PDA

View Full Version : Suggesties voor tweede guitaar?



ItzKyle
5 oktober 2011, 14:07
Hallo ik ben Kyle en nieuw op de forum.
Ik heb mijn ibanez grg 170 dx gekocht ongeveer 6 maand geleden, dat was dan ook mijn eerste guitaare en ben er vrij content mee. Na een tijdje te spelen ben ik er vrij zeker van dat ik nog wil leren en beter worden,etc. Mijn verjaardag is binnenkort en ik dacht misschien om een nieuwe guitaar te kopen. Dan heb ik wat meer variatie en kan ik 2 verscillende tunings gebruike dropc/dropd op mn ibanez en dan standard op de nieuwe guitaar.
Het probleem is dat ik niet echt weet als het waard is om een nieuwe guitaar te kopen en misschien te wachten totdat ik nog beter wordt. Mijn prijs range is vrij hoog maar ik ga waarschijnlijk niet over de 300 euro gaan.
Een guitaar dat ik al naar had gekeken was een epiphone sg 400 maar ja, weet niet goed wat ik moet doen.


Hulp is geaprecieerd :)

bass blom
5 oktober 2011, 14:12
guitaar, welk een prachtig ouderwetsch woord :D

ik zou nog even doorleren/sparen
voor 300 koop je niet echt iets wat pakken beter is denk ik
tweedehands zou kunnen maar dan moet je wel weer kennis hebben

succes ermee

lindstrom
5 oktober 2011, 14:26
inderdaad beter even doorsparen.. voor 500 heb je al veel meer keuze als het om kwaliteit gaat.

ItzKyle
5 oktober 2011, 14:42
Hmm ik heb wel 500 euro maar weet niets echt als het waard is, mijn amp heeft ook een upgrade nodig. Het is een line 6 iv15 maar ben er niet zo content van xD

lindstrom
5 oktober 2011, 15:21
het is sowieso beter om een goede amp te kopen ipv een 2e gitaar.

In de regel klinkt een respectievelijk minder goede gitaar lekker op een goede amp maar een goede gitaar niet op een minder goede amp.

ik raad je aan om gelijk voor een leuke buizenbakje te gaan, een blues custom 30 past binnen je budget en dan heb je gelijk een echt lekkere amp!