PDA

View Full Version : AFD100 special collectors edition



big dooley
6 oktober 2011, 17:06
naast de 2300 AFD100's, zijn er ook 100 van deze te koop
prijs? 2800 engelse ponden...

http://www.zhengping.info/guitar/afd1.jpg

http://www.guitarguitar.co.uk/large/105/11100513471668f.jpg

http://www.guitarguitar.co.uk/large/105/11100513471668b.jpg



persoonlijk vind ik hem zo lelijk als de nacht...
ik heb de normale versie en het is een geweldig apparaat, zonder meer... maar ik ben toch blij dat ie niet zoals deze eruit ziet

refused199
6 oktober 2011, 17:15
Ik kwam laatst al het gerucht tegen dat deze versie nog zou komen nadat iemand een factorytour had gedaan.
Persoonlijk vind ik er ook maar weinig aan! maarja dan betaal je dat beetje toch gewoon voor dat Marshall overhemd!;)

Mr. Dynamite
6 oktober 2011, 17:24
Opzich wel grappig, maar niet voor 2800 stuks pond.. Maak er dan echt wat speciaals voor. En dan nog..

big dooley
6 oktober 2011, 18:39
Ik kwam laatst al het gerucht tegen dat deze versie nog zou komen nadat iemand een factorytour had gedaan.
Persoonlijk vind ik er ook maar weinig aan! maarja dan betaal je dat beetje toch gewoon voor dat Marshall overhemd!;)

dat deze versie eraan zat te komen wisten we vanaf de ontwerpfase van de AFD100 al...
niet alleen het overhemd, je krijgt er wel een mooie flightcase bij.... maar dan nog...

Dimitri92
6 oktober 2011, 19:07
De heer Hudson is een pensioentje aan het aanleggen :soinnocent:

Moet wel zeggen dat ik die normale AFD echt wel gaaf vond toen ik er over speelde met een "goeie" Gibson. Met een black falcon was t helemaal kwijlen:mmmm:

refused199
6 oktober 2011, 19:42
dat deze versie eraan zat te komen wisten we vanaf de ontwerpfase van de AFD100 al...
niet alleen het overhemd, je krijgt er wel een mooie flightcase bij.... maar dan nog...

Ja natuurlijk was men er over aan het speculeren, maar naar mijn weten was het tot voor kort maar afwachten of het speculaas bleef.

En natuurlijk krijg je er een mooie flightcase bij en meer accessoires, maar ik zie de diehard Slashfan-gitaristen al verschijnen met een flightcase voor de flightcase voor de AFD....

Rewind
6 oktober 2011, 23:23
Mag ik vragen wat nou precies het verschil is met de normale AFD100? Op het overhemd en de case na?

big dooley
7 oktober 2011, 08:28
Mag ik vragen wat nou precies het verschil is met de normale AFD100? Op het overhemd en de case na?

puur cosmetisch... de panelen zijn verchroomd en de tolex heeft een structuur wat lijkt op een slangenhuid... naar ik begreep zijn alle versterkers met de hand gesigneerd

Orpheo
7 oktober 2011, 09:16
ik vind 't origineel er zo stylish uitzien. dit vind ik een opgepimte pooiebak :P kan niet wachten tot ik de mijne in huis heb.

Jasper.
7 oktober 2011, 09:37
ik vind 't origineel er zo stylish uitzien. dit vind ik een opgepimte pooiebak :P kan niet wachten tot ik de mijne in huis heb.

Ga jij voor een AFD100SCE?

Ik kan me wel voorstellen dat het leuk is voor de slash fanboys die de gewone AFD nog niet hebben. Maar ik vind het de meerprijs niet waard voor mij.

Orpheo
7 oktober 2011, 10:15
Ga jij voor een AFD100SCE?

