PDA

View Full Version : '64 project



bassopotmus
28 mei 2003, 18:57
Hier wat kliekjes van mijn '64 project.
(best zonde he? NO WAY!)


http://groups.msn.com/_Secure/0UwCvBIUaaXHXVCbeZA*Y7ylnUbwKcKkj0E1xzYad4Rpf0X07K f6N9F9Leg5UG0!0YRvFQMliDC3cjjRTDKbXHpyF9nnbCGfn8RG tF8*yOCu7p1r71JPhZuM27NUxVSmd/relic2-side.jpg?dc=4675423802171036346

http://groups.msn.com/_Secure/0TACvBFgYr8JEyLUfTU0AMouAxL91YCvjXsK7ID**xu0TUaDy6 fmARjWplzJo*5f2kIo*x0eOGxiMcVPFeaKfT5Pf1zRYADFE*vs ho0KDAGGbhYoSLRl48A/relic1.jpg?dc=4675423802163257683


Ps. als er problemen zijn dat ik ze hierop zet , gil ff, dan link ik wel.

sash
28 mei 2003, 19:07
Hij is gaaf geworden!

Hoe kan het trouwens dat je bass op de bovenste foto zweeft? :D

bassopotmus
28 mei 2003, 19:19
stjah, Fender Magic!

Hangt aan muur, thanks for the reply. Je hebt em eigenlijk mede gemaakt, bedankt nog voor de tips hier en daar!

Dandelion
28 mei 2003, 19:48
kan je er ook bij zetten wat je pcies hebt gedaan?

bassopotmus
28 mei 2003, 20:33
Das toch duidelijk, gerelict?
:D


Voor de grote plekken hebben we geschuurd, das dus het slijtwerk als je em gebruikt jaren lang.

En die kleine putjes das een korte stoot met een schaar of ander voorwerp, je lak sprint er dan vanaf, zo simuleer je een stoot.

Ik moet eigenlijk nog de plekjes met bruine schoensmeer bewerken, geeft dat oude look aan het blanke hout.

Verder hier en daar wat schrampen.

Easy Rider
28 mei 2003, 21:33
Strak gedaan, best overtuigend. Idd lijkt het me wel stukken beter als je het hout met schoensmeer oid bewerkt, het ziet er nu uit als pas gemaakte schuurplekken in plaats van hele oude echte slijtplekken.

Maar...
Het komt wel een beetje vreemd over, moet ik zeggen...
Is het ding nu meer waard ofzo? Zoiets als spijkerbroeken met gaten erin? Heb het nooit zo begrepen (de spijkerbroeken ook niet :) ).
Het is toch... nep? Alsof je jezelf verminkt en dan zegt dat je in een oorlog bent geweest ofzo... het woord 'eerloos' komt boven...

Na ja, ieder z'n meug natuurlijk!
Ik zelf laat het liever organisch gebeuren, heeft ieder deukje en slijtplekje een verhaal. Een ziel kan je niet maken, die ontstaat gewoon.

EZ

bassopotmus
28 mei 2003, 22:03
Zeker, ik geef je volledig gelijk.
Het word er zeker niet meer waard op, het is bijna zeker dat ik dit nooit meer verkocht krijg.

Maar de essentie van het relicen, in mijn geval dan, is het nabootsen van een instrument dat uit een bepaalde periode komt, 64 dus.

Het feit dat hij daaruit zou moeten kopmen geeft aan dat het al jaren is gebruikt, dus krijg je dit soor dingen.
ik vind Fenders aantrekkelijk zo, geeft me altijd een link naar goden als
Pastorius, Hendrix, Frusciante.

Natuurlijk ga ik dit niet doen op een moderne Stingray.

