PDA

View Full Version : B is for Stephen (resonator) video



Harald
7 oktober 2011, 10:57
http://www.youtube.com/watch?v=RNycyNmX_qM


B is for Stephen is opgedragen aan Stephen Bennet. Stephenis een uitstekende harpgitarist, maar doet ook leuke dingen met resonator enslide. En dan wordt het niet altijd noodzakelijker wijze gelijk blues ofcountry… Daarnaast is het gewoon ook een aardige man. Stephen heeft het stukgehoord, en was er happy mee. Op een gegeven moment fret ik een melodie deelsachter de slide. Dat idee had ik opgepikt van Ry Cooder (die het af en toegebruikt om in open D toch een mineur akkoord te spelen) en Sonny Landreth dieop die manier soms erg mooie dingen doet. Dat vond Stephen erg leuk. Bleek dathij dat ook ergens gedaan had, maar op een nummer dat ik niet kende.


Enjoy!

Duhsjaak
8 oktober 2011, 16:16
Hi
Toen ik de titel zag, dacht ik nog dat iedereen recht heeft op zijn eigen helden. En waarom zouden we ook de zelfde helden (willen) hebben hè.

Ben niet gelijk van leer getrokken, maar heb eerst onderzoek gedaan. Geduldig van mezelf hè? Mijn eigen moeder zou het niet herkennen.

Ik kende de heer B. wel. Maar je kent mijn afkeer van perfectie, ik vond het allemaal wel wat errug perfect. Kijk naar Celito Lindo. Prachtig spel op de harp gitaar (is dat ook hoe jij met hem in contact bent gekomen?), maar vooral saai.

Hier komt dan toch waardoor ik steeds enthousiaster ben geworden; de man blijkt een gemeen potje resonator te spelen. En daar bijt hij wel!

Heerlijk. Nou heeft ie volgens mij zijn resonator dingen van jou gepikt, want ik vind dat hij wel op je manier van spelen lijkt.

In een ander verband heb ik al eens betoogd dat een fan nooit helemaal te vertrouwen is. Alleen als een ouder over zijn kind praat is het er qua objectiviteit nog beroerder mee gesteld, en zo hoort dat ook.

Is er wel iets dat je niet kunt? Post dat dan eens, want dan heb ik eindelijk eens reden tot zeiken.

Nu krijg ik het niet over mijn hart. Maar misschien moet je toch eens Bibi's cameraman of -vrouw vragen er een gooi naar te doen? Als zo'n paar jonge honden er in slagen iemand goed in beeld te krijgen, dan IS het dus gewoon mogelijk.

Maar voor de rest: Prachtcompositie; pracht uitvoering.
Nog effe een vraagje: Zie ik daar een Wilshire (bruin gitaartje) staan met nog een P90? Ze hadden P90's voordat ze kleine humbuckels gingen zetten.
En ook met humbuckels een wiebelnekje. Geen Bigsby voor nodig hoor!
Vriendelijke groet, Gus

Harald
8 oktober 2011, 16:36
Dank je!

Deze video is op dezelfde dag opgenomen dan een paar van de anderen die ik gepost heb ;) alle opmerkingen wat video betreft probeer ik een volgende keer weer mee te nemen. Kan natuurlijk ook gewoon gaan playbacken, zodat ik me kan concentreren op hoe het eruit ziet... Er komt ook zo'n playback video van Drifting aan, waarvoor ze me op het dak van het kantoor van Heins hebben gekregen... en ik heb hoogtevrees. Heel ontspannen kan ik daar onmogelijk uitzien, en Drifting is dan ook nog zo'n nummer dat ik onmogelijk kan playbacken. Veel te lui om mijn eigen improvisaties uit te zoeken :stop: Ben benieuwd hoe die video wordt :seriousf: Overigens, John kan dat wel heel goed :)

Dat Stephen vaak wat mellow overkomt kan ik me wel voorstellen. Het is ook een vrij relaxte persoon. Aardige kerel, en ook al speelt hij zelden flashy, wel erg goede gitarist. Ik heb een DVD met 19 nummers, die live gespeeld worden in de studio. Dat is op één dag opgenomen. Dat doen echt niet veel mensen hem na. Nu kun je in noodgevallen best bij zo'n video wel wat in de audio repareren, zonder dat het opvalt. Maar 19 stukken op één dag (ook al speel je die al een tijd live) dat is echt HEEL veel. Dat perfectionisme zit dus ook in het beestje. Ik ben iets meer 'God zegene de greep' wat dat betreft. Wat slordiger, maar soms verras ik mezelf ook nog steeds, en dat lukt me ook met muzikanten die al jaren muziek met me maken :) Dat is toch ook wel weer leuk :)

Kende Stephen trouwens eerst via Tommy Emmanuel, die er voor zorgde dat Stephen naar Nederland gehaald werd. Ben op een gegeven moment in contact gekomen met mensen in Duitsland, die me als voorprogramma voor Stephen uitnodigden in Dortmund.

Ernest01
8 oktober 2011, 17:12
Meestal - heel vaak, eigenlijk - haak ik af bij deze muziek. Maar de manier waarop jij jouw techniek weer laat zien, maakt het toch fascinerend.
Komt dus door de beelden. En of jij er nu half opstaat of niet, het gaat mij om de 'kunstgrepen' die je met jouw handen doet. ;)

Harald
9 oktober 2011, 11:12
Dank je! snik, eindelijk iemand die graag naar me kijkt :seriousf: sorry, kon het niet laten ;)

Ernest01
9 oktober 2011, 11:40
Dank je! snik, eindelijk iemand die graag naar me kijkt :seriousf: sorry, kon het niet laten ;)

:seriousf:

Fijn dat je het niet erg vindt om op je vingers gekeken te worden..... ;)