Ik kan me wel voorstellen dat het leuk is voor de slash fanboys die de gewone AFD nog niet hebben. Maar ik vind het de meerprijs niet waard voor mij.

nee. ghehe. de gewone. die pimpbak vind ik niks.

big dooley
7 oktober 2011, 16:22
ik vind 't origineel er zo stylish uitzien. dit vind ik een opgepimte pooiebak :P kan niet wachten tot ik de mijne in huis heb.

oh? heb je hem dus al aan de tand gevoeld en nu ga je er eentje in huis halen?

Jasper.
7 oktober 2011, 17:18
nee. ghehe. de gewone. die pimpbak vind ik niks.

Past anders wel bij al die gitaren van je :D

grapje

Orpheo
7 oktober 2011, 17:38
oh? heb je hem dus al aan de tand gevoeld en nu ga je er eentje in huis halen?

Jep. ik vond het toch nodig om 'm te proberen, en ik ben verkocht. zo klote als ik de JVM vind, zo tof is de afd.

en m'n gitaren zijn echt niet pimpy. niet meer dan een LP custom.

big dooley
7 oktober 2011, 18:40
Jep. ik vond het toch nodig om 'm te proberen, en ik ben verkocht. zo klote als ik de JVM vind, zo tof is de afd.


de JVM is een stijve hark, die gelukkig met een paar tweaks wat losser te krijgen is... veel eigenaren zijn hiermee bezig, dmv simpele mods... doordat ik hem nu combineer met de AFD heb ik beide mogelijkheden... veel is geschreven over de trafo's maar ze hebben dezelfde specs als wat er in de JMP's en JCM800's zit... de AFD en YJM hebben dan ook precies dezelfde erin zitten

heb inmiddels wat zitten experimenteren met andere eindbuizen in de AFD en wat ze in eerste instantie beloofden, hebben ze waargemaakt... dat kreng slokt bijna alles op wat je erin stopt en laat ze in spec draaien...ook al stop je er 2 totaal verschillende paartje erin... (6550's en KT77's in mijn geval) buiten de attenuator om alleen al vind ik dat een geweldig snufje... en ja de AFD op zich is gewoon een lekker stuk scheurijzer :)
de eindbuizencombinatie was trouwens niet mijn ding... moet het apparaat nog proberen met KT77's of EL34's op zichzelf, maar voorlopig hou ik het op die dikke 6550's :)

Orpheo
8 oktober 2011, 00:27
ik vind de JVM veel te stug, stijf, korrelig, grof en buzzy. een beetje een 'slechte' kruising tussen een mesa en een marshall ;) (ah; een cheapass rectifier :D :seriousf: just kiddin). ik kon niks erin horen waar ik van dacht, ja hier ga ik helemaal los op. de basis was al niks voor mij :) de afd was/is veel puurder, directer. ik ben heel erg benieuwd naar wat kt77's gaan doen,ik ken ze totaal niet namelijk :)

ik vind dat de AFD met 6550's komt een tegenvaller. maar ik snap 't wel, want 6550's zijn meer solide dan el34's. ik hoop dat ie nog agressiever wordt met el34's.

big dooley
8 oktober 2011, 02:29
ik vind de JVM veel te stug, stijf, korrelig, grof en buzzy. een beetje een 'slechte' kruising tussen een mesa en een marshall ;) (ah; een cheapass rectifier :D :seriousf: just kiddin). ik kon niks erin horen waar ik van dacht, ja hier ga ik helemaal los op. de basis was al niks voor mij :) de afd was/is veel puurder, directer. ik ben heel erg benieuwd naar wat kt77's gaan doen,ik ken ze totaal niet namelijk :)

ik vind dat de AFD met 6550's komt een tegenvaller. maar ik snap 't wel, want 6550's zijn meer solide dan el34's. ik hoop dat ie nog agressiever wordt met el34's.

