PDA

View Full Version : shipping



keithfan
6 oktober 2011, 21:39
hee
ik heb hier een link gevonden van een amerikaanse fender dealer http://www.ludlowguitars.com/item/fender-american-standard-stratocaster
hij verkoopt hier een american standard voor 1000 dollar die hier 1000 euro kost. is het dan niet veel goedkoper om zo'n gitaar vanuit daar over te laten komen (ondanks bijkomende transportkosten)?
heeft 1 van jullie hier dan ook ervaring mee?

Eygen
6 oktober 2011, 21:42
In aanschafprijs scheelt dat 250 euro, maar wat je niet aan verzendkosten betaalt komt er nog wel bovenop aan importbelasting. Het verschil in prijs moet heel groot zijn wil je er profijt van halen (of het bedrag heel laag dat je geen importkosten betaalt, onder de 30 euro).

BobvanKempen
6 oktober 2011, 21:42
hee
ik heb hier een link gevonden van een amerikaanse fender dealer http://www.ludlowguitars.com/item/fender-american-standard-stratocaster
hij verkoopt hier een american standard voor 1000 dollar die hier 1000 euro kost. is het dan niet veel goedkoper om zo'n gitaar vanuit daar over te laten komen (ondanks bijkomende transportkosten)?
heeft 1 van jullie hier dan ook ervaring mee?

Incl verzendkosten, invoerrechten en btw .... denk ik dat je minimaal gelijk uitbent met wat je hier betaald en die van hier heb je nog vast gehad voor dat je die koopt en daar hoef je veel minder lang op te wachten.

j-op
6 oktober 2011, 21:44
Verzendkosten voor zo'n gitaar zullen rond de $100 liggen (met een beetje geluk, anders is het meer) en daarbij komt dan nog ongeveer 25% aan invoerrechten. Dan kost die gitaar dus ineens $1350, oftewel €1017.

wietse
6 oktober 2011, 23:01
Verzendkosten voor zo'n gitaar zullen rond de $100 liggen (met een beetje geluk, anders is het meer) en daarbij komt dan nog ongeveer 25% aan invoerrechten. Dan kost die gitaar dus ineens $1350, oftewel €1017.
en bovenop dat alles, ook de verzendkosten, komt nog eens 19% btw is ook nog eens bijna 200 euro, dan kan het echt niet meer uit.

oigun
6 oktober 2011, 23:16
Forget it but :D

keithfan
6 oktober 2011, 23:56
haha ok ik snap 'm. had stiekem gehoopt datik voor een aardig voordeel een gitaar kon aanschaffen! maar toch bedankt!

keithfan
5 november 2011, 11:49
en als het om kleinere, goedkopere dingen gaat, zoals dit pedaal die in nederland 210 euro kost en hier 199 dollar?

lollol
5 november 2011, 11:56
en als het om kleinere, goedkopere dingen gaat, zoals dit pedaal die in nederland 210 euro kost en hier 199 dollar?

Dan ben je wel goedkoper uit, mits de verzendkosten onder de 33,61 liggen;)

keithfan
5 november 2011, 12:22
ja de kosten voor shipping zijn hier 30 dollar, dus inderdaad minder dan 30 euro. Maar hoe zit dat dan, hoef je dan geen invoerrechten te betalen ofzo?

-Martijn-
5 november 2011, 12:31
Het hoeft niet altijd langer te duren hoor, iets in het buitenland bestellen. Pakketjes uit de VS heb ik altijd binnen 2-3 dagen, kunnen veel Nederlandse winkels nog iets van leren.

Pepe
5 november 2011, 13:44
Dat zegt niks. Pakketjes uit Tokio zijn binnen 1 dag op schiphol. Maar dan...

keithfan
9 november 2011, 18:36
dus bij deze katana boost, die 199 dollar kost en waarvoor je 30 dollar shippingskosten betaalt, komen geen extra kosten aan invoerrechten bij?
http://www.robertkeeley.com/product.php?id=34

bass blom
9 november 2011, 19:12
volgens mij over die 199 dollar wel.
ik meen onder de 50 euro niet.