Bastijn
29 mei 2003, 09:31
vet basso!
maarre......waarom alleen gebruikssporen aan de zijkant, en niet op de body?? Ik heb op mn nieuwe bas al flink wat putjes en deuken op de body. jij hebt toch ook de Fender Frontline 2003? Dan moet je de Custom Shop Jaco eens checken, die is zoo bruut gerelicet. met rare schroefgaten boven de brug enzo, ik raad je echt aan m zo te doen lijken.

http://www.fender.com/gear/gear.php?partno=0196108

Pöl
29 mei 2003, 10:50
Ik ben het eens met Easy Rider, "bumps and bruises" op je bas moet je verdienen door jarenlang te spelen, veel te giggen en nog meer te oefenen...
Vind 't erg fake en zo...
Maar goed, les goûts et les couleurs se ne disputent pas ..

Dandelion
29 mei 2003, 10:58
Not my cup of soup either...
Maar het is wel een knap stukje werk!
:harmony:

Emeth
29 mei 2003, 11:00
Not my cup of soup either...
Maar het is wel een knap stukje werk!
:harmony:

het is "Not my cup of tea either..." :wink:

bassopotmus
29 mei 2003, 11:16
@ Bastijn, de Jaco was inderdaad mijn inspiratie bron voor dit ding, maar ik vind dat weer iets te erg, ik heb me info verder uit de Fender custom shop gehaald.
Ik heb wat relics bekekenm en ook die hebben weining beschadigingen aan de top. Ik heb wel enkele deukjes en putjes, maar die zie je niet zo goed op deze foto's. Het meeste zit aan de onderkant als je je bass neerzet zeg maar en waar je voortdurend langs schuurt.

Er komen nog 2 schroefgaten in, zeg maar waar de "ashtray" van de drug zou hebben gezeten en er komt een ashtray over het neck element.

Als we weer eens zin hebben om gek te doen komen er nog speciale vintage elementen in. Mischien custom shops, of seymours antyca series.

Dan hebben we denk ik wel een redelijk waarheids getrouw basje.

Dandelion
29 mei 2003, 11:17
Not my cup of soup either...
Maar het is wel een knap stukje werk!
:harmony:

het is "Not my cup of tea either..." :wink:

eg? :wink:

Clunk
29 mei 2003, 12:39
lijkt onze gitarist wel :)
die doet dat met zn strat.
opzich leuk, maar okee, dan moet je ook een beetje meer glans van je lak afrossen :)
gewoon met licht schuurpapirtje :D

btw.. hoe doen jullie dat fucking onderschrift bij je message?[/list][/code]

Dandelion
29 mei 2003, 12:56
lijkt onze gitarist wel :)
die doet dat met zn strat.
opzich leuk, maar okee, dan moet je ook een beetje meer glans van je lak afrossen :)
gewoon met licht schuurpapirtje :D

btw.. hoe doen jullie dat fucking onderschrift bij je message?[/list][/code]

Kijk eens een keertje in je profiel...
Dat help ;)

Clunk
29 mei 2003, 13:08
oke.. doet ie het nu dan :D?

De Teng
29 mei 2003, 13:58
Ik zal mijn G&L eens laten zien op het net, heb alleen de achterkant opgeschuurd. Doordat ik een riem om heb krast die steeds in de achterkant en zie je de grondlaag (spierwit ipv de zwarte lak) er heel erg doorheen. Dat zag er niet uit, dus nu wat opgeschuurd. Niet relic... was de opzet niet.

Ik vind een echte deuk ook niet erg trouwens, beter zo. Dat van Frusciante geloof ik ook niet, want met een plectrum -hoe hard en hoe vaak dan ook- kun je niet zo'n enorm slijtplek op je lak krijgen, die moet haast wel gerelict zijn.... Kan me niet voorstellen dat zo'n virtuoos als hij eerst over zijn plank ragt en daarna nog eens zijn snaren raakt...

sash
29 mei 2003, 15:11
stjah, Fender Magic!

Hangt aan muur, thanks for the reply. Je hebt em eigenlijk mede gemaakt, bedankt nog voor de tips hier en daar!

