PDA

View Full Version : Kennen jullie Eef Albers?



e_lukather
28 mei 2003, 19:21
Hij woont in 't blok naast mij. Ik hoorde dat vrij bekend is...en hij speelt dit jaar op North Sea. Of issie totaal onbekend?

Bates15
28 mei 2003, 19:49
??? sorry Eef......

Pete Townshend
28 mei 2003, 20:45
Die kennen we niet... :-(

e_lukather
28 mei 2003, 20:49
jammer....oow ja en hij is Jazz gitarist.

sebass
29 mei 2003, 01:15
Is het niet Eef Aalbers. Zo heette Eddie van Halen vroeger of van Halen is zijn artiestennaam geen idee eigenlijk, maar hij heet in ieder geval Eef (evert) Aalbers.

e_lukather
29 mei 2003, 11:40
Ja ik denk dat het dan dat is. Hij doet wel es wat in een cafetje e.d. Nou ok...wou 'k gewoon ff mededelen. Verder niks bijzonders :D

Harry
29 mei 2003, 21:34
ik meen me te herinneren dat ie Jan Akkerman verving bij Brainbox.

andy
31 mei 2003, 16:01
Ja die man is redelijk bekend. http://www.popinstituut.nl/index.htm?dat/index.htm?4337
Toets zijn naam in op Google en je vindt vast meer.

e_lukather
31 mei 2003, 19:55
Al gedaan. :wink: Toch bedankt.

syberen
31 mei 2003, 21:19
Hij woont in 't blok naast mij. Ik hoorde dat vrij bekend is...en hij speelt dit jaar op North Sea. Of issie totaal onbekend?
Ja, die ken ik. Die kerel is echt goed.

Kitaarhiero
1 juni 2003, 12:58
Ooit was er op dit forum ene Jimi Hendrix die de hele tijd zat te verkondigen dat zijn neef Eef (Albers) de beste gitarist van Nederland was/is.

syberen
1 juni 2003, 15:24
Ooit was er op dit forum ene Jimi Hendrix die de hele tijd zat te verkondigen dat zijn neef Eef (Albers) de beste gitarist van Nederland was/is.
Nou ja, hij behoort inderdaad wel tot de groten der Nederland, de beste dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur.

Harry
1 juni 2003, 15:30
het was trouwens Focus i.p.v. Brainbox

ColtraneMatrix
2 juni 2003, 16:31
hij is zowat het hoogste kaliber van leraar dat je vindt voor elektrische gitaar op het koninklijk conservatorium in Den Haag

Speelde reeds samen met Vital Information (Frank Gambale"s band)

e_lukather
2 juni 2003, 23:23
Kheb gister weer es met hem gepraat....hij is RELAXED! Hij heeft me beetje tips gegeven...en hij zei dat ik te weinig oefen. (2 uur p/dag) :-?
Maar hij zal het wel weten... Echt een Toffe kerel!

Blackmore
7 juni 2003, 19:11
Ik heb Eef pas live gezien. Die man is echt onwaarschijnlijk goed. Hij speelt jazzrock/powerjazz op wereld niveau. De hele nijmeegse muziek scene stond ademloos te luisteren. Als hij niet zo bescheiden was geweest en zichzelf op amerikaanse manier had geprofileerd dan was hij zeker wereldberoemd geweest.
Ik zou zeggen : vraag de man de hemd van het lijf. :)

Dirk_Hendrik
10 juni 2003, 15:58
Er gaat van Eef het verhaal dat hij tijdens een optreden de oktaafzuiverheid van zijn neck ter plekke bijstemde door de truss rod (halspen dus) van zijn strat aan te draaien. Vriend van me heeft zijn UM bij hem gedaan.

danios
20 juni 2003, 22:02
klinkt goed, Misschien vinden jullie Jesse van Ruller ook goed, Ook jazz op een zere heerlijke melancholische manier, op de North Sea JAzz cd van 2002 staat een gewedlig nummer, goedkope cd aanschaf tip dus!! :) Soort genoot van hem is Maarten van der Grinten ook erg goed....

syberen
22 juni 2003, 16:44
^^^^

+1

Jimi Hendrix
22 juni 2003, 19:01
klinkt goed, Misschien vinden jullie Jesse van Ruller ook goed, Ook jazz op een zere heerlijke melancholische manier, op de North Sea JAzz cd van 2002 staat een gewedlig nummer, goedkope cd aanschaf tip dus!! :) Soort genoot van hem is Maarten van der Grinten ook erg goed....

Ik verkeer in de gelukkige omstandigheid dat ik zowel van Eef, jesse van ruller als maarten vd grinten les heb gehad (in mijn conservatoriumtijd).
Eef heeft zowel als mens, leraar als gitarist mijn voorkeur, wat een ongelooflijke meester is die man!
een echte held die door zijn onwaarschijnlijke verlegenheid/bescheidenheid nog meer respect afdwingt dan hij op grond van zijn enorme kunde en kennis al verdient!

syberen
23 juni 2003, 22:42
Wie heeft als leraar je voorkeur als je kon kiezen dus Jesse van Ruller en Maarten van der Grinten?

Jimi Hendrix
24 juni 2003, 00:09
Wie heeft als leraar je voorkeur als je kon kiezen dus Jesse van Ruller en Maarten van der Grinten?

hmm weet niet, jesse is wat inspirerender als speler, maarten als prater.

Tymon
24 juni 2003, 23:12
Ja zekers! Ontzettend toffe fusiongitarist! Geeft ook les op een conservatorium (ik geloof Utrecht).

Tymon