Hotpepper01
9 november 2011, 19:15
Oeps. Gevaarlijke posting. :sssh::sssh:

Voor je het weet heb je 1 van de 2 leden aan de broek die menen dat ze het beter weten dan wie dan ook. Ik betwijfel hun expertise niet hoor. Ze weten er heel veel meer dan ik.

bass blom
9 november 2011, 19:21
Oeps. Gevaarlijke posting. :sssh::sssh:

Voor je het weet heb je 1 van de 2 leden aan de broek die menen dat ze het beter weten dan wie dan ook. Ik betwijfel hun expertise niet hoor. Ze weten er heel veel meer dan ik.

hoezo gevaarlijk?

er wordt flink langs mekaar heengeluld hier trouwens :D

je betaalt btw en import over het product.
je betaalt btw over de verzendkosten.

ergens noemt iemand dan een bedrag van dik 30 euro.
de keithfan denkt dan dat dat een grens is. niet dus.

dan zeg ik, ik meen, lees ja, ik meen.. dat je onder de 50 euro geen import betaalt.

is ook ergens een beetje lotto, ik heb wel eens dingen van 60 eruo gehad waar ik over moest nabetalen en ook wel eens niet.

Hotpepper01
9 november 2011, 19:30
hoezo gevaarlijk?



Oh, ik heb het niet zozeer over deze posting. Maar hierover: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?130288-Het-wel-en-wee-van-invoeren

Op het gevaar van kritiek af : beiden weten er zonder twijfel heel veel van, maar etaleren kennis ook als zijnde onweerlegbare wetenschap in een enkel, heel specifiek geval. Zo eentje van 1 op de 10 miljoen. Daar heb ik me behoorlijk aan gestoord. Daarom gevaarlijk

BobvanKempen
9 november 2011, 21:03
Oh, ik heb het niet zozeer over deze posting. Maar hierover: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?130288-Het-wel-en-wee-van-invoeren

Op het gevaar van kritiek af : beiden weten er zonder twijfel heel veel van, maar etaleren kennis ook als zijnde onweerlegbare wetenschap in een enkel, heel specifiek geval. Zo eentje van 1 op de 10 miljoen. Daar heb ik me behoorlijk aan gestoord. Daarom gevaarlijk

Is dat niet met alles op dit forum: een paar "alles weters" roepen continu tegenstrijdige dingen en achteraf zit het dan toch net weer wat anders?

zjanke
9 november 2011, 21:16
Oh, ik heb het niet zozeer over deze posting. Maar hierover: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?130288-Het-wel-en-wee-van-invoeren

Op het gevaar van kritiek af : beiden weten er zonder twijfel heel veel van, maar etaleren kennis ook als zijnde onweerlegbare wetenschap in een enkel, heel specifiek geval. Zo eentje van 1 op de 10 miljoen. Daar heb ik me behoorlijk aan gestoord. Daarom gevaarlijk

Nee hoor, ik zie het niet als kritiek. Terrasbeest weet inderdaad nog veel meer van de regelgeving dan ik, maar we hebben inderdaad beide flink wat ervaring. We hebben alleen een poging gedaan om informatie te geven over hoe de regels officieel in elkaar steken en dat zou dus maar op een manier interpreteerbaar moeten zijn. De praktijk leert echter dat er wel eens dingen doorschieten en waar ik dan weer wel moeite mee heb is dat die uitzonderingen juist als onweerlegbare wetenschap worden gepresenteerd. Ik kan vanuit mijn ervaring vertellen dat de uitzonderingen dik in de minderheid zijn, maar iets wat volgens de regels wordt afgehandeld is niet spannend om te vertellen ;)
Geen keiharde wetenschap dus, maar zorg wel dat uitzonderingen ook als uitzonderingen beschreven worden. Ik heb zelf ook wel eens de mazzel gehad dat er iets doorschoot zonder de extra kosten, maar ik zie dat als een mazzeltje. Mensen die volgens de regels iets moeten betalen zien dat soms als pech en dat klopt dus niet...