Anytime!

bassopotmus
29 mei 2003, 15:42
Naja, die Frusciante, ik heb er me bedenkingen bij, je weet trouwens ook niet of hij de eerste eigenaar is van die gitaar.
Al kan ik me best voorstellen dat je na 35 jaar met een plectrum op die plek speeld het best eens zou kunnen.

Heb je z'n Jag al eens gezien , die rode? Die is nog meer fucked up, maar daar gooide hij wel es mee..

Fred at the Bass
29 mei 2003, 15:46
Ziet der al redelijk goed uit...

alhoewel de slagplaat en de voorkant van deze bass nog blinken als nieuw... kan me voorstellen dat een bass uit 64 nie meer blinkt.

bassopotmus
29 mei 2003, 16:52
I know working on that..

basswasp
29 mei 2003, 17:54
Naja, die Frusciante, ik heb er me bedenkingen bij, je weet trouwens ook niet of hij de eerste eigenaar is van die gitaar.
Al kan ik me best voorstellen dat je na 35 jaar met een plectrum op die plek speeld het best eens zou kunnen.

Heb je z'n Jag al eens gezien , die rode? Die is nog meer fucked up, maar daar gooide hij wel es mee..
Volgens mij was hij niet de eerste eigenaar van dat ding. Of 't echt is weet ik niet...

emielow
1 juni 2003, 12:31
ik vin het lelijk, net als de al eerdere verglijking met de spijkerbroeken. je koopt toch ook geen spijkerbroek met gaten er in?, kijk als het echt slijt is het wel ok, maar je gaat niet slijtplekken namaken, das een beetje onzin.

basswasp
1 juni 2003, 12:40
Idd, emielow, maar in dit topic houd ik me een beetje in omdat het over iemand z'n droombas gaat... en 't is zijn bas dus...

emielow
1 juni 2003, 13:32
en het is een forum, dus discussieren we er met zn allen over en geeft een ieder zn eigen mening

Clunk
1 juni 2003, 13:53
ik ben met wasp eens.. tiz ook niet mijn stijl.. maar opzich is het wel leuk als je een echt 64 look aan je ri wil geven. :D

en jah.. je slagplaat enzow moet ook een beetje opgeschuurd worden, heel fijn... want die glans moet eraf! :P

bassopotmus
1 juni 2003, 14:10
now were talking!
Ik vond al dat jullie wel erg positief waren. Tuurlijk mag iedereen lekker zijn mening geven, ik vind dingen ook minder, dat zeg ik ook.

Maar ik wilde me bas toch ff met jullie delen.

JoVe
1 juni 2003, 16:09
Kun je niet beter die bas eens een paar keer uit het raam gooien en het ding achter je fiets/step/scooter/auto binden en er een paar rondjes mee maken.
Dan heb je tenminste een paar echte deuken en krassen.
Als je het met een schuurmachine doet zien die plekken er nog wel vrij lief uit.

Ik zou zelf m'n bassen niet relicen, bij mij komen de deuken en krassen er toch wel op.

Clunk
1 juni 2003, 18:17
idd... best klote, maar mn nieuwe bas, die ik net twee dagen had, daar zat ook al een dikke kras op!!!

naja, dit voorkom je natuurlijk nooit.. maar eh, i kvind het ook niet zo super erg... :D
want dan ken je tenminste zien dat ie bespeeld is :P:P:P

sniekie
1 juni 2003, 19:29
ok noe ik vind het en beetje fout om zelf van die slijtplekke te maken kweet niet hoe je het gedaan heb . maar als je wil late lijken alsof ie oud is en gebruikt speel er dan veel op en laat hem paar keer vallen ofzo maar de lak erafschuuren is beetje fout :-(

emielow
4 juni 2003, 16:44
om nog even terug te komen op frusciante, die gitaren heefite allemaal gekocht zo'n 4/5 jaar geleden, las ik, omdat ie al zn gitaartjes kwijt was na een brand, vandaar.

interessant interview in de nieuwe gitarist over zn gear enzo

Phyrexian
4 juni 2003, 17:56
I know working on that..

now bedoel je ;) zonder k :)


leuk idee van je, maar ik vind het niet mooi als men relict. echte versleten instrumenten vind ik iets hebben... maar relics. nah, niks voor mij.

bassopotmus
4 juni 2003, 18:52
nee dat was "dat weet ik , ik werk er aan.."

