PDA

View Full Version : Punk brug element voor Squier Bullet Strat HSS



Autumnkid
6 oktober 2011, 16:01
Hey

ik heb een squier bulletstrat met aan de brug zo'n dubbele opencoil humbucker. De klank is niet fameus, en ik had die graag vervangen door een gesloten humbucker, mss. een P90 (of P-100).

Kan iemand me tips geven welk element geschikt is om punk te spelen, en die zou passen in de plaats van een dubbele open coil?

http://www.rockpalace.com/gfx_productcode/XL/123268/Squier-Bullet-Strat-HSS-Black.jpg

nickofzo
6 oktober 2011, 16:07
voor punk kan je praktisch alles gebruiken.. als je maar strak speelt ..
wat voor punk zou je willen maken? (een p90 is geen humbucker)

Autumnkid
6 oktober 2011, 16:15
Ja, ik bedoelde P-90 in HB formaat (P-100 dan, dacht ik).
We maken oldskool punk, genre Sex Pistols.

marter544
6 oktober 2011, 16:45
Punk kan met alles.. Maar voor wat het waard is, de gitarist van Sex Pistols gebruikte in de 70's Gibson Les Pauls, waar ik denk PAF's in zaten, icm een Fender Twin die gruwelijk veel te hard stond. Wat voor een amp gebruik je?

Joreeen
6 oktober 2011, 16:58
SD Invader is wel goed, maar weet niet of het geschikt is voor Old Punk! :soinnocent:

Autumnkid
6 oktober 2011, 18:03
Punk kan met alles.. Maar voor wat het waard is, de gitarist van Sex Pistols gebruikte in de 70's Gibson Les Pauls, waar ik denk PAF's in zaten, icm een Fender Twin die gruwelijk veel te hard stond. Wat voor een amp gebruik je?

Ik gebruik een Epiphone Custom Blues 30 (lampen) en thuis een Fender Mustang II...

schwalbe
6 oktober 2011, 18:35
Ik zou me niet blind staren op open of gesloten; zoveel invloed heeft dat kapje niet op de klank. Wat is je budget? - als het goedkoop moet is dit een goede optie: http://www.voxhumanawebstore.nl/webstore/product_info.php?cPath=199_779_242_243&products_id=1420

The Unforgiven
6 oktober 2011, 18:46
Ik ben erg tevreden over de Dimarzio Super Distortion, heerlijke pickups zijn dat.

Cinaed666
6 oktober 2011, 19:51
Kweni of het al gezegd is, maar de P94 van gibson, is een P90 in humbuckerformaat, done right.

Fiendish
6 oktober 2011, 20:21
Bareknuckle pickups, en dan specifiek de Rebel Yell.

oigun
6 oktober 2011, 20:28
Een big muff kopen, dan maakt het niet uit wat voor een element je gebruikt... En vol open natuurlijk.

Jasper.
6 oktober 2011, 21:32
Ik ben erg tevreden over de Dimarzio Super Distortion, heerlijke pickups zijn dat.

+1, ik zit er sterk over te denken om mijn seymour duncan brugpup om te wisselen voor een Superdistortion, maar dan heb ik weer 2 gitaren met een SD

Venlonaer
6 oktober 2011, 21:34
Rebel yells zijn erg lekker. Maar dank vooral in een Les Paul.

Ik heb nog wel een leuk punkhumbuckertje liggen. Maar dan moet je mij maar even pm'en....

Methoxy7
7 oktober 2011, 08:34
Bareknuckle pickups, en dan specifiek de Rebel Yell.

Bareknuckles, inderdaad. Je kunt ze altijd eens mailen voor advies, normaal gezien binnen het uur antwoord terug. :-)

Wabbie
7 oktober 2011, 10:26
Wordt er nu serieus geadviseerd op een nieuw element in een Squier Bullet te drukken wat ongeveer even duur is als de hele gitaar? Dan kan TS misschien beter investeren in een nieuwe gitaar lijkt mij.

