PDA

View Full Version : Stereo Tap Tempo pedaaltje



Reverb
4 oktober 2011, 20:38
Hallo,

Ik ben een complete leek op het gebied van zelf dit soort dingen bouwen, maar ik wil wel graag een tap tempo pedaal maken. Nu heb ik twee delays (DD-7 en DD-20) en ik zou ze graag met één pedaal synchroon willen laten lopen. Kan ik dus één tap tempo pedaaltje maken voor beide delays zonder dat het opeens een stuk moeilijker wordt? Of is het gewoon een kwestie van een extra jack en twee extra draadjes?

cluseau
5 oktober 2011, 09:58
Kan ik dus één tap tempo pedaaltje maken voor beide delays zonder dat het opeens een stuk moeilijker wordt?

Als ik je vraag goed begrijp wil je dus met het schakelen van een willekeurig pedaal de twee delay's mee laten schakelen? Dat lijkt me niet zo ingewikkeld, gewoon een slave kabeltje maken maar dan is toch wel wat meer info nodig van de gebruikte pedaaltjes. Met een beetje in het rond meten en uittesten moet dat wel lukken.

Reverb
5 oktober 2011, 17:35
Nee, nee. Gewoon een tap tempo pedaal, maar dan één waarmee je de delay time van twee delays tegelijk kan intappen. Ben ik nu wel duidelijk? :)

Psychomantis
5 oktober 2011, 18:00
Nee, nee. Gewoon een tap tempo pedaal, maar dan één waarmee je de delay time van twee delays tegelijk kan intappen. Ben ik nu wel duidelijk? :)

Volgens mij wel, als je delay een standaard pedaaltje nodig heeft. Dan gewoon het circuit dubbel uitvoeren dmv een dubbelpolige switch en elk circuit naar een andere delay laten gaan.

Reverb
5 oktober 2011, 18:01
Oké, bedankt.

TimS
5 oktober 2011, 18:01
Tap tempo pedaaltje is gewoon een enkele momentary switch (geen idee wat dat in het nederlands is) in een doosje. Als je een DPST of DPDT swtich gebruikt kun je twee dingen tegelijk schakelen :)

matto
5 oktober 2011, 18:14
momentary switch

moment contact