Phyrexian
5 juni 2003, 09:41
hehehe lol :)

het belang van leestekens hé ;)

sickpunk
5 juni 2003, 14:40
nee dat was "dat weet ik , ik werk er aan.."

hehehe lol :)

het belang van leestekens hé ;)

jouwe klopte nog steeds niet dan...
"I now working on that" "ik nu eraan werken"(lijkt wel een buitenlander (no offence))

bassopotmus
5 juni 2003, 14:45
cut the crap people...

Soms lees je wat anders, maar om nu te gaan discusieeren of iemand hier en daar een woord of komma mag plaatsen..

bassopotmus
8 oktober 2003, 22:36
Jowwwwww terug van wegeweest, de schim der duitsernis, het meest fucked-up bassproject wat er is/was...de relic '64!!!

Check em even, nu nog accurater

http://groups.msn.com/_Secure/0SwDTAqQXtZG3hLEHVB8WFinDew4DLVa0qFpxZVYemJk3byW0H FMxHWdJtCwbvpDIvtLthMLpN9qkwrK1v76wLnhS!qzSefAwEfh ODqSfJVY4j4dS*LXNDA/jazz1.JPG?dc=4675441676956777377

http://groups.msn.com/_Secure/0SwDYAqUX!pFv2XUXHJSUopn3F!GTOvxICcS9w8I10K5KrG6j4 n1B!uzocyXI*5Ul83GKwwE8xri!edX56svTArFimJmMCA3zIJf g7V!bcw1Kj4jSanrVlQ/jazz2.JPG?dc=4675441676964858278

De kap
De slijtplek aan de hals op de gaurd
glans sterk verweiderd, kan nog meer, maar slijt wel..

capt. E
8 oktober 2003, 22:55
Tsja, relicen heet dat dus blijkbaar. Aan de ene kant vind ik het nep, aan de andere kant vind ik het wel mooi uitzien. Toch heb ik mijn vraagtekens bij de "authenticiteit" van jou slijtplekken. Ik kan me niet voorstellen dat een body slijt op de onderste krul, of op de rondingen van de body (behalve de plek waar je arm op steunt miscchien). Sjonge, ik maar denken dat al die gasten hele oude gitaren hadden waar ze bovendien nog eens veel op speelden. Ik heb mijn Musicman die ik al vijftien jaar redelijk ruw door het hele land sleep eens bekeken. De enige slijtplek die ik kon ontdekken was van de kabel die over de onderste strapknop gehangen wordt. Voor de rest alleen wat deukjes en krasjes. Kortom: relicen, ik voel me bedonderd!!

Bazz
8 oktober 2003, 23:26
hey Basso, zo'n motorkap, heb je daar nou geen last van met slappen, ik vindt het heel erg vet, maar ben een beetje bang dat het in de weg zit, en om nou op de gok in m'n amerikaan te gaan boren lijkt me ook weer niet zo grappig......

AntY
8 oktober 2003, 23:57
Tsja, relicen heet dat dus blijkbaar. Aan de ene kant vind ik het nep, aan de andere kant vind ik het wel mooi uitzien. Toch heb ik mijn vraagtekens bij de "authenticiteit" van jou slijtplekken. Ik kan me niet voorstellen dat een body slijt op de onderste krul, of op de rondingen van de body (behalve de plek waar je arm op steunt miscchien). Sjonge, ik maar denken dat al die gasten hele oude gitaren hadden waar ze bovendien nog eens veel op speelden. Ik heb mijn Musicman die ik al vijftien jaar redelijk ruw door het hele land sleep eens bekeken. De enige slijtplek die ik kon ontdekken was van de kabel die over de onderste strapknop gehangen wordt. Voor de rest alleen wat deukjes en krasjes. Kortom: relicen, ik voel me bedonderd!!

volgens mij is dat het verschil tussen polymeer lak en nitrocellulose lak.

