PDA

View Full Version : Peavey Classic 50 kapot



Rakker
5 oktober 2011, 13:03
Vorige week vrijdag gaf ik een feestje, wat resulteerde in een hoop dronken muzikanten die met mijn spullen aan het kloten waren... En op een gegeven moment komt er dan ook iemand naar me toe met: "Dude... Je versterker maakt rare geluiden" Dus lichtelijk in paniek heb ik alles opgeborgen en met klem gezegd dat iedereen overal vanaf moest blijven, en achteraf ging ik er nog eens naar kijken en was er niks meer aan de hand.

Maar gisteren doe ik mijn versterker weer aan en daar is het geluid weer... Iemand enig idee wat dit geluid betekend?

Hier een opname:
http://soundclick.com/share.cfm?id=11108572

StevenStrat
5 oktober 2011, 16:35
dat geluid herken ik vooral bij opgeblazen OT's... ik twijfel of dat het geval is, want ze zullen niet de speaker kabel uitgetrokken hebben.

In elk geval moet je ermee bij een tech. lampen geven in geen geval zo'n geluid als je 't mij vraagt.

Buzzel
5 oktober 2011, 17:18
Zo'n geluid heb ik nog nooit eerder gehoord. Balen man!

Rakker
5 oktober 2011, 17:55
dat geluid herken ik vooral bij opgeblazen OT's... ik twijfel of dat het geval is, want ze zullen niet de speaker kabel uitgetrokken hebben.

In elk geval moet je ermee bij een tech. lampen geven in geen geval zo'n geluid als je 't mij vraagt.

Dat de speaker kabel er uit getrokken is lijkt me ook stug, anders zou ik dit geluid tenslotte niet uit de speakers horen komen. Bedankt voor het meedenken though :).

Inmiddels heb ik even verhaal gehaald bij degene die me kwam vertellen dat m'n versterker dit geluid maakte, en hij zei dat het gebeurde precies op het moment dat die mijn phaser aan trapte. Dit pedaal toonde de laatste tijd sowieso al kuren, hij leek niet goed contact te maken met de adapter waardoor die soms uit viel. Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben? Dat er kortsluiting is ontstaan die in mijn versterker is terecht gekomen?

Zo ja, wat is er dan hoogstwaarschijnlijk kapot gegaan (wat uiteindelijk dit geluid veroorzaakt)

Rakker
7 oktober 2011, 12:29
Niemand...?

Buzzel
7 oktober 2011, 12:42
Nou. Het klinkt niet echt lekker, als ik jou was zou ik naar de ampdokter gaan.

bass blom
7 oktober 2011, 12:47
het is wel een gaaf geluid, je zal zoiets maar zoeken :D

cluseau
7 oktober 2011, 13:16
Ik kan je de gouden tip niet geven op basis van het geluid maar wees niet ongerust, je OT is het niet. Wat het dan wel is kan ik zo niet bepalen, dan zal je er echt mee langs moeten komen. Kun je zelf met een meter overweg kunnen we je er doorheen loodsen.

Owja, voor je verhaal gaat halen bij je dronken publiek, ik denk niet dat zij hier schuldig aan zijn. Ook een fout met eventuele pedaaltjes is niet de oorzaak van een defect.

Wel een interessante fout trouwens, dat dan weer wel.

Frans.

Dirk_Hendrik
7 oktober 2011, 17:22
Owja, voor je verhaal gaat halen bij je dronken publiek, ik denk niet dat zij hier schuldig aan zijn. Ook een fout met eventuele pedaaltjes is niet de oorzaak van een defect.

Wel een interessante fout trouwens, dat dan weer wel.

Frans.

Eens.
Klikt meer als een foute ringtone en ik ben heel benieuwd hoe je een versterker dit soud effect kan laten produceren.

Jasper.
7 oktober 2011, 17:32
Misschien een domme, overbodige vraag, maar je hebt je phaser er niet meer aanhangen lijkt me?

guitarkid
8 oktober 2011, 19:49
http://soundclick.com/share.cfm?id=11108572

E.T phone home..... ;)

Maar ik hoop dat het niets ernstigs is! Succes!