KT77 zit ergens tussen een EL34 en 6L6 in, maar neigt meer naar de EL34 dan bijvoorbeeld de JJ 6CA7

6550 wordt door slash omschreven als "harder sounding" en daar kan ik me wel in vinden... veel headroom en als ze gaan oversturen is dat vrij knisperend en onbeschoft
EL34's gaan eerder en zijn wat smeuiger
6550's houden meer definitie en klinken glaziger

de keuze voor 6550's komt trouwens van slash vandaan en is historisch gezien ook correct, omdat marshall ten tijde van de JMP's en JCM800's versterkers leverde, waar de amerikaanse importeur dan 6550's inzette om door de garantieperiode heen te komen... EL34's bleken niet zo goed tegen het vervoer toendertijd te kunnen

big dooley
8 oktober 2011, 02:55
#34 begint trouwens toch mijn favo mode te worden in tegenstelling tot veel andere eigenaren
ik gebruik beiden wel, maar AFD-mode lijkt best veel op OD1 oranje van de JVM, maar dan meer afgerond en meer laag

SloeGin
8 oktober 2011, 10:22
ik vind 't origineel er zo stylish uitzien. dit vind ik een opgepimte pooiebak :P kan niet wachten tot ik de mijne in huis heb.

foto' graag van zodra je hem hebt ;)

Orpheo
8 oktober 2011, 12:33
KT77 zit ergens tussen een EL34 en 6L6 in, maar neigt meer naar de EL34 dan bijvoorbeeld de JJ 6CA7

6550 wordt door slash omschreven als "harder sounding" en daar kan ik me wel in vinden... veel headroom en als ze gaan oversturen is dat vrij knisperend en onbeschoft
EL34's gaan eerder en zijn wat smeuiger
6550's houden meer definitie en klinken glaziger

de keuze voor 6550's komt trouwens van slash vandaan en is historisch gezien ook correct, omdat marshall ten tijde van de JMP's en JCM800's versterkers leverde, waar de amerikaanse importeur dan 6550's inzette om door de garantieperiode heen te komen... EL34's bleken niet zo goed tegen het vervoer toendertijd te kunnen

dat laatste wist ik :) maar el34's, smeuig? ik vind ze juist in 't algemeen heel pittig, zeker in het mid. maar als ze gaan clippen, zijn ze wel smeuiger dan 6550's denk ik. maar minder dan 6l6jes. die zijn smoothness ten top.

Misery Signals
8 oktober 2011, 12:50
Pas nog zo'n amp getest. Ik vind er weinig tot niets aan. Geef mij qua Marshall dan maar een lekkere JMP 2203. Klinkt veel dikker.

MS

big dooley
8 oktober 2011, 13:30
dat laatste wist ik :) maar el34's, smeuig? ik vind ze juist in 't algemeen heel pittig, zeker in het mid. maar als ze gaan clippen, zijn ze wel smeuiger dan 6550's denk ik. maar minder dan 6l6jes. die zijn smoothness ten top.

ja klopt,tijdens clipping bedoel ik ook
6550's zijn bij lange niet zo "middy" als een EL34

heb zelf nooit iets gespeeld met deze buizen erin en ik kan snappen dat sommigen er niet kapot van zijn, zeker als ze 6L6 of EL34 gewend zijn

op zich vind ik ze wel passen bij de AFD... want ik er is toch nog behoorlijk wat gain uit deze bak te halen... bij gain op 10 en de bovenste input in AFD-mode valt af en toe het signaal weg bij palmmuting met redelijk hete elementen... waren al een paar vragen over geweest en santiago vertelde dat dat normaal was... schijnt een gainstage te zijn die door het hoge signaal een cutoff veroorzaakt

Misery Signals
8 oktober 2011, 13:59
Lol, signaalwegval, wat??

Da's helaas tekenend voor de huidige brolkwaliteit van Marshall dat zoiets normaal wordt bevonden. Dat wordt vooraf niet getest of zo?
Mijn JVM, nieuw uit de doos, viel vanaf het derde kanaal oranje modus ook niets meer mee te doen wegens feedback squeals... Zelfs amper na de 83 mod.

Dat merk heeft volgens mij net als Gibson een nieuwe impuls/visie/eigenaar nodig... Met hun kostenbesparende crap proberen ze nu al veel te lang hun goeie amps van ooit te imiteren/benaderen.

