies uitzoeken hoe te routen.
Hoop dat je weer een stapje wijzer bent geworden,Hahahaha.

Rectifier
30 mei 2003, 11:10
Ik vind nog steeds dat je in deze categorie praat van "anders" en niet "beter" :wink:

Misschien dat Morris er anders over denkt.....die kan ze side by side vergelijken. :lol:

kokeleko
30 mei 2003, 11:17
Dat is zo, maar anders kun je het er beter niet over hebben :-D

morris
30 mei 2003, 17:49
Ik vind nog steeds dat je in deze categorie praat van "anders" en niet "beter" :wink:

Misschien dat Morris er anders over denkt.....die kan ze side by side vergelijken. :lol:

Ik heb inmiddels een nieuw draadje geopend....

StoneCourt
3 juni 2003, 19:50
Zeg eens, waarom heb je die Furman power en lightconditioner erin zitten? Dat vraag ik me steeds af als mensen 'm erin hebben zitten.
Het net in NL is behoorlijk stabiel, heeft nauwelijks enorme dips, veroorzaakt geen brom, enz. Het staat natuurlijk wel stoer, zo'n rijtje met leds. Maar ik geloof niet dat het geluid er beter of slechter van wordt als je voltage 210 of 235 V is. Bijna heel Europa heeft een zeer stabiel stroomnet, in tegenstelling tot USA.

Volgens mij zijn de antwoorden op deze vraag tot nu toe ingegaan op de voltage regulator en niet op de power conditioner. De power conditioner is er nu juist niet voor om ervoor te zorgen dat het voltage waarop je apparatuur draait constant is, maar om je apparatuur te beschermen tegen spikes in het net. Het nederlandse net mag dan behoorlijk stabiel zijn, maar ook hier schijnen per dag meerdere spikes voor te komen. Die spikes zijn de pest voor de tere circuitjes van je rack spul.

Daarnaast verminderen modellen als de PL-plus (die als ik mij niet vergis in dat rack zit) brom. Niet alleen brom van het net, maar ook brom van andere bronnen van electronische vervuiling.

Bates15
3 juni 2003, 20:39
Volgens mij ook ja. Ik weet zeker dat het net vol zit met piekjes en brommetjes. Zet er maar eens een scoop op. Als je koelkast aan gaat, als je je amp uit zet, als je je TL-buis aanzet. llemaal storingen die op het net terecht komen. En dat hebbenwe het nog niet eens over de haardrogers en boormachines die mee doen op het net..... En dan te denken dat ik nu gewoon mijn dure PC op dat net laat draaien.....

morris
4 juni 2003, 00:47
Helemaal correct!
Ik ga voor het optreden altijd even een uurtje mijn haren fohnen en dan is mijn rack tenminste goed beschermd :-D :-D Nu nog mijn haren....

Inderdaad is er een duidelijk verschil tussen een regulator en een conditioner. Ook qua prijs.
nog even ter info, het gemiddelde voltage in een standaard woonwijk in Nederland varieert tussen de 220 en bijna 240 volt, dit is dan ook geen constante waarde maar wisselt voortdurend....

Rectifier
4 juni 2003, 12:33
Helemaal correct!
Ik ga voor het optreden altijd even een uurtje mijn haren fohnen en dan is mijn rack tenminste goed beschermd :-D :-D Nu nog mijn haren....

Inderdaad is er een duidelijk verschil tussen een regulator en een conditioner. Ook qua prijs.
nog even ter info, het gemiddelde voltage in een standaard woonwijk in Nederland varieert tussen de 220 en bijna 240 volt, dit is dan ook geen constante waarde maar wisselt voortdurend....

Dan moet je een badmuts gebruiken als je je haar wil beschermen, is denk ik een hele grote krimpkous :cool:

LordRiffenstein
4 juni 2003, 12:35
Dan moet je een badmuts gebruiken als je je haar wil beschermen, is denk ik een hele grote krimpkous :cool:

Badmuts= compressie op je hersens, dat kan NOOIT goed zijn tijdens een optreden :razz:

Rectifier
4 juni 2003, 12:56
Dan moet je iets minder attack gebruiken op je compressie.
En ik zou daarna Morris gewoon even door een pitch shifter halen,
dan zingt ie meteen wat hoger :razz: