PDA

View Full Version : Nieuwe amp; bugera v22



jules
5 oktober 2011, 20:57
zooo daar is tie dan.

http://i394.photobucket.com/albums/pp21/julesmestreech/IMAG0548.jpg

bij de music store wat ampjes gespeeld, deze meegenomen.

thuis uitgepakt en wat denk je, hij deed het ook nog gewoon :)

wat heb ik getest, 15 wat topje van fame, mmhhhh niet echt, de gta15 en 40 van fame toch te beperkte toon regeling. de tonmeister, grappigggggggg maar idem.

de blackheart handsome devil, waaaaaaaw wat een lekkere sound eeecht wel, niet heel erg veel headroom, maar believe me, met deze amp kun je echt wel in een bandje spelen hoor, die eminence speaker is wel een van de lekkerste die ik ooit gehoord heb,

de bugera v55 ook te gek maar te gevoelloos wat mij betreft klinkt erg goed maar te koel, wel veeeeeeeeeeel headroom.

toen de v22. Deze bleef na 2 uur spelen, over met de blackheart, die toch een 100 euro duurder is, qua klank zaten deze twee amps erg dicht bij elkaar, maar de v22 heeft door zijn twee kanalen toch iets meer opties in band verband dit samen met de iets meer headroom, en volume, en aangezien dit een cadeautje van mijn vader was vond ik het een beetje flauw om het onderste uit de kan te halen, maaar dat blackheart combootje of topje (maar dan wel met de orginele kast) komt er ecccccht nog wel eens.

De v22 klinkt echt heel erg lekker, eigenlijk te goed als je het mij vraagt, en ik verwachte een cheap ass versterker te zien, maar ehh hij ziet er echt cool uit (schaaaaam) hoe kan het dat een amp die van goedkope troep gemaakt zou zijn zo goed klinkt??? Cleaaaaan is te gek, en de scheur is echt sjiek man. De pedaal is tegenswoordig gewoon met een jack dus mocht er iets mee zijn haha mijn fender switch deed het ook :). echootje is erg bruikbaar. en dat voor 255 euroo.

ik ben eigenlijk wel harstikke blij met mijn cadeautje :)

http://i394.photobucket.com/albums/pp21/julesmestreech/IMAG0546.jpg

pasqual
5 oktober 2011, 21:49
Ik hoor alleen maar positieve berichten over de V22. Ik wordt hier wel een beetje nieuwsgierig van. Gefeliciteerd en veel plezier ermee! Maak er eens een soundsampletje of een youtube filmpje van zou ik zeggen.

jules
5 oktober 2011, 21:56
mhh ja zou ik graag doen maar er is vorige week woensdag nacht bij mij ingbrokenn hoop shit weg inclusief mijn zoom h1 :( ik zal mijnbest doen, clean geluid is een beetje john major/ jimi bold as love soundje

Rooker
5 oktober 2011, 22:00
He Gefeliciteerd!!

Hij ziet er echt heel gaaf uit. Doet niet onder voor Marshall, Fender, Vox of wat dan ook qua looks.

De kritiek over Behringer spullen moet je denk ik ook met een halve korrel zout nemen. Mijn behringer (nu alleen nog stand in) doet het al 12 naar behoren. Ook het effecten pedaal (plkastic behuizing) wat ik er van had liet me nooit in de steek.
Je leest best vaak dat het allemaal snel stuk gaat en dat het troep is. Maar ik denk dat er relatief veel klachten zijn simpelweg om de reden dat er het meest van in omloop is gezien de prijs. Tenzij je een roady hebt die alles van een meter afstand de bus in flikkert ga je hier mi heel lang plezier mee hebben.:ok:

Jamman
5 oktober 2011, 23:22
Gefeliciteerd! Heb hem gisteren ook maar besteld! :D

jules
6 oktober 2011, 08:50
vanmorgen nog ff een uurtje gespeeld, heeeerlijk gewoon, en pffff hij deed het gewoon weer ??? wel raar overal op de fotos heeft tie een blauw power lampje, deze heeft een oranje lampie, test exemplaar in de winkel ook??

pasqual
6 oktober 2011, 09:18
Misschien een assemblage-chinees die kleurenblind is? Ga je 'm nu inruilen?
Maar ik denk niet dat ze in China een strak protocol hebben voor de kleur van de lampjes... Klopt het dat de speaker 70 watt is? Blijft ie een beetje overeind in een bandsetting?

jules
6 oktober 2011, 10:10
geen idee, ik ga het vanavond proberen, maar qua volume heb ik niet het gevoel dat ik hem helemaal kan opendraaien vanavond hoor, pffff dat gaat hard zeg. ook eens naar de buisjes gekeken, ziet er prachtig uit buizen gloedje, ook zie ik dat ik een rode speaker in de kast heb zitten?? mischien vernieuwde versie of zo. ik laat meer weten na de repetitie.