MS

big dooley
8 oktober 2011, 14:06
Lol, signaalwegval, wat??

Da's helaas tekenend voor de huidige brolkwaliteit van Marshall dat zoiets normaal wordt bevonden. Dat wordt vooraf niet getest of zo?
Mijn JVM, nieuw uit de doos, viel vanaf het derde kanaal oranje modus ook niets meer mee te doen wegens feedback squeals... Zelfs amper na de 83 mod.

Dat merk heeft volgens mij net als Gibson een nieuwe impuls/visie/eigenaar nodig...

MS

tja als je niet weet hoe je met een versterker om moet gaan...
dit is net zo dom, als beginnen met klagen dat de eindbuizen oversturen als je de master vol open schroeft...

Orpheo
8 oktober 2011, 14:11
ja klopt,tijdens clipping bedoel ik ook
6550's zijn bij lange niet zo "middy" als een EL34

heb zelf nooit iets gespeeld met deze buizen erin en ik kan snappen dat sommigen er niet kapot van zijn, zeker als ze 6L6 of EL34 gewend zijn

op zich vind ik ze wel passen bij de AFD... want ik er is toch nog behoorlijk wat gain uit deze bak te halen... bij gain op 10 en de bovenste input in AFD-mode valt af en toe het signaal weg bij palmmuting met redelijk hete elementen... waren al een paar vragen over geweest en santiago vertelde dat dat normaal was... schijnt een gainstage te zijn die door het hoge signaal een cutoff veroorzaakt

aan dat laatste moet toch wat gedaan kunnen worden? c'mon. en zo heel veel gain heeft ie niet hoor. Mijn JMP pompt er meer gain uit, en m'n gemodde artiste kan 'm ook bijbenen. niet dat dat een doel op zich is, absoluut niet. m'n JMP met gain op 10 klinkt iets te fizzy naar mijn smaak, en de artiste met gain op 10 klinkt iets flubberig. tja, 'oud' ontwerp ;) :P en bij de JMP is het fizzy omdat ik geen presence heb om het hoog te temmen, wat ik wel wil. De presence is vervangen voor een PPIMV; compleet en absoluut zinloos, als je het mij vraagt.

Misery Signals
8 oktober 2011, 14:16
Euh, zeg jij nu dat ik niet weet hoe ik met mijn amps weet om te gaan? Waar haal jij dat man? Al mijn amps hebben master volume op 10u, zo ook de JVM. Rest gebeurt op de kanalen.

Hier gaat het nog niet eens over bruut volume. Gewoon de gain op 10 en dan een input prikken en dat zou al genoeg zijn voor uitval? Hilarisch... Bij goede amps maakt het gewoon niet uit hoe je die instelt, dat is het verschil.

Voor mij persoonlijk is Marshall al jaren terminaal, als jij dan een paar van die spullen hebt, spijtig. Dat jezelf kritiek wegens "normale uitval" pareert met hoe iemand niet met amps kan omgaan, zegt meer over jouw eis naar kwaliteit dan over mij denk ik.

Ik ben nog steeds op zoek naar een mooie originele JMP2203, qua amps komt hier van Marshall na 1989 niets meer binnen... Tenzij ze ooit echt hun ogen opentrekken en kijken wat veel andere merken in hun prijsklasse afleveren.

En dan nog... Ze zouden best eens een amp in de prijsklasse van Bogner en Mesa Boogie mogen uitbrengen... Maar eentje die dan daadwerkelijk ook zo goed gemaakt is he. Ik denk dat dat het imago van het merk veel goed zou doen, ipv tegenwoordig als middenklasse merkje met bijhorende kwaliteit door het leven te gaan.

