PDA

View Full Version : Haunt Hound (4 nummers)



Arts
6 oktober 2011, 22:52
Na jaren op dit forum te hebben rondgestruimd wordt het wel eens tijd een keer wat liedjes te posten.
Ik heb de afgelopen tijd 4 nummers met een vriend van mij opgenomen.
Binnenkort willen we ook beginnen met repeteren als we een band bij elkaar geraapt hebben.

Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden. (compositie, productie, sound etc.. )

http://soundcloud.com/haunthound/sets

Harald
7 oktober 2011, 10:37
Doet me erg denken aan de eerste platen van King Crimson in de bezetting met Fripp Belew Bruford en Levin. Eerste wat opvalt is dat de intro's wel erg lang zijn. Ben bij hunting season door gaan spoelen om te kijken of het als backing track bedoeld was. Overigens leverde jullie bandnaam me wel gelijk een mooie verlezing op. 'Haunting Season' daar moet een horror persiflage in zitten :seriousf:

Heb niet alles geluisterd. Het is wel netjes opgenomen en gespeeld, en ik hoor leuke dingen. Weet niet of dit nog steeds als progressief geldt, maar het linkt me vooral terug naar de 80er jaren toen Discipline, Beat en Three of a perfect pair werden opgenomen. Die platen zijn wel wat spannender.

Heb ook het idee dat het allemaal erg geboost is. Daardoor lijkt in Hunting Season het gedeelte dat eigenlijk wat terug zou moeten in volume juist harder dan de rest.

heinz3110
7 oktober 2011, 12:46
Goh, vaak ga ik voor de 30 seconde-per-nummer-snelle-luistersessie maar nu zit ik ze alle vier gewoon lekker af te luisteren. Het is een beetje Prog-rock-kig , zoals Harald al zegt, maar ik vind er net een wat luchtige, zelfs ietwat melige inslag hebben. Ik vind het erg prettig luisterbaar en er zit genoeg interessant in om je bij de les te houden ! Produktie en sound (ook door de stem die erg prettig klinkt) klinkt hier over mijn Tannoys heel ok.

Arts
9 oktober 2011, 13:07
@ Harald: Leuk dat je met vergelijkingen komt van platen die ik nog nooit eerder gehoord heb. Over de lange intro's heb je wel een beetje gelijk. Het duurt bij Beehive en Hunting ook bijna een minuut voordat de zang begint. Misschien dat daar nog een keer verandering in komt, maar het blijft nu staan zoals het opgenomen is.

@Heinz3110: Thx a lot!

Harald
9 oktober 2011, 13:52
http://www.youtube.com/watch?v=zX6R9xtCnVE&feature=related



http://www.youtube.com/watch?v=7MEZ55EQOcE

Snel gaan luisteren, vermoed dat je ze wel kunt waarderen. Met name Discipline is een sterke plaat. En alle drie hebben ze erg goede nummers. Elephant Talk, Thela Hun Ginjet, Sleepless, Three of a perfect pair... zoek maar eens op!

smokinghotdog
9 oktober 2011, 15:11
Wow, klinkt lekker die King Crimson! Nog nooit van gehoord.

Arts
14 oktober 2011, 16:51
Zal binnenkort maar eens dat album luisteren van King Crimson.
Klinkt leuk en lekker experimenteel.

Duhsjaak
18 oktober 2011, 16:40
Hi
Harald, super veelzijdig instrumentalist en een feilloos instinct op het gebied van muziek brengt mij hier toch een beetje op het verkeerde spoor.

Je kent zeker die tekeningen waarbij je je achteraf afvraagt hoe het mogelijk is dat je het ooit anders hebt gezien.

Dit is er zo een.

Sinds dat Harald King Crimson roept (over pluim gesproken - sjeemug) kan ik er vooral KC in horen. En dat hoorde ik aanvankelijk niet.

Dus ik kom er nog op terug. Ik moet eerst een stukkie witbrood eten om de smaak te neutraliseren.


Wordt vervolgd......
Vriendelijke groet, Gus

Arts
24 oktober 2011, 21:00
Hi
Harald, super veelzijdig instrumentalist en een feilloos instinct op het gebied van muziek brengt mij hier toch een beetje op het verkeerde spoor.

Je kent zeker die tekeningen waarbij je je achteraf afvraagt hoe het mogelijk is dat je het ooit anders hebt gezien.

Dit is er zo een.

