PDA

View Full Version : Hulp nodig bij opnemen!



Flitser
4 oktober 2011, 23:21
Sinds gister beschik ik over een (stereo) microfoon en een webcam die in 720P kan opnemen. Ik wil graag opnames maken van mijn gitaar, maar ik kom er maar niet uit. Mijn microfoon komt namelijk niet in beeld als opnamebron op mijn laptop en in andere programma's werkt hij ook niet. Dit komt waarschijnlijk door een fout in de drivers, maar omdat ik mijn laptop binnenkort ga terugzetten naar de fabrieksinstellingen/alles ga dumpen kom ik hier wellicht later op terug.

Even ervan uitgaand dat mijn microfoon gaat werken; hoe kan ik daarnaast betere opnamen maken? Ik heb er namelijk totaal geen verstand van en hoe meer ik me best doe het te begrijpen, hoe minder het lukt. Het liefste geef ik maximaal ±75 euro uit aan nieuwe apparatuur. Ik zat ook te twijfelen om een Line 6 XT live te kopen waar ook een USB uitgang op zit. Kun je hiermee een beetje redelijk opnemen?

Flitser
9 oktober 2011, 20:52
Niemand die mij kan helpen? Ik zit op het moment erg te denken aan de POD XT live. Ik heb wat goede reviews gelezen en ook mijn gitaarleraar zegt dat dat apparaat prima werkt.

Han S
9 oktober 2011, 20:54
Heb je de zoekfunctie al geprobeerd?

Flitser
9 oktober 2011, 20:57
Heb je de zoekfunctie al geprobeerd?

Yep. Maar niks gevonden.

Roel64
10 oktober 2011, 00:35
In het configuratiescherm bij hardware en geluiden je microfoon selecteren?
Die Line 6 XT live is volgens mij uit productie. Heb er verder geen ervaring mee.
Maar als je wil gaan opnemen ben je denk ik beter uit met een audio interface icm modelling software.

MaxVMH
10 oktober 2011, 02:11
Gelijk welke 2dehandsinterface à la Alesis iO2 eXpress en een gratis programma dat lijkt op guitar rig (die's betalend, een van de meest populaire) is het beste dat je kan doen. Je kan dan ook de line out van je versterker gebruiken, en later als je wat meer budget hebt een microfoon aansluiten.