PDA

View Full Version : K&E Black Rose



Thiez
5 oktober 2011, 14:43
Heeft er iemand misschien al de eer gehad om op deze amp te spelen?
Zag net de advertentie bovenaan dit forum en moest er ineens weer aan denken, laatst stond er een lovende review in de gitarist.
Ben wel heel benieuwd naar de amp, vind hem aardig aan de prijs maar het lijkt me wel een gaaf dingetje.
En het is natuurlijk van eigen bodem ;)

Rick trodat
5 oktober 2011, 15:41
Mijn mening erover is dat het best een behoorlijke veelzijdige amp is. Waarbij het clean prima te noemen is, maar wel redelijk plat is. Verwacht geen fenderachtige belletjes en 3d harmonische boventonen. Maar beter dan een een high gain marshall doet zoals een jcm800.

De scheur is enorm. Strak vol en gain tot high gain. Metal kan makkelijk. De bas is diep en vol, ondanks dat deze 50 watt is.

Kortom: Niet echt iets voor mij, maar het is voor rock liefhebbers en metal liefhebbers een amp die je in de zoektocht niet mag overslaan. Vooral op de K&E 4x12 met v30 geeft ie een punch waar je van moet schijten.

Thiez
5 oktober 2011, 15:44
Kortom: Niet echt iets voor mij, maar het is voor rock liefhebbers en metal liefhebbers een amp die je in de zoektocht niet mag overslaan. Vooral op de K&E 4x12 met v30 geeft ie een punch waar je van moet schijten.

Klinkt wel interessant dan!

kidrock
5 oktober 2011, 16:27
Vooral op de K&E 4x12 met v30 geeft ie een punch waar je van moet schijten.

Ik hoop niet voor je dat je de onderbox vol had zitten nadat je die amp geprobeerd heb :crazyhappy:

kidrock
12 oktober 2011, 14:43
Ik was gisteren toevallig in Boekel en zag dat ze een zwarte roosje hadden staan en dus ik denk laat ik die es fijn aan de tand voelen.

Na een tijdje erover gespeeld te hebben, moet ik zeggen... mwaoh... wat gemengde gevoelens erover. Clean channel is ok, wel bruikbaar, maar niet bijzonder te noemen. De lead channel is vet! Met een punch die je in je onderbuik voelt (vooral met palm mutes enzo). Ik kan me voorstellen dat als je ervoor zwaar getafeld hebt, dat je er van moet schijten :seriousf:
Niet echt modern te noemen of een echte metal amp (hoewel met een beetje hulp moet dat zeker wel lukken), maar wel een eigen sound. Een beetje een jaren '80 rock sound hoor ik er ook wel in terug met meer dan voldoende gain. De amp heeft ook een boost functie die een behoorlijke dot gas geeft. Lekker handig voor het solo werk.

Nou weet ik niet of het aan de speakers lag (2x12 met greenbacks), maar ik vond over het geheel het geluid te schel en heb nagenoeg al het hoog eruit moeten draaien. Eerst met een tele gespeeld, waardoor ik dacht dat het met de singlecoils te maken had, maar dat probleem deed zich ook voor toen ik later een Gibson SG probeerde.

Probleem is wel dat ie 2300,- eurie op moet brengen en dat vind ik serieus veel geld. Aan de bouw kwaliteit twijfel ik niet aan (hand gesoldeerd, deels PTP/PCB) maar persoonlijk denk ik dat ik voor dat geld betere alternatieven kan kopen. Maar goed, dat is mijn mening.

Thiez
12 oktober 2011, 14:49
Top, bedankt voor de review.
Ik ga hem binnenkort denk ik ook maar eens uitproberen. Ben toch wel benieuwd.
De prijs vind ik inderdaad ook erg aan de hoge kant maar dat komt waarschijnlijk door de kleine oplage en handgebouwd. Voor dat geld zou ik denk ik eerder naar een 2e hands Soldano SLO of Bogner XTC kijken of iets dergelijks.

