PDA

View Full Version : gain kanaal boosten



jules
6 oktober 2011, 10:26
Ik heb een vraagje hoe boost ik mijn gain kanaal?? met clean is het makkelijk om voor een solo met een booster in mijn m13 de boel wat harder te laten gaan, ik heb alleen het idee dat diezelfde booster in mijn gain kanaal van mijn h&k statesman alleen zorgt voor wat meer overdrive?? nou heb ik we een 2nd volume switch maar tis meer een algemene vraag ook voor mijn nieuwe ampje? dat als ik dus op het gain kanaal speel van mijn bugeraatje v22 en ik wil soleren.

Orpheo
6 oktober 2011, 10:28
volume op het pedaal iets hoger zetten, al dan niet met meer gain. lijkt me logisch.








of gewoon harder spelen ?

jules
6 oktober 2011, 10:32
ik ga het proberen maar ik heb het idee dat die dan meer overstuurt maar niet echt harder gaat, mischien toch iets extremer aan die volumeknop draaien.

ps dit is niet slecht voor mijn versterkers en zo toch?

Einzeln
6 oktober 2011, 11:06
ik ga het proberen maar ik heb het idee dat die dan meer overstuurt maar niet echt harder gaat, mischien toch iets extremer aan die volumeknop draaien.

ps dit is niet slecht voor mijn versterkers en zo toch?

Je hebt gelijk. Je boost het kanaal verder de verzadiging in ipv volume boost. De boost zou in dat geval in de loop moeten.

jules
6 oktober 2011, 11:16
aaaa goed tip

Meneer I.
6 oktober 2011, 15:09
TIP: Ik lees dat je een M13 hebt, ik ook en ik gebruik het als volgt.

Drive op je amp op medium gain, voor een gainboost op je M13 de Boost Comp gebruiken PRE FX loop, en voor de volume/eq boost de Mid Focus EQ IN de FX Loop.

Je hebt dan drie basissounds tot je beschikking:
Clean
Medium Gain
More Gain /Higain

En de volume/EQ boost kun je op alledrie loslaten:
Clean boost
Medium Gain boost
More Gain /Higain boost

jules
6 oktober 2011, 15:16
goede tip man dus eigenlijk heb ik dan in de effects loop die mid focus eq voor het solo werk in het gain kanaal, bedoel voor het scheurwerk via het cleane kanaal heb ik gewoon een latch scene solo knop die meteen wat meer volume er uit gooit

jules
6 oktober 2011, 15:24
en gebruik ik bijvoorbeeld als ik op het gain kanaal zit de mideq en de gain boost tegenlijk of gaat dat niet mooi klinken?