On a budget, GFS pickups doen het altijd wel erg leuk en zijn niet te duur. Voor de rest heb ik geen verstand van punk en al die regeltjes die erbij horen ;)

Fiendish
7 oktober 2011, 15:42
Bareknuckles, inderdaad. Je kunt ze altijd eens mailen voor advies, normaal gezien binnen het uur antwoord terug. :-)

Klopt, mits Tim niet op vakantie is...
Die pech had ik laatst :seriousf:

@ Wabbie : tweedehands zijn die dingen lang niet zo duur hoor.
Trouwens, ik heb ook een cheapo strat aangepast met een lading onderdelen die bij elkaar duurder waren dan de gitaar zelf...
Ligt er maar net aan of je aan de gitaar gehecht bent of niet.

Jasper.
7 oktober 2011, 17:29
Een squier bullet met een ander element kan best goed zijn lijkt me. Als hij verder goed is.

Terminus
8 oktober 2011, 00:02
@ Wabbie : tweedehands zijn die dingen lang niet zo duur hoor.


Hetzelfde geldt voor een Bullet...
Op Marktplaats was geen Bareknuckle te vinden. Een nieuwe Bullet HSS kost je 100 euro bij Thomann, een Rebel Yell kost je 109 pond. Daarnaast is punk wel het laatste genre waar bij het normaal is boutique elementen te gebruiken.

Fiendish
8 oktober 2011, 05:34
Hetzelfde geldt voor een Bullet...
Op Marktplaats was geen Bareknuckle te vinden. Een nieuwe Bullet HSS kost je 100 euro bij Thomann, een Rebel Yell kost je 109 pond. Daarnaast is punk wel het laatste genre waar bij het normaal is boutique elementen te gebruiken.

Als je het zo bekijkt, dan is elke pickup te duur; immers, Dimarzio en Seymour Duncan kost nieuw ook rond de €80 per pickup, en tweedehands ben je ook al snel €50 voor die dingen kwijt.
Zoals ik al zei, het ligt er m.i. aan of de T.S. het het zelf waard vind om er (relatief) dure pickups in te knallen of niet.

Autumnkid
8 oktober 2011, 08:37
Klopt, mits Tim niet op vakantie is...
Die pech had ik laatst :seriousf:

@ Wabbie : tweedehands zijn die dingen lang niet zo duur hoor.
Trouwens, ik heb ook een cheapo strat aangepast met een lading onderdelen die bij elkaar duurder waren dan de gitaar zelf...
Ligt er maar net aan of je aan de gitaar gehecht bent of niet.

Gitaar is zeer goed van bouw, en ik hou enorm van de hals met z'n vlak en mat vernis. Een vriend van me heeft een Squier Strat Affinity, maar die hals is met zo'n blinkend vernis vernist, en dat speelt (voor mij) minder vlot. Vandaar...

De pick-up moet zeker geen boutique zijn, maar wel wat beter zijn dan de rommel die er nu in zit ;-)

En over goedkope gitaren gesproken: Jeff Beck leerde spelen op een Fender copy met basswood body, en hij prefereert tot op vandaag een basswood body... Naar men zegt.

marter544
8 oktober 2011, 15:22
Ik zou een GFS gebruiken, het is niet geweldig, maar gewoon goed en jij hebt een dikke output nodig. Een SD of bareknuckle lijkt me een beetje uit verhouding (hoewel ik ook locking tuners en een seymour duncan op mijn london city heb gezet). GFS heeft wel een paar ontzettend high-output elementen, kijk maar eens op guitarfetish.com.

Fiendish
8 oktober 2011, 16:12
Waar ik ook wel eens goede reviews van gelezen heb was Iron Gear.
Schijnen redelijke pickups te zijn, en de soundclips klinken best goed.

Autumnkid
13 oktober 2011, 17:19
Cheers all!!

MarkS
13 oktober 2011, 18:49
GFS vind ik leuk voor het geld, althans de SC setjes en P90's. GFS humbuckers vind ik wat minder, een net-niet-gevoel, beetje kleur/smaakloos. Maar allicht beter dan je fabrieks PU's.
Ik zou in jouw geval voor een 2e hands Dimarzio oid gaan.
Per se een high output element is denk ik niet eens nodig.