Orpheo
12 oktober 2011, 15:32
Top, bedankt voor de review.
Ik ga hem binnenkort denk ik ook maar eens uitproberen. Ben toch wel benieuwd.
De prijs vind ik inderdaad ook erg aan de hoge kant maar dat komt waarschijnlijk door de kleine oplage en handgebouwd. Voor dat geld zou ik denk ik eerder naar een 2e hands Soldano SLO of Bogner XTC kijken of iets dergelijks.

voor dat geld? mee eens. Of... een 2e hands fender twin voor je supercleans, een 2ehands JCM800 singlechannel (2203 of 2204) en een peavey 5150 I, en modden tot SLO (achtige)specs (niet eens heel veel of heel zware mods, behalve trafo's, maar 99% van het schema blijft gelijk). tis wel wat zeulen, maar je krijgt er een vrachtlading meer tone voor terug.

imho.

Thiez
12 oktober 2011, 17:08
voor dat geld? mee eens. Of... een 2e hands fender twin voor je supercleans, een 2ehands JCM800 singlechannel (2203 of 2204) en een peavey 5150 I, en modden tot SLO (achtige)specs (niet eens heel veel of heel zware mods, behalve trafo's, maar 99% van het schema blijft gelijk). tis wel wat zeulen, maar je krijgt er een vrachtlading meer tone voor terug.

imho.

Haha ja daar heb ik ook welleens aan zitten denken. 2e hands koop je voor de prijs van een goede channelswitcher een hele hoop moois. Maar het is inderdaad wat je zegt een hoop gezeul. En we zitten nu met de band vaak al met het probleem dat we met 3 auto's moeten rijden. Dat wordt dan alleen nog maar erger haha.

Buzzel
12 oktober 2011, 17:16
Voor wie hem wil proberen hier in het oosten. Ik meen dat er 1 staat bij the american guitar store te enschede. Die black rose is wel knetter duur hoor.

Ik wil zelf misschien ook een 2 versterker setup. een Bassman en een jcm 800 of zoiets :D

Thiez
12 oktober 2011, 17:54
Ik gebruik geen clean eigenlijk, dus heb alleen maar een 1 kanaal nodig in me band ;) Zou ik voor mezelf eerder voor de full stack uitstraling gaan dan een 2e amp erbij :P

Buzzel
12 oktober 2011, 18:33
Wat is nou cooler dan 1 full stack??? Juist 2 :seriousf:

Thiez
12 oktober 2011, 18:36
Wat is nou cooler dan 1 full stack??? Juist 2 :seriousf:

haha true. Maar met twee gitaristen in de band met beide 2 full stacks wordt het misschien wat veel van het goede ;)
Misschien ooit nog eens, als de band wilt groeien haha, en belangrijker nog mijn portemonnee wilt groeien.

kidrock
12 oktober 2011, 18:37
Ik gebruik geen clean eigenlijk, dus heb alleen maar een 1 kanaal nodig in me band ;) Zou ik voor mezelf eerder voor de full stack uitstraling gaan dan een 2e amp erbij :P

Heb ook gehoord dat ze bezig zijn met een 1 channel amp in 2 uitvoeringen (clean & lead), maar verdere details weet ik niet.

Een vergelijking met een SLO is op zich snel gemaakt (met ook een zo-zo clean channel) die ik alweer een tijdje geleden heb uitgeprobeerd. De lead channel van een SLO is toch wel een klasse apart, maar ook het prijskaartje ;)

Buzzel
12 oktober 2011, 18:40
haha true. Maar met twee gitaristen in de band met beide 2 full stacks wordt het misschien wat veel van het goede ;)
Misschien ooit nog eens, als de band wilt groeien haha, en belangrijker nog mijn portemonnee wilt groeien.

Haha, moet je is nagaan bij mij in de band zijn we met 3 gitaristen, als die nou met 2 fullstacks aankomen :seriousf:

Maar mijn idee voor 2 amps op 1 4x12 dus eigenlijk 2 2x12. Maakt het net iets handelbaarder. Bassman is vet met pedalen maar ik merk dat het het NET niet is.

tillens
12 oktober 2011, 18:56
So dan, ziet er goed uit, maar 2300 eurie is wel stevig geprijsd voor zoon bak.

Thiez
12 oktober 2011, 19:50
Heb ook gehoord dat ze bezig zijn met een 1 channel amp in 2 uitvoeringen (clean & lead), maar verdere details weet ik niet.