MS

big dooley
8 oktober 2011, 14:21
aan dat laatste moet toch wat gedaan kunnen worden? c'mon. en zo heel veel gain heeft ie niet hoor. Mijn JMP pompt er meer gain uit, en m'n gemodde artiste kan 'm ook bijbenen. niet dat dat een doel op zich is, absoluut niet. m'n JMP met gain op 10 klinkt iets te fizzy naar mijn smaak, en de artiste met gain op 10 klinkt iets flubberig. tja, 'oud' ontwerp ;) :P en bij de JMP is het fizzy omdat ik geen presence heb om het hoog te temmen, wat ik wel wil. De presence is vervangen voor een PPIMV; compleet en absoluut zinloos, als je het mij vraagt.

heel simpel... je draait de gain ietjes terug... het is puur afhankelijk van de elementen, de gitaar en de versterkingsfactor van eerste preampstage, wat nogal eens verschilt van buis tot buis... kortom, het signaal wat binnen komt in de tweede gainstage is van invloed
vergeet niet dat #34 een 1 op 1 kopie is van de originele 2203 die slash gebruikt heeft na appetite... de mods die gedaan zijn aan de voicing van de gain stages zijn gewoon gekopieerd en dus is een dergelijke situatie mogelijk... als ze er wat aan gedaan hadden, was het geen echte kopie meer en krijgen ze dat weer op hun dak...

in mijn geval gebeurt het niet op #34, alleen in AFD-mode met gain op 10 en de P-rails in serie geschakeld op input 1... voor hetzelfde geld gebeurt het bij jou helemaal niet... vergeet niet dat ik op hele dikke snaren speel in standaard stemming( .012/.068 )

big dooley
8 oktober 2011, 14:25
Euh, zeg jij nu dat ik niet weet hoe ik met mijn amps weet om te gaan? Waar haal jij dat man? Al mijn amps hebben master volume op 10u, zo ook de JVM. Rest gebeurt op de kanalen.

Hier gaat het nog niet eens over bruut volume. Gewoon de gain op 10 en dan een input prikken en dat zou al genoeg zijn voor uitval? Hilarisch... Bij goede amps maakt het gewoon niet uit hoe je die instelt, dat is het verschil.

Voor mij persoonlijk is Marshall al jaren terminaal, als jij dan een paar van die spullen hebt, spijtig. Dat jezelf kritiek wegens "normale uitval" pareert met hoe iemand niet met amps kan omgaan, zegt meer over jouw eis naar kwaliteit dan over mij denk ik.

Ik ben nog steeds op zoek naar een mooie originele JMP2203, qua amps komt hier van Marshall na 1989 niets meer binnen... Tenzij ze ooit echt hun ogen opentrekken en kijken wat veel andere merken in hun prijsklasse afleveren.

En dan nog... Ze zouden best eens een amp in de prijsklasse van Bogner en Mesa Boogie mogen uitbrengen... Maar eentje die dan daadwerkelijk ook zo goed gemaakt is he. Ik denk dat dat het imago van het merk veel goed zou doen, ipv tegenwoordig als middenklasse merkje met bijhorende kwaliteit door het leven te gaan.

MS

succes met de zoektocht... gegroet...

Misery Signals
8 oktober 2011, 14:27
Wat een lulkoek. Een amp die wegvalt is gewoon nergens een excuus voor. Je zal maar op een podium staan.

http://www.afd100.com/media/gallery/insidechassisbig.jpg

Wat een 1 op 1 opie, nog niet eens meer gesoldeerd. Mooi.

Ik hou me er wel verder tussenuit, maar het is gewoon belachelijk.

MS

big dooley
8 oktober 2011, 14:37
Wat een lulkoek. Een amp die wegvalt is gewoon nergens een excuus voor. Je zal maar op een podium staan.

http://www.afd100.com/media/gallery/insidechassisbig.jpg

Wat een 1 op 1 opie, nog niet eens meer gesoldeerd. Mooi.

MS

tja als je niet weet waar je over praat ga je speculeren... PCB vs PTP maakt echt een wereld van verschil in tone... :stop:
en blijkbaar lees je ook niet goed... maar goed, ik communiceer tegen een muur blijkbaar...
ga nou maar je JMP zoeken ipv je eigen tijd te verspillen en het topic te verkankeren... zijn we allemaal blij...