Ruud
9 oktober 2003, 14:25
Hmmmm....wat ik dan weer van slijten weet is dat het een proces is dat gedurende en lange tijd en op veel verschillende momenten het product in contact komt met andere voorwerpen waardoor er slijtage optreedt...

doordat de plek telkens iets verschilt zal de lak dus steeds dunner worden en doorslijten..daardoor zul je nooit van die plekjes krijgen met zo'n scherrpe duidelijke rand eromheen toch???? Maar oke, ik vind het idd wel grappig zo, en als je het gaaf doet, wat maakt het dan uit of je het zelf doet of dat het per ongeluk ging.. je helpt hem gewoon iets... so what... als het niet van echte slijtage te onderscheiden is...

Anavrin
9 oktober 2003, 15:43
sorry basso, maar van mij mag het nog wel wat erger, en zoals ik kon zien zat er ook weinig variatie in de schuurschade. Ik heb bij mijn "ik doe maar wat, en het ding was toch maar 200 gulden" relic de lak afgeschuurd, af en toe tot op het hout, maar vaak ook maar tot op de gele grondverf eronder, dat is, vind ik, geloofwaardiger dan dat elk vlekje tot het hout weg is. Verder heb ik de body lichtelijk bewerkt met een ketting die normaal aan m'n portemonnee zit. Verder maak ik de toets nooit schoon zodat je van die lekkere grijzige zweet/vuil vlekken krijgt tussen de fretten. Ik heb bij een schoonmaakpartijtje jammer genoeg de fout gemaakt om de zwarte plectrum sporen vd slagplaat af te gummen, want die hadden beter bij de relic gestaan, maar ja, weer een tijdje met zwarte plastic plectrums spelen (ik ben tussendoor nl overgestapt op grafieten, en die geven geen strepen), en het zou wel weer terug moeten komen. Hier btw wat (onduidelijke) plaatjes van mijn relic:
http://members.home.nl/anavrin1/anavrin%20003.jpg
http://members.home.nl/anavrin1/tremolodetail.jpg
http://members.home.nl/anavrin1/anavrin%20009.jpg
http://members.home.nl/anavrin1/anavrin%20013.jpg

bassopotmus
9 oktober 2003, 15:48
Capt. E bedankt voor je mening over relicen, je bent niet de enige. Maar bedenk dat je MM dus met een polly lakje is en dus een lak is die tegen slijtage bestand is. Als je echte vintage Fenders hebt, tot ongveer vroeg '70 heb je Nitrocelluouse lak, die al eraf valt als je ermee ergens tegenaan stoot.
Dus deze lak is gewoon weg weter omdat je meer hout hoord en minder nep is. Je plastic laag op je SR houd toch wel iets van natuurlijke hout klank weg, Ik meen dat iemand eens mijn Mexico van verf had ontdaan en weg was van de nieuwe sound! Sommigen Fenders hebben weer een specifiek geluid door de polly laag, bv. de '75 die erg fel erdoor klinkt.

Tioch vind ik alle nieuwe bassen met een polly laag KUT, tis leuk als je over 20 jaar een mooie glansende bas wilt, maar soundwise weet ik niet waarmee ze bezig waren toen ze deze lak ontwikkelde.

Zo genoeg deuren opgetrapt! :wink:

Anavrin
9 oktober 2003, 15:48
Yo basso, ik valt me net pas op dat jij 3 knoppen hebt, waarvan 1 kleinere, vraagje: is dat uitsteeksel vd pot, waar het plastic knopje opzit nou ook kleiner dan bij die 2 grote, of niet? Ik wil nl nieuwe knoppen op m'n nieuwe bas, en 2 grote en 1 kleine leek me wel wat... Oh ja, die kap over je pu vind ik echt vet.

bassopotmus
9 oktober 2003, 15:52
annavrin, das gewoon zelfde potmeter, alleen ander knoppie.
En no offence, maar heel erg realistisch is die van jou ook niet hoor, niet alleen heb je de hele omranding gerelict en steekt het wat af tegen de rest van je axe. Ik zou juist wat meer verdelen over de slijtgevoelige plekken. En een polly gitaar is nou eenmaal niet geheel te relicen, punt uit!