Een vergelijking met een SLO is op zich snel gemaakt (met ook een zo-zo clean channel) die ik alweer een tijdje geleden heb uitgeprobeerd. De lead channel van een SLO is toch wel een klasse apart, maar ook het prijskaartje ;)

Ik heb zelf de SLO nog nooit geprobeerd. De hotrod+ wel, en die vind ik echt een heerlijke clean hebben!

tillens
12 oktober 2011, 20:27
Ik heb zelf de SLO nog nooit geprobeerd. De hotrod+ wel, en die vind ik echt een heerlijke clean hebben!

Ik heb een tijdje terug een Soldano gehoord, buiten weliswaar maar wat een schijt fizz bak was dat zeg unglaublich.

kidrock
12 oktober 2011, 20:52
Ik heb zelf de SLO nog nooit geprobeerd. De hotrod+ wel, en die vind ik echt een heerlijke clean hebben!

Zoals met alles, blijft het een smaak kwestie. De Fender clean blijft voor mij de benchmark waarmee ik alle clean beoordeel. Helaas is vaak de clean channel niet het sterkste punt bij channel switchers. Een paar uitzondering zijn naar mijn mening o.a. de Bogner Shiva, HOOK en een aantal Mesa's. Niet helemaal Fender, maar toch wel mooi op zich.

Thiez
12 oktober 2011, 21:54
Ik heb een tijdje terug een Soldano gehoord, buiten weliswaar maar wat een schijt fizz bak was dat zeg unglaublich.

De amp is niet de enige factor van sound he ;) speakerkast, gitaar, settings van je amp. Ik geef toe dat soldano niet heel veel laag heeft en redelijk gericht is op mid en hoog, maar er zit niet voor niks een eq op. Ik vond er lekkere sounds uitkomen toen ik hem test bij de guitarking. Dit was trouwens zelfde middag als de brunetti mercury.
Maar zoals hierboven al gezegd, smaken verschillen.

arjanb01
12 oktober 2011, 22:04
Koch amps hebben ook een mooi clean geluid icm jensen speakers

tillens
12 oktober 2011, 23:23
De amp is niet de enige factor van sound he ;) speakerkast, gitaar, settings van je amp. Ik geef toe dat soldano niet heel veel laag heeft en redelijk gericht is op mid en hoog, maar er zit niet voor niks een eq op. Ik vond er lekkere sounds uitkomen toen ik hem test bij de guitarking. Dit was trouwens zelfde middag als de brunetti mercury.
Maar zoals hierboven al gezegd, smaken verschillen.

Ow oke dat wist ik allemaal niet... ;) Er stond volgens mij een marshall 2x12 onder, en de beste man speelde dacht ik op een strat. Het was een hoop fizz in ieder geval, en je kon niet echt horen wat ie speelde. Ik ga er van uit dat de Mercury de Soldano compleet zoek speelde ;)

gr

Orpheo
13 oktober 2011, 01:44
ik heb momenten dat ik de SLO sound te gek vind, maar over het algemeen vind ik 'm ook te fizzy... op een of andere manier. Kijk maar naar george lynch; alles wat ie inspeelde met een SLO vind ik fizzy, en wat ie inpingeld met een ouwe marshall, te gek. isse simpel.

iWishmaster
13 oktober 2011, 11:00
SLO is ook niet zo mijn smaak. Te gekke versterker met enorm veel karakter, maar ik hoor voor high gain werk liever een 5150 en voor mid-gain liever een Marshall die over de zeik gaat. De Brunetti Mercury doet het 'marshall over de zeik' geluid enorm goed, ietsje minder rauw (smoother), maar wel veelzijdiger, met betere clean, boost en een effectsloop.

Ik heb de K&E niet gehoord, maar ik vind de prijs wel ERG hoog ... Voor dat geld is er een hoop leuks te koop, dus ze zullen wel moeten concureren met top of the bill versterkers. Lijkt me leuk het ding eens te horen, binnenkort maar eens een gitaarwinkel binnen wandelen :).