Wabbie
6 oktober 2011, 10:57
Tof! Ik hoor ook veel goede verhalen over de v22. Als ik niet al ruim in de buizenversterkers zat zou ik hem misschien ook wel eens proberen. Ben benieuwd hoe 'ie overeind blijft in een bandsituatie.

o0rollo0o
6 oktober 2011, 11:37
Soundclip/youtube demo :D?

jules
6 oktober 2011, 11:46
ehhhh lees de topic ff door en u know why :(

o0rollo0o
6 oktober 2011, 11:50
ehhhh lees de topic ff door en u know why :(

ahja kak hee..

stikel
6 oktober 2011, 15:19
Ik zie nu dat mijn post in je andere topic geen zin meer had ;). Ik had de Blackheart head gekozen met een goede cab. En met goede pedalen een oplossing gezocht voor het ontbreken van het tweede kanaal. Maar smaken mogen verschillen. Veel plezier met je nieuwe combo.

jules
7 oktober 2011, 10:48
haha thanks, tja weet je er zijn zooo veel leuke dingen, maar zon blackheart dingetje komt er ook wel maar als je de blackheart top makt moet je zeker ook voor de bijpassende cab gaan die combi met de eminence speaker is echt te gek, maar wel een stuk duurder. het combootje rockte ook echt de pan uit.

Gisteren de bugera in band setting geprobeerd, tja ik snap niet dat mensen bang zijn dat ze het niet halen met 15 of 20 watt, DAT DING GAAT HARD MAN.

clean kanaal is echt heerlijken zeker met een m13 ervoor echt perfect. Het gain kanaal is super alleen die boost knop is niks, qua geluid vind ik, daar ga ik een pedaaltje tussen gooien werkt veel beter. maar ik heb het volume van de master net op de helft gehad had het ook nog wat terug kunnen zetten en dan de kanaal volumes harder kunnen zette, maar het werkte en het geluid was erg goed, mixte heel goed mee in de band, zeker met de neck pickup van een stratje heb je een heeerlijke ryth basis voor nummers als bijvoorbeeld, make me smile van cockney rebel, de crunch op2 met een lel reverb en honky tonk woman here we go :) DDe amp heeft het perfect gedaan ook de footswitch. Mijm model is van maart 2011 en het blijkt dus dat de modellen vanaf 2011 wat aanpassingen hebben. footswitch met een aangepast iets? frame aangepast tegen resoneren. van die koeldingen hier en daar en betere conectoren, je herkent ze dus aan het oranje lampie in plaats van het blauwe lampje

Jamman
7 oktober 2011, 13:11
Ik deel je vreugde, heb hem vandaag ook binnen gekregen!
Heb ook de nieuwere versie met het oranje lampje. Ding klinkt samen met mijn contemporary strat heerlijk! Ik ben juist wel aardig te spreken over de boost knop, maar dat kan ook aan mijn redelijk low output pick-ups liggen. Ik ga nu eerst even los, en dan post ik mijn bevindingen wat uitgebreider!

jules
7 oktober 2011, 13:21
succes, pss sorry voor mijn spelfouten, maar is zo moeilijk typen op zon mobiel dingetje :)

Jasper.
7 oktober 2011, 13:47
Waaaaaaauwww wat een grappigggggg ding. Eccccccht waar.

MarkS
7 oktober 2011, 20:47
Zit ook een beetje te azen op die V22. Lees/hoor veel positieve dingen.
Retro-look staat ook goed in de huiskamer. Maar is het ook wat voor thuis?

Jamman
7 oktober 2011, 21:44
Heb hem vandaag ook in de huiskamer gebruikt, en de versterker klinkt op zeer acceptabel volume al erg goed. Buizen doen er tot nu aan toe wel lang over om warm te worden, maar dat kan ook komen omdat ik hem net een dag heb ;)

MarkS
7 oktober 2011, 22:39
Heb hem vandaag ook in de huiskamer gebruikt, en de versterker klinkt op zeer acceptabel volume al erg goed. Buizen doen er tot nu aan toe wel lang over om warm te worden, maar dat kan ook komen omdat ik hem net een dag heb ;)

Ok Thanks.

Joreeen
7 oktober 2011, 23:05
http://i394.photobucket.com/albums/pp21/julesmestreech/IMAG0546.jpg

Is dat een brughumbucker bij de neck?

Gerth
7 oktober 2011, 23:08
Zelfs de "simpele" Bugera BC-15 met slechts één lampje in de voorversterking heeft al een héél lekker lampensoundje; enkel het 8 inch-speakertje is hier beetje mager...