Misery Signals
8 oktober 2011, 14:51
Man, ik heb allemaal PCB amps. Zeg ik toch niets over, al zijn die bij Marshall wel slappe hap... Wel over die connectoren overal, gaat super lang meegaan, zo'n shit vraagt gewoon al om uitval.

Ik lees goed genoeg. Als snaren/elementen/gain maken dat je sound wegvalt, heb je brol in huis. Als dit topic geopend wordt over een limited AFD100 en of ie zijn geld waard is, mag uitval bij een 1400 Euro amp wel ook ff besproken worden, niet?

Mss dat voor die 2800 Pond de limited amp wel beter gemaakt is en daardoor niet uitvalt... Als ik zie wat een gewone AFD kost, zou ik nog bijna durven zeggen dat ie zijn geld in dat geval waard gaat zijn haha!

En nu zwijg ik echt, niet gemakkelijk telkens Marshall met zo'n farces als dit op de proppen komt :)

MS

big dooley
8 oktober 2011, 15:03
Man, ik heb allemaal PCB amps. Zeg ik toch niets over, al zijn die bij Marshall wel slappe hap... Wel over die connectoren overal, gaat super lang meegaan.

Ik lees goed genoeg. Als snaren/elementen/gain maken dat je sound wegvalt, heb je brol in huis.

Mss dat voor die 2800 Pond de limited amp wel beter gemaakt is en daardoor niet uitvalt... Als ik zie wat een gewone AFD kost, zou ik nog bijna durven zeggen dat ie zijn geld in dat geval waard gaat zijn haha!

En nu zwijg ik echt, niet gemakkelijk telkens Marshall met iets nieuws op de proppen komt :)

MS

heel simpel, gewoon negeren... want ze gaan je nooit meer bevallen...
zeker niet als je denkt een enorme bak met gain en de gevolgen daarvan denkt op te lossen met het wegknippen van een 0.68uF condensatortje... mocht je geinterresseerd zijn, kan ik je evt verwijzen naar andere mods omtrend de JVM, die technisch niet al te ingrijpend zijn... ik hoor het wel...

Orpheo
8 oktober 2011, 15:04
Euh, zeg jij nu dat ik niet weet hoe ik met mijn amps weet om te gaan? Waar haal jij dat man? Al mijn amps hebben master volume op 10u, zo ook de JVM. Rest gebeurt op de kanalen.

Hier gaat het nog niet eens over bruut volume. Gewoon de gain op 10 en dan een input prikken en dat zou al genoeg zijn voor uitval? Hilarisch... Bij goede amps maakt het gewoon niet uit hoe je die instelt, dat is het verschil.

Voor mij persoonlijk is Marshall al jaren terminaal, als jij dan een paar van die spullen hebt, spijtig. Dat jezelf kritiek wegens "normale uitval" pareert met hoe iemand niet met amps kan omgaan, zegt meer over jouw eis naar kwaliteit dan over mij denk ik.

Ik ben nog steeds op zoek naar een mooie originele JMP2203, qua amps komt hier van Marshall na 1989 niets meer binnen... Tenzij ze ooit echt hun ogen opentrekken en kijken wat veel andere merken in hun prijsklasse afleveren.

En dan nog... Ze zouden best eens een amp in de prijsklasse van Bogner en Mesa Boogie mogen uitbrengen... Maar eentje die dan daadwerkelijk ook zo goed gemaakt is he. Ik denk dat dat het imago van het merk veel goed zou doen, ipv tegenwoordig als middenklasse merkje met bijhorende kwaliteit door het leven te gaan.