Thiez
13 oktober 2011, 11:00
Snap zeker wel wat jullie bedoelen hoor. Maar ergens laat dat fizzy randje hem ook wel lekker scheuren. Gewoon beetje uitkijken met de treble en presence. Zelfde geldt voor mijn engl blackmore. En marshalls ook vind ik, moet je ook uitkijken met het hoog. En soldano is natuurlijk onvergeeflijk, heel gedefinieerd, je hoort alles.
En misschien is Soldano inmiddels enigzins gedateerd aan het raken tussen de geweldige channelswitchers die er komen/zijn. De meeste mensen die SLO gebruikte hadden hem ook inderdaad in de studio en zelden live, dat zegt misschien ook wel iets. Buiten dat blijft de SLO wel heerlijke leadsound hebben, hij gilt zo lekker.

Maar goed, back on topic, BLACK ROSE!

Rick trodat
13 oktober 2011, 11:39
Als je dan toch de vergelijking trekt tussen de captain el34 en de black rose. Dan is de hook meer vintage clean en scheur. Bij de clean is wel degelijk een fendersound mogelijk, hoewel iets dikker. De scheur is meer een marshall, tegen hard rock aan.

De black Rose is dan moderner met meer scheur.

Thiez
13 oktober 2011, 12:40
Zo een Hook moet ik ook nog steeds een keer proberen. Erg benieuwd naar, hoor er veel goede verhalen over.

Rick trodat
13 oktober 2011, 13:52
Hook is samen met K&E een klasse versterker, waar je naast het geluid ook betaald voor het handwerk en de overzichtelijke opbouwkwaliteit. De eerste hooks, hadden een mooi turretboard pcb, wat er erg goed uitzag en functioneel is in onderhoud/customizing. Ook uiterlijk was custom naar wens. Daarnaast ook klasse transformers. Momenteel ben ik van mening dat op enkele bovenstaande punten hier licht op ingeleverd is. ( buizen direct op de print, minder handwerk, geen custom looks, wel dezelfde prijs ) Maar nog steeds bovengemiddelde kwaliteit, dikke pcb.

Wat dat betreft is de K&E een beetje als de eerste hooks, ( hoewel hook, nog steeds, op iedere plek een ander type en merk condensator zat ) Het is heel duidelijk dat de makers veel hebben geëxperimenteerd. K&E is volgens mij alles Orange drops. Maar ook hier is gewoon alles van bovengemiddelde kwaliteit en veel handwerk. Daarom duur.

Ga je puur voor de veelzijdige sounds, neem dan twee of drie (goedkopere)versterkers. Er is geen kanalenswitcher zo goed als losse versterkers. Er moet altijd een compromis zijn. Wil je iets unieks, aparte voicing, een veelzijdige versterker met kanalen--> kijk dan naar de K&E of hook. Maar sla in je zoektocht de bogner xtc niet over. Want in feite is deze nog veelzijdiger dan bovengenoemd. Wel totaal andere voicing.

Vergeet overigens ook niet dat de versterkers erg zwaar zijn in vervoer en in veel kleinere clubs ( waar ik in speel ) bijna altijd overkill zijn.

Orpheo
13 oktober 2011, 14:08
hoezo overkill? heeft de bogner dan geen master volume?

kidrock
13 oktober 2011, 14:18
Als je dan toch de vergelijking trekt tussen de captain el34 en de black rose. Dan is de hook meer vintage clean en scheur. Bij de clean is wel degelijk een fendersound mogelijk, hoewel iets dikker. De scheur is meer een marshall, tegen hard rock aan.

De black Rose is dan moderner met meer scheur.

Dat de Black Rose meer scheur heeft als een captain el34 klopt wel. Met de gain flink open werd de BR een brullende high-gain monster.
Maar toch.. ik vond hem meer de jaren '80 hardrock kant op gaan, maar dan met een eigen twist er aan (in vergelijking met bijv. Engl, Diezel, enz.).

Maar nogmaals... ik heb em op greenbacks uitgeprobeerd, dus dat kan een heel ander beeld geven.

Rick trodat
14 oktober 2011, 11:29
hoezo overkill? heeft de bogner dan geen master volume?