Jamman
7 oktober 2011, 23:33
Sinds ik hem vanochtend binnenkreeg al lekker geprutst met mijn nieuwe v22, en ben er echt zeer tevreden over. Wel redelijk veel mid, maar ik las dat dit na het inspelen van de speaker een stuk minder is. Met een eq in de loop is anders altijd nog veel te doen. Erg divers kwa tone, krijg er echt ontzettend verschillende geluiden uit. Heerlijk! De juiste settings vinden is voor mij op dit moment eerder beperkt door mijn besluitvaardigheid dan door de mogelijkheden. Hoe kunnen ze zo'n heerlijke amp voor dit bedrag maken?! Reverb is bruikbaar maar een beetje digitaal, voor de rest alleen maar positief. Morgen meer, ik ga weer spelen! ;)

jules
8 oktober 2011, 19:45
Neee is een neck humbucker, maar omgedraaid en in de middelste stand uit phase. Het opwarmen duurt inderdaad wel een seconden of 20, maar dathebben mijn andere buizen amps hebben dat ook hoor vanmiddag nog ff soundjes getweaked met mijn m13 , pfffff niet normaal wat slikt deze amp die drives goed man. :)

guitarkid
8 oktober 2011, 19:54
vanmorgen nog ff een uurtje gespeeld, heeeerlijk gewoon, en pffff hij deed het gewoon weer ??? wel raar overal op de fotos heeft tie een blauw power lampje, deze heeft een oranje lampie, test exemplaar in de winkel ook??

Mijn eerste had dat ook, de tweede oranje. Wel mooier, maar rood was helemaal ok geweest. Die blauwe wil je echt niet.... :seriousf:
Overigens zat er ook een tijd een zwart speakerframe in, terwijl in de eerste versie een rood frame zat. Nu weer, terwijl op de foto van Music Store een zwart frame staat... Vreemd.
Hoe dan ook, veel waar voor z'n geld en ik ben blij om zo'n amp als back-up mee te kunnen nemen voor dat geld! Speel er thuis wel even veel op om 'm even goed in te werken. Scheelt zeker voor de speaker!

caliban
10 oktober 2011, 16:39
Ivm sound-files, dit (http://soundcloud.com/operationturbowolf) is grotendeels met een tele door een v22 opgenomen. V22 door een Orange cab weliswaar.

jules
19 oktober 2011, 09:25
Heb hem nu een paar keer op band repetitie gebruikt, en ben nog steeds erg tevreden. Het is wel zo dat ik de instellingen van mijn m13 iets heb moeten aanpassen wat boost volume betreft, want zo als mijn solo stonden kwamen ze er net niet bovenuit, komt omdat mijn hughes and kettner toppie natuurlijk een bak meer vermogen heeft, en 2x12 is. en je moet inderdaad op wat hoger volume de presence iets meer dichtdraaien om het schelle een beetje er uit te filteren, maar das meer een 1 x 12 probleempje, voor dit geld een perfect versterkertje als je het mij vraagt :)

pasqual
19 oktober 2011, 22:27
Leuk om te lezen allemaal. Ik overweeg deze V22 ook. Maar eerst moet ik nog een combo verkopen : Engl Straight 112. Deze is mooi voor clean maar klinkt erg dun met gain. Jammer. Dus binnenkort eens naar Keulen rijden...

pasqual
27 oktober 2011, 15:14
Heeft een van jullie V22 bezitters al repetities gedaan met deze versterker? Zo ja, hoe houdt hij zich staande t.o.v. de andere instrumenten? Ik twijfel tussen de V22 en de V55 namelijk. Deze laatste heeft ook een pentode/triode schakelaar zodat je zowel 55 watt als 25 watt kunt spelen. Ik wil namelijk in kleine kroegen met een kleinere versterker gaan spelen maar het moet niet zo zijn dat ik met een V22 te kort ga komen qua headroom. Laatst weer in een kleine kroeg gespeeld en ik moest mijn versterker ( Peavey Valveking 212 ) zó zacht zetten dat er van de sound niet veel meer overblijft. Dan komt zo'n V22 of V55 wel van pas natuurlijk.

guitarkid
27 oktober 2011, 15:35
Heeft een van jullie V22 bezitters al repetities gedaan met deze versterker? Zo ja, hoe houdt hij zich staande t.o.v. de andere instrumenten? Ik twijfel tussen de V22 en de V55 namelijk. Deze laatste heeft ook een pentode/triode schakelaar zodat je zowel 55 watt als 25 watt kunt spelen. Ik wil namelijk in kleine kroegen met een kleinere versterker gaan spelen maar het moet niet zo zijn dat ik met een V22 te kort ga komen qua headroom. Laatst weer in een kleine kroeg gespeeld en ik moest mijn versterker ( Peavey Valveking 212 ) zó zacht zetten dat er van de sound niet veel meer overblijft. Dan komt zo'n V22 of V55 wel van pas natuurlijk.