Ik ben naar een fender bijeenkomst geweest waar John English een relic demo deed en heb er wat van geleerd, dus me volgende relic word beter.

Anavrin
9 oktober 2003, 15:54
Tioch vind ik alle nieuwe bassen met een polly laag KUT, tis leuk als je over 20 jaar een mooie glansende bas wilt, maar soundwise weet ik niet waarmee ze bezig waren toen ze deze lak ontwikkelde.

Zo genoeg deuren opgetrapt! :wink:
Oplossing: een ongelakte bas!!!
http://community.webshots.com/photo/90476552/90478054aVszDg
maar ja, om die te relicen, dat wordt meestal snel een lelijk verminkt ding.

bassopotmus
9 oktober 2003, 15:58
klopt! Lak is gewoon stomme onzin eigenlijk, voegt niets toe en is puur cosmetisch net als flame en anders gesierlijkte tops. Heb je geen betere pic van die bass, ziet er niet verkeerd uit zo.

koen_V
9 oktober 2003, 17:02
Jowwwwww terug van wegeweest, de schim der duitsernis, het meest fucked-up bassproject wat er is/was...de relic '64!!!

..

Ik hoop dat je dit toch zegt met wat sarcasme!

Clunk
9 oktober 2003, 17:23
die lak heeft een schuurspons nodig..

:o

bassopotmus
9 oktober 2003, 17:26
jup sarcasme, ik vind em toppie! En nee Clunk schuursponsie geeft krassen, daar zijn weer andere middelen voor, maar polly lak glanst van nature erg sterk, JAK!

Clunk
9 oktober 2003, 17:28
ja... maar krassen maken em toch authentieker>?

dan krijg je tenminste een beetje relic gevoel :D

maar ok.. die lak moet idd doffer...

capt. E
10 oktober 2003, 00:19
Dus deze lak is gewoon weg weter omdat je meer hout hoord en minder nep is. Je plastic laag op je SR houd toch wel iets van natuurlijke hout klank weg, Zo genoeg deuren opgetrapt! :wink:

Basso, Ik vind het er wel mooi uitzien alleen een beetje nep. Maar ja d'as een mening. Toen ik mijn Stingray kocht wist ik van dat verhaal over die lakken helemaal niets, maar ik denk wel dat je gelijk hebt wat de sound betreft.
Nu ben ik dus zeer gecharmeerd van de sound van de Fender J-bass en wel deze t.z.t. aanschaffen. Moet ik dan soundgewijs gaan voor die vroege zeventigers? Die waren er natuurlijk alleen van Amerikaanse bodem? Jij bent wel te spreken over de Japanse begreep ik! Een (korte) tip van een kenner is welkom. (Ben dus geen kenner, wel kritisch op geluid)

Jeremy B.
10 oktober 2003, 00:32
who needs lak??? :D

http://www.insane.nl/pieces/body2.jpg

J. :)

bassopotmus
10 oktober 2003, 13:05
Ik ben zeer te spreken over jappanners op kwaliteits/prijs verhouding! Ik verkies ze boven alle budgets onder de amerikanen. Maar..als je dus echt een bas voor je leven koopt en je wilt een echte vintage met nitro lak, en vinatage specs, kan je niet onder een amerikaan uit, waar je gewoon meer voor betaald.

Ik heb een Japanner omdat hij
- lekkerder speelt dan een standard
- goedkoper is dan een amerikaan (met upgrade)

Maar zoals je zegt, je bent krtisch op geluid en je kan je net gaan storen aan dat wat een jappanner net niet trekt op een amerikaan en dat is de echte vintage tone ( heb het nu ff over de vinatage instrumenten)

Ik vind tussen de american STANDARDS en de jappaners niet zon groot verschil zitten dat ik daadwerkelijk meer zou tellen voor een standard amerikaan.