Jawel en ik snap dat mensen ook gewoon prima thuis over een 100 watter kunnen spelen. Een master is daar ook prima voor geschikt. Het feit blijft, dat je afgezien van de bass-response en feel prima mee kan op een klein podium met P.A. met kleinere amps. Zeker met een mic ervoor.

Juist als ik geen pa heb, neem ik mijn 100 watter mee. Maar op een te klein podium kan het freq. bereik de basgitaar in de weg zitten. Wat wel fijn is, is de oneindige headroom.

Met een 15 watter speel je toch anders je solo's en is je volumeknop op je gitaar je beste vriend.

JoolsW
16 oktober 2011, 12:13
Een week of twee geleden heb de Black Rose met een K&E 212 V30 aangeschaft en gisteravond heeft de hij zijn vuurdoop gehad op het podium. Wat een top versterker. Ik heb geluiden gehoord uit mij Stratocaster die ik eerder niet gehoord heb. Super dynamisch en een heel uitgesproken helder geluid. Het cleane kanaal werkt ideaal met die instelbare gain, dat geeft een brede keuze aan geluid. Het overdrive kanaal overtuigt door een mooie oversturing waarbij de oorspronkelijke tone van de gitaar overeind blijft. Die boost is een uitvinding. Daarnaast is de Black rose 'in rust' fluisterstil.
Het kost een paar centen, maar dan heb je ook iets.......

Orpheo
16 oktober 2011, 13:00
Jawel en ik snap dat mensen ook gewoon prima thuis over een 100 watter kunnen spelen. Een master is daar ook prima voor geschikt. Het feit blijft, dat je afgezien van de bass-response en feel prima mee kan op een klein podium met P.A. met kleinere amps. Zeker met een mic ervoor.

Juist als ik geen pa heb, neem ik mijn 100 watter mee. Maar op een te klein podium kan het freq. bereik de basgitaar in de weg zitten. Wat wel fijn is, is de oneindige headroom.

Met een 15 watter speel je toch anders je solo's en is je volumeknop op je gitaar je beste vriend.

dat is ie bij mij altijd ;) ongeacht of ik op m'n 15w CMW speel of mijn 100w marshall :)

toneblo
3 december 2011, 16:14
Watjes zijn het....




..... die van belang zijn voor je stemming en gevoel.

Met 100 watt schud ik toch iets heftiger met mijn hoofd dan met 15 watt.
Dat wil weer niet zeggen dat 15 watt kudt is.... in tegendeel, soms kraakt mijn bureaustoel, breken de zwenkwielen af op 15 watt...

Maar toch is de beleving anders.... klein maar anders....:strat:


Net als met venco, zoveel verschillende zakjes als dat er smaken zijn :)

toneblo
3 december 2011, 16:19
Ik heb geluiden gehoord uit mij Stratocaster die ik eerder niet gehoord heb.


...wat ook weer zou betekenen dat, alle vorige versterkers waar je in het begin lirisch over was, nu per definitie slecht zijn.....

Kan ook nog zijn dat deze ene amp net ff iets teveel bijgeluiden heeft...
Onder het mom: da's nieuwigheid...

Ik vindt het tof voor de jongens dat ze naast een kabinet nu ook een amp hebben.
Vraag mij niet hoe ie klinkt: weet ik niet..

Einzeln
3 december 2011, 19:50
Een week of twee geleden heb de Black Rose met een K&E 212 V30 aangeschaft en gisteravond heeft de hij zijn vuurdoop gehad op het podium. Wat een top versterker. Ik heb geluiden gehoord uit mij Stratocaster die ik eerder niet gehoord heb. Super dynamisch en een heel uitgesproken helder geluid. Het cleane kanaal werkt ideaal met die instelbare gain, dat geeft een brede keuze aan geluid. Het overdrive kanaal overtuigt door een mooie oversturing waarbij de oorspronkelijke tone van de gitaar overeind blijft. Die boost is een uitvinding. Daarnaast is de Black rose 'in rust' fluisterstil.
Het kost een paar centen, maar dan heb je ook iets.......

Welkom op het forum.

the sure thing
4 december 2011, 02:26
Bijzonder dat je met een strat op die versterker speelt.. En welke speakers heb je?