Mijn ervaring is dat dat probleemloos moet kunnen! Tenzij je met een stel Neanderthalers speelt op bas en drums bijv....:seriousf:

pasqual
27 oktober 2011, 17:28
Laat ik nu net met een stel neanderthalers spelen;)... Valt wel mee trouwens... Maar eigenlijk wil ik weten of hij op hoger volume nog een beetje clean blijft vandaar ook de twijfel tussen de 22 of de 55.

muziekschuur
27 oktober 2011, 17:57
Neem d'r twee... Of de 55hd...

pasqual
27 oktober 2011, 22:15
Neem d'r twee... Of de 55hd...

Ik mis een smile:soinnocent:y

guitarguru
28 oktober 2011, 09:14
Laat ik nu net met een stel neanderthalers spelen;)... Valt wel mee trouwens... Maar eigenlijk wil ik weten of hij op hoger volume nog een beetje clean blijft vandaar ook de twijfel tussen de 22 of de 55.

Ik heb zelf een V22 een paar weken gehad. Hij blijft tijdens repetities nog net clean. We spelen best harde classic rock. Viel erg mee dus. Voor live optredens zou ik er niet op vertrouwen altijd en overal clean te kunnen blijven. Zou dan voor de V55 gaan. Hoef je je daar nooit zorgen over te maken.

pasqual
28 oktober 2011, 09:56
Bedankt, zo'n antwoord ken ik wel wat mee! Dacht zelf ook die kant op.

jules
28 oktober 2011, 20:24
Tja meestal.speel je toch pa, bedoel ik kan mijn 22v tijdens de repetitie niet harder zetten als live. Meestal speel je toch pa he

pasqual
28 oktober 2011, 23:36
Ik speel regelmatig in ( kleine ) kroegen en meestal is dat zonder P.A. dus een beetje extra is wel nodig. 100 watt is dan teveel maar ik denk dat 22 watt weer net te weinig zal zijn. Qua volume zal het best wel meevallen maar clean moet wel clean blijven en niet crunchy. Vandaar de V55.

guitarguru
29 oktober 2011, 00:34
Ik speel regelmatig in ( kleine ) kroegen en meestal is dat zonder P.A. dus een beetje extra is wel nodig. 100 watt is dan teveel maar ik denk dat 22 watt weer net te weinig zal zijn. Qua volume zal het best wel meevallen maar clean moet wel clean blijven en niet crunchy. Vandaar de V55.

+1 voor dit verhaal. Speel ook wel in kroegen, waarbij ik de zaak moet ''bedienen'' met mijn versterker. Dan hebben we alleen een zanginstallatie mee. Dit geldt dan wel voor die V22, maar heb vanavond gemerkt dat dat ook anders kan. Speelde op een Carr versterker op standje 15 watt, maar was al veel te hard en bleef maar clean, met de volumeknop nog maar een kwart open .. Is dus geen algemeen verhaal dat 15 a 20 watt te weinig headroom oplevert. Weer wat geleerd.

arcane
29 oktober 2011, 09:11
Ik denk dat het rendement van de speaker veel uit zal maken.

guitarguru
29 oktober 2011, 10:09
Ik denk dat het rendement van de speaker veel uit zal maken.

Ik meen dat er een 70 watt speaker in die V22 zat. Zegt dat niet ook meteen iets over het rendement? Lijkt me dan een behoorlijk efficiente speaker. Zit dus ook gewoon in het circuit, en gebruikte componenten, zoals trafo's.

jules
29 oktober 2011, 13:19
Ik denk dat je in een kroeg die klein genoeg is om zonder pa te spelen echt wel goed wegkomt met de v22 ik heb wat opnames gemaakt van onze band waar ik op de v22 speel, op deze opnames heb ik de master volume op 5 staan. Zal.proberen om dat vandaag of zo nog ff te doen, ik heb die clipjes opgenomen met mijn nieuwe zoom h1 apparaatje.

jules
29 oktober 2011, 13:23
Ik denk dat je in een kroeg die klein genoeg is om zonder pa te spelen echt wel goed wegkomt met de v22 ik heb wat opnames gemaakt van onze band waar ik op de v22 speel, op deze opnames heb ik de master volume op 5 staan. Zal.proberen om dat vandaag of zo nog ff te doen, ik heb die clipjes opgenomen met mijn nieuwe zoom h1 apparaatje. Ps ik ben geen geweldige gitarist hoor haha reken me daar aub niet op af he

Jamman
5 november 2011, 16:14
Mijn bugera V22 is inmiddels retour naar Thomann.de. Reverb deed het niet meer. Hoop dat ze hem repareren, en dat ik geen nieuwe krijg. En de V22 levert naar mijn idee genoeg vermogen om zonder PA te spelen in kleinere kroegjes, ding gaat echt hard!

guitarkid
5 november 2011, 17:47
Mijn bugera V22 is inmiddels retour naar Thomann.de. Reverb deed het niet meer. Hoop dat ze hem repareren, en dat ik geen nieuwe krijg. En de V22 levert naar mijn idee genoeg vermogen om zonder PA te spelen in kleinere kroegjes, ding gaat echt hard!

