PDA

View Full Version : Allon Hover - The Beginning Solo Contest



allonso1990
6 oktober 2011, 17:20
Hey allemaal!

Na een tijdje afwezig te zijn geweest, ben ik weer terug. In de tussentijd heb ik een Line 6 Guitarport gekocht, zodat ik wat betere opnames kan maken:)

Bij dezen een take over de track genaamd The Beginning, waar op youtube een hele contest over te vinden is. (Zeker checken!;))

http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=1005940&songID=11112647

Gr.
Allon

Duhsjaak
6 oktober 2011, 23:01
Hi
Welkom terug!
Heb je stukje beluisterd.
Ik vind het veel te kort. En heb daardoor het idee dat je effe gauw wilt laten horen wat er in anderhalve minuut te proppen is.

Volgens mij kun je best spelen, maar je geluid vind ik persoonlijk wat anoniemig. Ik zou je er niet uit kunnen pikken.

The beginning is een dermate new age achtige/wat pretentieuze naam, dat ik onder 'the beginning solo contest' 14.100 mogelijkheden voor mijn kiezen kreeg.

Als je het niet erg vindt dat ik om een wat duidelijker omschrijving vraag?
Hiermee kan ik weinig.
En je vindt het belangrijk genoeg om het erbij te schrijven, dus.....

Ik zou eens kijken hoe je binnen de mogelijkheden van je techniek tot een persoonlijker geluid zou kunnen komen. Wat minder echo, wat meer bite, focus op snaar en plectrum. Dat zou de zaak al een hoop opknappen, geloof ik. Als je iets post denk ik dat je er van uit mag gaan, dat je ons/de wereld een verhaal te vertellen hebt, toch? Vertel het dan ook! En verzuip niet alles wat je doet.

Heb geen idee wanneer je voor het laatst iets hebt gepost, maar van mij hoeft het niet weer 4 jaar te duren hoor!
Vriendelijke groet, Gus

allonso1990
6 oktober 2011, 23:08
Hey Gus,

Dank voor je reactie en tips!
Ik ben nog een beetje aan het uitvogelen hoe die Guitarport en de Gearbox werkt. Dus ik ben nog een beetje zoekende naar de te gebruiken sound.

Over de track, dat is een jamtrack op youtube die iedereen kan downloaden en zo zijn 'take' kan laten horen. Daar vallen dan allerlei prijzen mee te winnen en de juryleden zijn bekende youtube-gitaristen. Die contest is allang afgelopen, maar het leek me wel een leuke backingtrack om even wat over te pielen en te experimenteren met Gearbox:)

Met je kritiek ga ik zeker aan de gang, dus ik zal over een tijdje weer wat posten;)

Gr.

Duhsjaak
6 oktober 2011, 23:13
Hi
Shit, is die backing track maar anderhalve minuut?
Ik krijg zowat een tennis arm van het telkens opnieuw opstarten.

Het zou jammer zijn als je hetgeen ik schreef als kritiek zou ervaren. Wat ik bedoel is dat je spel opzich in orde is, maar dat de effecten die je eraan toevoegt afbreuk doen aan je spel. Da's een beetje jammer.

Less is more. En lef is more.

Keep on keepin' on!
Vriendelijke groet, Gus

allonso1990
6 oktober 2011, 23:23
Haha ja okee, misschien beetje ongelukkige woordkeuze. Ik bedoel in ieder geval dat ik je tips ter harte neem;)

Ps. die track is inderdaad maar 1.5 minuut helaas;)

pasqual
6 oktober 2011, 23:36
Ik ga met Gus mee ( waar naar toe? ). Je sound is redelijk anoniem maar het is wel te horen dat je kan spelen en wel degelijk iets te melden hebt. Tweede punt wat afbreuk aan het geheel doet: Ik kan het mis hebben maar ik meen "latency" waar te nemen waardoor je timing rammelt. Als er géén latency is door de opname, dan rammelt je timing:seriousf: . Kijk eens of je dit kunt fixen want het leidt mij af van je bedoeling en dat is jammer. Dus ook je sound mag wat transparanter ( minder gain ). Maar overal best goed.

allonso1990
7 oktober 2011, 16:10
Hoi Pasqual, dank voor je reactie;) Ik denk dat het een beetje van beide is haha, latency en timing. Is iets waar ik aan moet werken:soinnocent:

Ik ben nu een beetje aan het spelen met Gearbox, maar het is toch wel lastig om daar een lekker soundje uit te halen zonder te veel gain, maar met voldoende sustain. Ik ben al een beetje aan het tweaken met de compressor, nog enige tips misschien?

pasqual
7 oktober 2011, 17:46
"Mooi" geluid is natuurlijk suggestief. Wat voor mij mooi is, kan voor jouw te dun of te iel zijn. Ik hou nu eenmaal van "het strat geluid". En dan niet te veel gain zodat de sound redelijk transparant blijft. Ik zou zeggen, probeer gewoon eens met minder gain. Je zal zien dat je tone dan makkelijker is te beïnvloeden met verschillende EQ-settings.

allonso1990
7 oktober 2011, 18:15
Ik speel normaal ook op m'n stratocaster en daar haal ik een aardig dun/fel geluidje uit:), maar ik heb nu sinds kort een Ibanez JS900 en die wou ik eens uitproberen over deze track. Leuke gitaren maakt Ibanez, maar qua sound vind ik stratocasters toch iets meer authentiek dan superstrats:)