Sorry maar kort gaat nu ff niet lukken.

JE zei, moet ik soundwise voor een '70 gaan, nou geen idee welke sound zoek je, ik vind ze vrij scherp klinken, veel knor en grom en zeker icm met een maple neck. Ik zou die sound goed vinden naast mijn '60 met een rosewood neck die gewoon veel doffer en milder is.

Maar als je gewoon een modern geluid zoekt, geen problemen maakt van een polly lak en geen liefde voor vinatage prullaria hebt, zou ik voor een Jappaner gaan en een keline upgrade (pick-ups of een brug scheeld veel!)

capt. E
10 oktober 2003, 20:10
Thanx, helder verhaal. IK ga dit t.z.t. nog eens allemaal zelf beluisteren. Mocht het moment van aanschaf daar zijn, liever sooner dan later, laat ik je wel ff wat weten!

Anavrin
10 oktober 2003, 20:26
klopt! Lak is gewoon stomme onzin eigenlijk, voegt niets toe en is puur cosmetisch net als flame en anders gesierlijkte tops. Heb je geen betere pic van die bass, ziet er niet verkeerd uit zo.
ja hoor, op :
http://community.webshots.com/user/anavrin888 had je die nog niet gezien dan??? Je hebt iig wel in dit topic gereageerd: http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=20368 oh ja, ik krijg maandag ook nog 1 of andere pedal tuner erbij)

Btw, sorrie als mijn vorige post/ commentaar wat bot over kwam, dat was niet zo bedoeld, en idd mijn "relic" ziet er niet uit, maar ja, het was niet voor niks een "ik doe maar wat, en het ding was toch maar 200 gulden" relic. Het enige wat ik wilde zeggen was dat je misschien de volgende keer iig niet alles moet wegschuren tot het hout maar soms ook tot de grondverf ( als je het niks vind, kun je altijd nog doorschuren tot het hout). De plaatjes van de mislukte relic waren alleen bedoeld om dat punt te verduidelijken, niet om te laten zien hoe het wel moest of zo.

bassopotmus
11 oktober 2003, 15:32
Mooie bass, beetje zelfbouw? De pickups liggen zo losjes namelijk, maar kan mijn kritisch oog zijn.

En ja mijn bas kreeg ik niet die onderlaag, was 1 laklaag, best vreemd voor een 3 tone, maar het schijnt dat polly vermengt tot een harde laklaag, :evil:

Anavrin
11 oktober 2003, 17:21
Ze vertelde me gisteren dat haar exvriendje gitaren bouwde en de body toevallig nog had liggen, toen heeft ie er voor haar voor een mooi prijsje een complete bas van gemaakt. (oh ja, ik kreeg er ook nog een tas met kapotte handvaten bij)
dit is uit dat andere topic, en ik heb haar net gebeld, en ik krijg er ook nog één of ander tunerpedaal bij, dat ze maandag meeneemt naar de repetitie. Nou alleen nog ff een paar draadjes omwisselen, en dan is ie helemaal goed (knoppen zijn nu een beetje onlogisch, maar ik heb de opl al). Ik heb er net trouwens 3 andere knoppen opgezet (die ook op Jaguars zitten, en die jij ook op jouw '64 project hebt zitten), maar dan alle drie even groot.
oh ja, ff ontopic: wel raar dat ie geen "grondverf" had, nou ja, dan kun je niet anders dan tot het hout wegschuren.

Indiana Joost
11 oktober 2003, 19:01
@ Anavrin: de stippen op de hals van je houtkleurige bas lijken op je foto's een beetje scheef te lopen :???:

Anavrin
13 oktober 2003, 10:57
alleen die vd 15e fret zit een beetje te ver naar het midden, de rest is wel goed.