Ai, da's toch wel weer jammer en slecht voor de reputatie... Maar waarom liever een reparatie dan een nieuwe? (Ik denk dat het overigens sowieso een reparatie gaat worden.)

pasqual
5 november 2011, 22:29
Ai, da's toch wel weer jammer en slecht voor de reputatie... Maar waarom liever een reparatie dan een nieuwe? (Ik denk dat het overigens sowieso een reparatie gaat worden.)

Kan natuurlijk ook exemplarisch zijn. Andere merken hebben ook wel eens probleem gevalletjes erbij lijkt mij. De reverb bij de V22 is een digitale. Op zich wel vreemd dat hij het zomaar begeeft. Ben benieuwd wat het uiteindelijk blijkt te zijn. Dus Jamman, keep us informed!

caliban
6 november 2011, 14:31
Ai, da's toch wel weer jammer en slecht voor de reputatie... Maar waarom liever een reparatie dan een nieuwe? (Ik denk dat het overigens sowieso een reparatie gaat worden.)

Bij een nieuwe kunnen er weer tal van kinderziekten zijn. Terwijl Jamman de zijne waarschijnlijk al wel een tijdje heeft, en de versterker ook beter terugkomt dan toen hij hem gekocht heeft.

guitarkid
6 november 2011, 15:39
Bij een nieuwe kunnen er weer tal van kinderziekten zijn. Terwijl Jamman de zijne waarschijnlijk al wel een tijdje heeft, en de versterker ook beter terugkomt dan toen hij hem gekocht heeft.
Jamman heeft hem pas een maand, begrijp ik uit deze post van 7 oktober.

Ik deel je vreugde, heb hem vandaag ook binnen gekregen!
Heb ook de nieuwere versie met het oranje lampje. Ding klinkt samen met mijn contemporary strat heerlijk! Ik ben juist wel aardig te spreken over de boost knop, maar dat kan ook aan mijn redelijk low output pick-ups liggen. Ik ga nu eerst even los, en dan post ik mijn bevindingen wat uitgebreider!
Maar is het niet logischer dat juist bij de meer recente modellen de kinderziekten er uit zijn?
En waarom zou hij beter terugkomen? In het beste geval werkt de galm weer en is hij verder zoals hij was.
De jouwe bevalt je nog steeds heel goed, nietwaar?

Gr. Coos

Jamman
29 november 2011, 19:10
Inmiddels is mijn bugera weer terug van Thomann, en inderdaad gerepareerd!
Wilde hem graag gerepareerd hebben omdat ik dan weet dat ik een goede versterker terug krijg, en niet een nieuwe waar misschien weer wat mis mee is. Stond helaas niks specifieks in de nota over wat er gerepareerd is.
Ik heb wel een redelijk recent model, met een oranje led. Hij werkt nu verder prima!

tillens
29 november 2011, 19:21
Inmiddels is mijn bugera weer terug van Thomann, en inderdaad gerepareerd!
Wilde hem graag gerepareerd hebben omdat ik dan weet dat ik een goede versterker terug krijg, en niet een nieuwe waar misschien weer wat mis mee is. Stond helaas niks specifieks in de nota over wat er gerepareerd is.
Ik heb wel een redelijk recent model, met een oranje led. Hij werkt nu verder prima!


Ah ik lees het al je hebt een oranje led, daar zit het probleem. Je moet een blauwe led nemen, die zijn true bypass.

Jamman
29 november 2011, 19:45
Haha, dat zal het zijn! Nee maar dat zei ik even om aan te geven dat het een latere batch is :P

jules
29 november 2011, 22:55
die van mij nog steeds probleemloss haha zo probleeloos dat ik gas heb voor een nieuwe 1960 of zo

pasqual
30 november 2011, 08:54
Verkoop je 'm maar aan mij... PM maar ff.

jules
30 november 2011, 10:11
haha nee sorry hij gaat niet weg echt niet, maar ben al weer bezig voor een ampje erbij

pasqual
27 december 2011, 23:35
Vandaag naar Köln geweest en ook een kudde kleine budget combo's uitgeprobeerd.Ik had een budget van 350,- á 400,- euro. Ik ben begonnen met de Bugera V55: Mooi en helder clean, goeie gain. Maar overall iets te fel, ik moest bijna alle treble eruit draaien en de presence niet verder als halverwege draaien. Maar helemaal niet slecht, ik was er wel enthousiast over. Helaas stond in deze ruimte de V22 niet dus ben ik de Fame ecolines gaan proberen. Te beginnen met de VS30, 2xEL34: Clean, eigenlijk boven verwachting goed en warm. Maar toen het gain kanaal: Zo, dat viel tegen...ik kon er niets mee dus die viel al af. Vervolgens de 50 watt versie van deze serie, ook EL34: Clean vlak en karakterloos, gain niet eens geprobeerd. Toen de CS60C: Clean...hmmm...okee, gain....tja...okee, ik werd er niet meteen vrolijk van maar gezien de prijs en het feit dat de V55 eigenlijk al beter beviel heb ik de Fame's verder links laten liggen.