Sinds dat Harald King Crimson roept (over pluim gesproken - sjeemug) kan ik er vooral KC in horen. En dat hoorde ik aanvankelijk niet.

Dus ik kom er nog op terug. Ik moet eerst een stukkie witbrood eten om de smaak te neutraliseren.


Wordt vervolgd......
Vriendelijke groet, Gus

Binnenkort komt er nog een nummertje bij (ik denk binnen 2 weken)
ben benieuwd naar je reactie!

Arts
6 november 2011, 15:31
bump !
10tekens

N.D.
6 november 2011, 16:24
bump !
10tekens

Ik vind 't maar baggermuziek...
De drums mogen wat mij betreft wel wat smeriger, meer pit en "in your face".
De rest is lekker.
Beter opletten bij Wessel volgende keer ; )

The Lo Lands
6 november 2011, 19:37
Ik zit nu te luisteren terwijl ik dit bericht tik. Ik vind het wel erg leuk deze muziek! Het heeft iets vreemds wat het daarom ook lekker eigen maakt. Het geluid klinkt warm en er zijn altijd wel wat opmerkingen te plaatsten over de mix maar ik luister nu liever naar de muziek en waar jullie mij heen brengen :) Mooie instrumentatie en composities. Zang is prettig om naar te luisteren. Cool deze muziek!!

Complimenten heren!

Duhsjaak
8 november 2011, 12:50
Hi
Ja, bump. Je hebt gelijk.
Ik geloof dat Harald de spijker op zijn kop heeft geslagen. Dat gebeurt heeeel vaak, dus da's geen verrassing. Het verrassende is dan dat ik eigenlijk niet precies kan omschrijven wat ik daaraan kan toevoegen.

Ik waardeer die gast enorm en zou het een vreselijk naar idee vinden als de indruk zou ontstaan dat ik hem (zijn bijdrage hier) zou afzeiken. Da's dus helemaal niet de bedoeling.

Mijn probleem is eigenlijk dat hij jullie zo'n rake en goed op zijn plaats zijnde pluim geeft dat dat alles een beetje doodslaat. Dat hij mij de wind uit de zeilen neemt kan ik prima mee overweg. Zo belangrijk ben ik niet. En normaal (wordt hier vaak gezegd) ben ik van de complimenten, dus daar kan ik ook al niets tegenin brengen.

Ik hoop dus alleen dat hij niet ook julie de wind uit de zeilen neemt.

Het grappige is wel dat zeker in het begin van KC de zang ook niet het sterkste punt was. Jullie barsten zo zeer van de ideeën, dat het bijna lijkt alsof er voor 4 liedjes ideeën in 1 liedje is gepropt. Dat kan beter in die zin, dat een mooi ideetje best wat ruimte mag hebben. Dan 'hoor' je dat ook meer. Nu dreigt het een beetje force feeding te worden.

Ik heb geen idee wie van jullie de lead zingt, maar ik zou diegene willen voorhouden niet te schrikken van het moment waarop de zangpartij begint. Haal wat meer adem en doe wat meer aan hard en zacht in die zang. Het geheel kan er alleen maar op vooruit gaan.

Instrumentaal is dit van een akelig hoog niveau natuurlijk! Smeer niet alles helemaal dicht met bliepjes en dingetjes en geef de zang iets meer ballen en je moet eens kijken wat er dan ontstaat! Maar Harald's compliment is binnen. En helemaal verdiend.
Vriendelijke groet, Gus

sideburns
8 november 2011, 13:08
Heb even geluisterd, complimenten. Lekker !

Arts
7 december 2011, 21:05
dank voor de reacties!!

Hopelijk heb ik zodra het vakantie is weer tijd om wat nieuwe nummers op te nemen ;)

Duhsjaak
8 december 2011, 07:23
dank voor de reacties!!

Hopelijk heb ik zodra het vakantie is weer tijd om wat nieuwe nummers op te nemen ;)

Hi
Het hele leven is vakantie, onderbroken door momenten waarop er effe wat moet gebeuren.

Dus: Smoes is te doorzichtig en niet geaccepteerd.
Vriendelijke groet, Gus

piker
8 december 2011, 07:31
Knap gedaan! Ja, het heeft wel wat KC maar ik hoor er precies ook oude Therapy? in. Het luistert goed weg!

Riky
9 december 2011, 14:51
Ik vind het gave muziek! Nummers staan ook al behoorlijk zeg!!