MS

ik snap helemaal niks van die regel. heb je 't tegen mij? ik had 't tegen big dooley, en ik heb het helemaal niet over instellen van een amp.

dat er niet gesoldeerd is (die buisvoeten zijn gesoldeerd, dus je stelling klopt al niet) is kolder. marshalls na 1980 geloof ik zijn ook gewoon printplaat. je zit te zwetsen. de componenten, en het signaal kunnen een 1 op 1 Kopie zijn, ondanks dat het printplaat is. als het een goede printplaat is, is er niks aan de hand. Kijk maar voor de gein eens in jou mesa. die is ook een en al printplaat. of wil je dat ook af doen als minderwaardig?

whatever, dude.

en dat het afkapt is een logisch gevolg van teveel signaal en de bias-checker die 't afkapt.

volgens mij is 't ergens gewoon een weerstand ofzo die weggeknipt moet worden om dat probleem op te lossen. als het al een probleem is. Ik heb ook flink zitten hakken met gain op 10, bovenste input en geen problemen.

@ big dooley: 012-068. is dat niet een beutje overdreven op een LP? ;) snap nu wel waar die bovenleidingen van de NS zijn gebleven. op jou gitaar!

big dooley
8 oktober 2011, 15:07
@ big dooley: 012-068. is dat niet een beutje overdreven op een LP? ;) snap nu wel waar die bovenleidingen van de NS zijn gebleven. op jou gitaar!

:seriousf::seriousf::seriousf:
ok, dit word echt m'n sig... :cooler:

big dooley
8 oktober 2011, 15:12
hoppa... :D:D:D:D

enneh... ja het is beutje overdreven... maar klinken doet het wel ;)

big dooley
8 oktober 2011, 15:36
anyway... wanneer komt ie eigenlijk binnen, orph? :)

Orpheo
8 oktober 2011, 19:28
anyway... wanneer komt ie eigenlijk binnen, orph? :)

hij had er nu moeten zijn maar UPS is slooooom. dus, maandag of dinsdag :(

Ik heb nu ook een pakje 011-056 gekocht voor m'n twee crimsons. ze spelen te licht met 010 en ze klinken te licht met 010. hoop dat 't nu gaat werken. want ze spelen met 010 in Fis al superlekker (had ze per ongeluk in fis en zelfs in G gestemd; dus ipv E A D etc etc was 't G C FIS etc etc).

big dooley
8 oktober 2011, 23:45
hij had er nu moeten zijn maar UPS is slooooom. dus, maandag of dinsdag :(

Ik heb nu ook een pakje 011-056 gekocht voor m'n twee crimsons. ze spelen te licht met 010 en ze klinken te licht met 010. hoop dat 't nu gaat werken. want ze spelen met 010 in Fis al superlekker (had ze per ongeluk in fis en zelfs in G gestemd; dus ipv E A D etc etc was 't G C FIS etc etc).

ah dus volgende week een hnad :)
11-56? wat voor merk is dat?
heb zelf jaren gespeeld op EB not-even-slinky's maar heb laatst een overstap gemaakt naar de elixer baritones... had al eens de 11's van elixer gehad en ik vond ze meesterlijk klinken alleen vond ik ze te duur om er echt profijt van te hebben... nu alles op internet veel goedkoper te bestellen is heb ik ze een tweede kans gegeven... wat het geluid betreft hebben ze bij mij een streepje voor... geweldig gewoon :)

Orpheo
9 oktober 2011, 00:07
het is een setje GHS. weet niet wel 'model'.

ik vind 012 normaliter te dik. Ik hoop dat 't o pdeze gitaren de halzen wat holler trekt. qua bespeelbaarheid valt 't wel mee. zoals ik zei kan ik de gitaar een terts hoger stemmen all over, dus nog meer spanning dan normaal, met 010, en dan speelt 't nog supermakkelijk. De halzen moeten holler met 'bruut geweld' omdat ze zo gestoord dik zijn. maar dat speelt wel superlekker. Ik hoop dat ik er ook wat meer power, 'dikheid' en warmte krijg met dikke snaren. ik laat het je nog wel weten ;)

Valley
5 november 2011, 16:08
Bij GearPro is er 1 Collectors Edition binnen gekomen. Puik ding...... Ook die AFD 100 (gewone versie) staat er........