Vervolgens de V22 gevonden in een andere ruimte en ingeplugd: bij de eerste tonen zei mijn zoontje al vrijwel meteen: Ja! dit is 'm. Ik was ook al redelijk enthousiast op dat punt. Even de toonregeling iets aangepast en jawel hoor: een goed clean geluid. Het teveel aan felheid van de V55 had deze versterker dus helemaal niet ( 6l6 vs EL84? ). Het gainkanaal: mooie vervorming. Niet te veel, niet te weinig. Ik denk niet dat je deze moet aanschaffen voor metal maar voor stevige rock is ie erg geschikt. Na nog een 20 minuten wat klooien met instellingen heb ik verder niet lang meer nagedacht en u raadt het al: ( dit topic gaat er nu eenmaal over...;) ) kopen dit ding! Eigenlijk is het niet meer normaal dat je voor dit geld zo'n goed geluid kunt hebben. Ergens moet er op bezuinigt worden, toch? Hopelijk houdt deze versterker het lang genoeg uit en kan ik zeggen: waar voor je geld. Vooralsnog wacht ik nog even af.

Bedankt iedereen hier voor het enthousiast maken voor dit versterkertje!

peter_heijnen
28 december 2011, 09:59
Gefeliciteerd, en idd hoe doen ze het voor het geld? Zojuist nog even bij de grote duitse T gekeken en die verkoopt bugera 4x12's vanaf zegge en schrijve 166 euro...

pasqual
28 december 2011, 21:44
Tja Peter, hoe doen ze het voor dit bedrag....
Om te beginnen zal het allemaal op één printplaat zitten, inclusief de buisvoetjes wat op zich lang goed gaat maar uiteindelijk niet de beste oplossing is vanwege thermische problemen. Als je na verloop van tijd gaat beginnen met het wisselen van buizen zul je iets voorzichtiger te werk moeten gaan als met een amp waar de buisvoeten in het chassis zitten gemonteerd. Aan de andere kant zijn er zat "dure" versterkers die op dezelfde manier hun versterkers maken. Ik heb hiervoor een Engl Straight gehad waar de buisvoeten ook in de print zaten. Ook de trafo's zullen niet van de allerbeste kwaliteit zijn maar ok dat is een vermoeden en niet een bekend feit ( bij mij ). Het hout is niet massief maar van dat geperste spul, MDF geloof ik. Daar wordt uiteraard ook op bespaard. En natuurlijk de loonkosten...

Maar dan toch: Hoe krijgen ze het voor elkaar voor dit geld?;)

muziekschuur
28 december 2011, 22:23
http://i336.photobucket.com/albums/n339/Arlowe_111/V22_7815.jpg?t=1267840761

pasqual
28 december 2011, 22:53
http://i336.photobucket.com/albums/n339/Arlowe_111/V22_7815.jpg?t=1267840761

Dat bedoel ik.....

peter_heijnen
29 december 2011, 09:18
Ik neem aan dat die foto met name insinueert dat de amp niet volledig buizen zou zijn? Maar zit die transistor dan in de signaalweg of doet ie iets anders?


Maar dan toch: Hoe krijgen ze het voor elkaar voor dit geld?;)
Mijn allereerste eigen amp was een -achteraf- verschrikkelijke vox escort30, die kostte destijds tweedehands bij daan smit (bestaat dat nog?) in maastricht enkele honderden of zo guldens. Als je dat vergelijkt met wat het nu mag kosten, en vooral ook hoe veel beter het allemaal klinkt....

Dirk_Hendrik
29 december 2011, 09:30
Ik mis em ook effe. Ik zie een printplaat vol met onderdelen en daar is er eentje uitgekozen en van een text voorzien. Hoogstwaarschijnlijk staat er ook nog iets van 78... of 79... op dat ding en is het dus niet eens een transistor.

En als de reverb vervelend deed zou ik me toch eerder focussen op dat blauwe piggyback printje en de connecties ervan naar de hoofdprint.

pasqual
29 december 2011, 15:04
Ik denk dat Muziekschuur hiermee wil laten zien dat de V22 uit één printplaat bestaat. De tekst in de foto refereert volgens mij niet naar iets wat hij wil zeggen maar is gewoon een foto van internet van het binnenste van een V22.

@Peter: Daan Smit bestaat nog steeds en is sinds die tijd ( eind'80, begin '90? ) niet meer veranderd qua inrichting en georganiseerde rotzooi. Ze hebben vrij weinig nieuwe versterkers maar stapels echt vintage versterkers en P.A. etc.....

guitarkid
29 december 2011, 15:57
Ik denk dat Muziekschuur hiermee wil laten zien dat de V22 uit één printplaat bestaat. De tekst in de foto refereert volgens mij niet naar iets wat hij wil zeggen maar is gewoon een foto van internet van het binnenste van een V22.


