PDA

View Full Version : Les Paul Bigsby / Stetsbar



Don Olivier
7 oktober 2011, 09:38
Ben aan het twijfelen tussen een Bigsby en een Stetsbar voor mijn Epi Les Paul

Stetsbar stop tail model: http://stetsbar.com/stop.tail.html
Schijn je wel aardige EVH achtige dive bombs mee te kunnen maken.
Maar ik weet niet of het veel tone van de gitaar weghaald?

Maar zo'n Bigsby staat wel helemaal te gek, is alleen veel subtieler.
Persoonlijk lijkt me de constructie wat steviger gezien een groot gedeelte op de body rust ook meer tone behouden.
Of heb ik dat verkeerd?

Zijn er hier gitaristen die ervaringen hebben met beiden?

BobvanKempen
7 oktober 2011, 09:40
Mijn LP kreeg door de Bigsby iig meer sustain maar ik heb hem wel met een Vibramate en Vibraspoiler gemonteerd dus of dat veel uitmaakt weet ik niet. Die andere ken ik niet.

Don Olivier
7 oktober 2011, 09:46
Vibramate ook in NL te krijgen?

Ja dus: http://www.voxhumanawebstore.nl/webstore/product_info.php?products_id=4049

Scheelt boren!

http://www.mylespaul.com/forums/gibson-les-pauls/83271-installed-bigsby-my-les-paul-no-drilling.html

Maar moet je dan de Bigsby zelf apart bestellen ofzo?

bass blom
7 oktober 2011, 09:52
volgens mij moet je daar een B7 bij kopen ja

BobvanKempen
7 oktober 2011, 09:57
Jup daar moet een B7 bij. Als je je niet de tering wil irriteren als je nieuwe snaren erop legt (dat is me bij een Bigsby nog nooit echt goed gelukt) koop dan meteen een Vibramate spoiler erbij, maakt het snaren vervangen een stuk sneller en makkelijker.

BobvanKempen
7 oktober 2011, 10:02
Overigens heb je ook nog de LesTrem, nooit geprobeer en ik vind het er niet uit zien maar monteer je ook zonder schade aan je gitaar en het schijnt goed te werken en is daarbij volgens mij ook een stuk goedkoper.

geert1976
7 oktober 2011, 12:33
Overigens heb je ook nog de LesTrem, nooit geprobeer en ik vind het er niet uit zien maar monteer je ook zonder schade aan je gitaar en het schijnt goed te werken en is daarbij volgens mij ook een stuk goedkoper.

Ik heb een tijdje een Les Trem gebruikt, ik vind ze niet zo goed als een Meastro of Bigsby

barno
7 oktober 2011, 12:41
heb onlangs een Duesenberg trem gemonteerd, ik vind 'm zelfs beter dan een bigsby

Duhsjaak
7 oktober 2011, 17:03
heb onlangs een Duesenberg trem gemonteerd, ik vind 'm zelfs beter dan een bigsby

Hi
Waardeer je teveel om je regelrecht tegen te spreken! Maar beter dan een Bigsy?
Die van mij (B5) is 40 jaar oud en werkelijk alles doet het nog als nieuw. Je gaat het wel zien langzaam aan. Over kwaliteit gesproken!!!

@TS
Als je je snaren helemaal plat wil leggen is een Bigsby geen optie. Dat werkt met meer subtiliteit.
Kijk eens/plaats eens een oproep of je een VibraMate te leen kunt krijgen. Dan zet je mijn Bigsby er effe op en weet je na een paar maanden perfect of het wat voor je is. Heb je ook geen gaten voor als je toch terug wilt.

Ik heb een B5, dus zo'n kleintje. Niet met zo'n kilo of wat aan harde waren. Dat Stoptail ding (sorry, ben de naam effe kwijt) heb ik geen ervaring mee.

Vriendelijke groet, Gus