PDA

View Full Version : Advies gevraagd ivm Koreaanse Fender (Squier) Strat jaren 80.



Methoxy7
5 oktober 2011, 14:01
Hallo,

Ik had een vraagje voor de Fender-kenners.

Ik ben dit zoekertje tegengekomen:

Te koop: Koreaanse strat uit begin ' 80 . Serienr : S1005749
Nog eentje met zilveren logo . " Fender Squier Korea "
En goeie pots ! Vertoont na al die jaren beetje playwear , maar
doet het nog goed . Incl. vintage koffer .

Die kerel wil er 250 voor hebben.

Mijn vraag dus: is het de moeite?
De gitaar zelf ziet er op foto wel nog goed uit.
Zal proberen straks foto te posten ...

Harry
5 oktober 2011, 15:11
voorzover ik weet werden de Squier's uit begin jaren '80 in Japan gemaakt. Dus iets klopt er niet in dit verhaal. Als het een japanse Squier uit die tijd is dan is 250 euro een redelijke prijs.

Methoxy7
5 oktober 2011, 16:03
voorzover ik weet werden de Squier's uit begin jaren '80 in Japan gemaakt. Dus iets klopt er niet in dit verhaal. Als het een japanse Squier uit die tijd is dan is 250 euro een redelijke prijs.

Dit heb ik ergens op een Fender forum gevonden:

Korean Squiers:

C refers to Cort, V refers to Saehan(Sunghan), S was already taken by Samick so Saehan(Sunghan) used V instead (Saehan(Sunghan) made the Vester guitars). Those made by Cort are the most desirable. The second character refers to the decade: N represents Nineties (1990's). And the first number following is the year. So, for example "CN6" = made by Cort in 1996 and "VN6" = made by Saehan(Sunghan) in 1996.

Exceptions:

Pro-Tone Series (solid ash bodies) had serial numbers with either a) no preceding letters and 7 digits, with the first number being the year, or b) starting with KC for Korean Cort, followed by 2-digit year.

Stagemaster Deluxe (neck-thru maple necks with basswood wings), and the Double Fat Tele Deluxe (all solid mahogany with set necks), with serial numbers starting with KC for Korean Cort, followed by 2-digit year.

There were also some KV (Korean Saehan(Sunghan)) serial numbers followed by 2-digit year.

The KC and KV forms are apparently associated with the change to Crafted in Korea. So, post-1996 models only would have this form of serial number.

Six-digit serial numbers with no preceding letters, with the first number being the year.

Squier II's could not possibly have been assembled before 1987/88, as these represent the transition to Indian and then Korean production, and all the ramifications of such (the serial numbers can be off by years for these particular axes, and neck dates may also be misleading).
The S and E Squires seem to be from the late 1980's/early 1990's and don't seem to have a reliable serial number system for dating.
Some Squier II's were made in India around 1989-1990.
A lot of the Squier II's had a plywood body.

Dus ik zou zeggen dat het een Squier is van Samick?

Anyway, is het die 250 Euro waard? Da was eigenlijk de hamvraag ... ;-)

Hier trouwens een foto: http://img.2dehands.be/f/normal/103448559-koraanse-strat-80.jpg

bat
5 oktober 2011, 16:46
Een nieuwe dag, een nieuwe strat? De Strat met Lace Sensors is het maar niet geworden?

Gebruik even de zoekfunctie, kortgeleden is er ook al een Koreaanse fender langs gekomen in dit forumdeel. En ja, ze bestaan dus wel degelijk. 200-250 is een nette prijs als ie netjes is.

Methoxy7
5 oktober 2011, 17:35
Een nieuwe dag, een nieuwe strat? De Strat met Lace Sensors is het maar niet geworden?

Gebruik even de zoekfunctie, kortgeleden is er ook al een Koreaanse fender langs gekomen in dit forumdeel. En ja, ze bestaan dus wel degelijk. 200-250 is een nette prijs als ie netjes is.

Voorlopig nog geen keuze gemaakt ...
Maar deze staat mij qua look toch al meer aan.

Van die andere hoor ik ook niks, dus zoek ik gewoon wat verder, hè.

darkrazer
6 oktober 2011, 14:06
Ik heb zelf een van Samick uit 1989. Prima gitaartje met een zeer fijne hals (die van mij heeft een 3 piece maple neck met walnut stripe (of iets dat er op lijkt)). Let wel even op de body, die van mij is namelijk van multiplex! (Alhoewel het mij niet veel uit maakt.) Ook vind ik heb best wel rammelig als het gaat om hardware.

Methoxy7
6 oktober 2011, 14:13
Ik heb zelf een van Samick uit 1989. Prima gitaartje met een zeer fijne hals (die van mij heeft een 3 piece maple neck met walnut stripe (of iets dat er op lijkt)). Let wel even op de body, die van mij is namelijk van multiplex! (Alhoewel het mij niet veel uit maakt.) Ook vind ik heb best wel rammelig als het gaat om hardware.

Ik had al wa info gezocht ivm die gitaren, ook hier op Gitaarnet.nl

Aan de hand van het serienummer (S+ 7 digits) ben ik al te weten gekomen dat het hier om een houten body gaat.
Die van multiplex zouden S+6digits zijn.

Maar bedankt voor de tip ivm de hardware, zal er zeker op letten. :ok:

Midwolda
6 oktober 2011, 15:55
Ik was ook niet tevreden met de Fenders en Squiers die ik tot een tijdje terug in handen heb gehad.
Dus ben ik losse onderdelen gaan kopen, daarvan de beste uitgezocht, en daarvan een Strat gebouwd.
De neck is van een 1989 MiK Squier, maple met rosewood toets, medium frets.
Basswood body, vintage bridge, Allparts slagplaat, Kent Armstrong pickups, Japanse pots, Squier tuners.
All the Strat I'll ever need, en helemaal klaar voor 250 euro. Niks mis mee.