Dan is het een wat ongelukkig gekozen foto. Ik ben technisch een NOOB, maar herinner me dat de eerste Bugera's (bij mijn weten overigens niet de V22) wel een probleem hadden met "iets" ;) dat te heet werd doordat het niet goed geplaatst was.
Dat is in latere versies opgelost. Misschien wordt dat hier bedoeld.

peter_heijnen
29 december 2011, 16:03
@Peter: Daan Smit bestaat nog steeds en is sinds die tijd ( eind'80, begin '90? ) niet meer veranderd qua inrichting en georganiseerde rotzooi. Ze hebben vrij weinig nieuwe versterkers maar stapels echt vintage versterkers en P.A. etc.....
De tijd die ik bedoel is zelfs begin '80...

Maar zo zie je maar, als je maar lang genoeg niet door je voorraad heen komt wordt het vanzelf vintage. :)

pasqual
30 december 2011, 17:05
Ik hoorde tijdens het spelen iets mee rammelen of resoneren. Ik dacht dat de voorversterker buisjes de oorzaak waren dus speaker eruit buizenrooster weg en andere buisjes erin, speaker weer terug en spelen maar. En jawel hoor: geen gerammel meer! Even later viel het kwartje! Het zou ook wel eens het rooster zelf kunnen zijn dat ik nog niet had terug gezet dus oude buisjes eruit en orginele er weer in en ook nu geen gerammel meer. Dus de oorzaak ligt bij het rooster wat om de buizen zit. Ik heb het dan ook niet meer terug gezet. Dus als je ook een resonantie/gerammel hoort, denk dan in de eerste plaats aan dit roostertje. Je moet wel de speaker en het achterpaneel weghalen om erbij te kunnen, dus wel even opletten wat je doet!

pasqual
8 januari 2012, 22:14
Vanavond heb ik er eens mee gerepeteerd. Voor de zekerheid de Peavey klaar gezet maar niet nodig gehad. Maar ik mag niet klagen: echt ongelooflijk wat een volwassen geluid komt er uit dit ding. Zowel clean als het gainkanaal. Ik moet 'm wel redelijk hard zetten om goed mee te draaien in band verband ( volume op 5, op 12 uur dus ) maar sound blijft netjes overeind. Clean begint net een beetje op te breken maar dit klinkt wel erg lekker. Sla je iets minder hard aan, is het ook meteen echt clean. Gainkanaal ook top! Versterker reageert ook netjes op pedalen, ook in de effectsloop. Maar onbewust kijk je toch regelmatig even om of er nog geen vlammen uit de achterkant slaan;). Het is toch Behringer in een nieuw jasje.... Volgende week eens proberen met een extern cabinetje. Valt me wel op dat je vrij snel feedback hebt omdat dit versterkertje harder moet werken als een 100 watter. Logisch natuurlijk!

jules
9 januari 2012, 21:37
tja daan smit, het is geen slechte zaak, maar het zou wel iets minder aftands mogen, haha ik kwam er ook vaak en soms nog voor een pakje snaren, maar zon grote zaak zou toch meer moeten kunnen he.

wat de bugera betreft, heb deze vrijdag en zaterdag moeten spelen met de band, vrijdag in een grotere zaal, zaterdag in een klein kroegje, haha ging prefect hoor met mijn 50 wat el34 statesman, maar had stiekem spijt dat ik mijn bugera niet aan de test onderworpen heb.

pasqual
9 januari 2012, 23:13
Ik ga eerst nog wat repetities besteden aan de V22 voordat hij mee op het podium gaat. Tot nu toe erg tevreden in ieder geval. Trouwens, die Statesman heb ik ook nog aan gedacht maar dan de EL84 variant. Hier heb ik ook mooie filmpjes en reviews van gezien.

jules
10 januari 2012, 11:56
ja ik heb de statesman dual el34 top, dat is echt een te gekke versterker hoor, maar ja in kroegjes heel snel veels te hard hoor.

pasqual
10 januari 2012, 15:00
Is wel een serieuze optie maar dan als combo. Ik hiernaast nog een Valveking 212. Misschien dat ik deze verkoop en een dual statesman ga aanschaffen. Ik krijg als het goed is de master cd van onze opnames. Één lied zal ik hier posten waarbij het linkerkanaal met de Peavey is opgenomen en rechts met de bugera.

jules
10 januari 2012, 16:17
check ook eens mp daar staan twee dual el84 en een quad el84 op die versterkers klinken beregoed hoor, maar ik moet zeggen dat de bugera er niet voor onderdoet, maar goed das een eigen mening natuurlijk

pasqual
10 januari 2012, 22:47
Klopt, die personen adverteren ondertussen allebei alweer een week of 3 á 4.
Maar ik heb onlangs al een andere versterker gekocht ( bugera V22;) ) en het is niet altijd feest! Ik zal eerst de Valveking kwijt moeten, hoewel ik 'm erg goed vind klinken. Het is alleen zo'n lomp ding dat erg hard gaat! Misschien ruilen voor de 112 versie...

