PDA

View Full Version : Fender '62 vintage custom Tele: USA vs. JAP



oliver538
6 oktober 2011, 12:54
Alright, wat ik me dus al een tijdje afvraag:
Ik heb nu een Fender '62 vintage custom Tele, de Japanse versie (http://www.rockpalace.com/product/Fender-Vintage-62-Telecaster-Custom-Black-Rosewood).

Ik vind 't echt een super gitaar, vooral de hals is voor mij (kleine handen) ideaal. Toch blijft 't knagen: is die USA versie (http://www.rockpalace.com/product/Fender-American-Vintage-62-Telecaster-Custom-Black-Rosewood) de meerprijs t.o.v. de Jap echt waard? Dit zou in mijn ogen namelijk ongeveer de enige optie zijn, mocht er ooit nog een Tele bijkomen.

Dus, doen of niet? Shoot!

humbucker
6 oktober 2011, 13:09
Ga er eens op spelen.. Dan weet je genoeg denk ik. ;)

Hendriks
6 oktober 2011, 13:10
De jap is leuk , zeker voor het geld , maar de USA is yummie , nitro lak , waanzinnige hals , betere pickups , betere harware ,etc. Gewoon proberen ,maar wees gewaarschuwd , gaat geld kosten.

oliver538
6 oktober 2011, 13:21
Ga er eens op spelen.. Dan weet je genoeg denk ik. ;)

Ben ik zeker van plan, maar ben nog geen winkel tegen gekomen waar ze 'm hebben hangen. Binnenkort eens een tripje naar Keulen plannen, daar is ie geloof ik wel op voorraad.


De jap is leuk , zeker voor het geld , maar de USA is yummie , nitro lak , waanzinnige hals , betere pickups , betere harware ,etc. Gewoon proberen ,maar wees gewaarschuwd , gaat geld kosten.

Als ie 't echt waard is, mag het wat kosten! Maar voor m'n gevoel moet ie ongeveer perfect zijn om te winnen van m'n Jap. We zullen 't zien / horen...

Methoxy7
6 oktober 2011, 14:46
Ben ik zeker van plan, maar ben nog geen winkel tegen gekomen waar ze 'm hebben hangen. Binnenkort eens een tripje naar Keulen plannen, daar is ie geloof ik wel op voorraad.


Ik zie dat je van Maastricht bent, mss eens proberen bij LL Music Center in Maaseik (B). Is ook niet zo veraf, en ik dacht dat ik die daar wel heb zien hangen ....

oliver538
6 oktober 2011, 15:37
Ik zie dat je van Maastricht bent, mss eens proberen bij LL Music Center in Maaseik (B). Is ook niet zo veraf, en ik dacht dat ik die daar wel heb zien hangen ....

Oh da's een goeie, die heeft soms best mooi spul hangen inderdaad!

Sinner1980
6 oktober 2011, 16:22
USA...geen twijfel mogelijk;)