Jamman
15 januari 2012, 17:11
Inmiddels alweer een tijdje terug dat ik mijn bugera terug heb van thomann( i.v.m. Reverb die ermee ophield). Sindsdien werkt hij perfect, ben er erg tevreden over. Met mijn contemporary strat klinkt hij echt super. Zowel clean als het overdrive kanaal. Heerlijk hoe een nieuwe amp ervoor kan zorgen dat ik mijn gitaar niet meer neer kan zetten ;)

pasqual
15 januari 2012, 23:42
Vandaag weer eens gerepeteerd met 'm. Toetsenist hoorde 'm voor het eerst en werd er ook erg blij van. Hij moet wel hard werken in onze band. De 100 watt peavey trekt het net iets makkelijker, maar de v22 doet het clean iets mooier maar niet op alle vlakken beter. Moeilijk uit te leggen maar soms wil je een iets strakkere overdrive op je cleankanaal en dan doet de ene versterker het nét een beetje beter als de andere...

caliban
16 januari 2012, 14:48
De mijne had het een aantal weken geleden even begeven. Binnengedaan bij een tech, vermits heel het herstellen onder garantie me te ingewikkeld leek (opsturen naar Music Store, en wie weet hem niet eens hersteld krijgen). Een eindlamp was stukgegaan, en daarmee een rooster weerstand doorgebrand. Nieuwe weerstand, nieuw setje eindlampen en hij werkt terug prima. Lijkt me geen fout van Bugera per se, eerder een lamp die het wat sneller begeeft. Natuurlijk het eerste wat je denkt als er iets stuk is gegaan, is jezelf verwijten om goedkoop spul te kopen, maar blijkbaar niet terecht.

KingDecadence
16 januari 2012, 15:46
Is het op de Bugera ook mogelijk om je gitaarspel op te nemen?
En dan zonder mic.

caliban
16 januari 2012, 16:26
Is het op de Bugera ook mogelijk om je gitaarspel op te nemen?
En dan zonder mic.

Nee :dontgeti:

guitarkid
16 januari 2012, 16:29
Is het op de Bugera ook mogelijk om je gitaarspel op te nemen?
En dan zonder mic.
Je bedoelt neem ik aan via een line out met speakersimulatie?
Inderdaad, dan is het antwoord: nee!

kassie
16 januari 2012, 18:28
Vandaag weer eens gerepeteerd met 'm. Toetsenist hoorde 'm voor het eerst en werd er ook erg blij van. Hij moet wel hard werken in onze band. De 100 watt peavey trekt het net iets makkelijker, maar de v22 doet het clean iets mooier maar niet op alle vlakken beter. Moeilijk uit te leggen maar soms wil je een iets strakkere overdrive op je cleankanaal en dan doet de ene versterker het nét een beetje beter als de andere...

Ooit aan multi-amping gedacht? Switchbare versterkers of allebei de versterkers tegelijk? Ik raad het je van harte aan!

pasqual
16 januari 2012, 21:59
Tja Kassie, ik heb deze versterker juist aangeschaft om in kleinere gelegenheden met een kleinere versterker te kunnen spelen. Dus met twee versterkers moet ik nóg meer slepen. Dus nee.... Maar met twee versterkers en dan stereo is zeker weten mooi! Ben ik wel met je eens maar het gedoe!

Gate
25 januari 2012, 16:07
Even een ordinaire bump.
Ik speel inmiddels een half jaartje op de V22 en ben nog nooit zo blij geweest met een versterker. Ik speel er momenteel alleen thuis in de huiskamer op en het is zo verslavend om de gitaar op te pakken en te spelen. Inspirerend spul.

Ik ben single coils ook veel meer gaan waarderen door deze versterker. Als metal-man moest ik wel even een psychologische drempel over, maar ik ben echt dik tevreden met de sound van een strat i.c.m. de V22.

80's new wave, post-rock, hier kom ik! ;)

pasqual
4 februari 2012, 23:19
Zo dus: http://www.generate-rock.nl/song5.html

Dit is een teaser van onze cd. Op het rechter kanaal hoor je de bugera V22 en op het linker kanaal hoor je een Peavey Valveking 212 met eminence "the governors". Allebei zogenaamde budget amps maar het zal me worst wezen want allebei klinken ze lekker! Gebruikte gitaar is een zelfknutsel/assemblage stratocaster met Tonerider "pure vintage" elementen.

fronteradriver
9 februari 2013, 18:17
Ik heb er vandaag ook een aangeschaft....eerste indruk is positief...mooier geluid dan mijn marshall MG15DFX...