PDA

View Full Version : mijn eerste 'sound' online...



wormke
4 oktober 2011, 16:17
hey,

vandaag redelijk ziek thuis gebleven van werken, met de griep... Maar als ik mijn medicatie neem gaat het even beter, en aangezien mijn versterker naast mijne zetel staat, heb ik even snel de moeite genomen om iets op te nemen. Helaas zitten er fouten in, maar dit schuif ik door naar de griep ;)

Het nummer is eigenlijk een nieuw nummer waar ik nog aan bezig ben, dus er moet nog drum en zang opkomen.

De basslijn heb ik ook zelf gespeeld.

Gitaar: Ibanez jem
Bass: Tanglewood
Versterker; Crate gx1200h
Opname: zoom H2

Volume staat nog te stil, das ook wel jammer.

http://dl.dropbox.com/u/44107296/STE-026.mp3

oja, is dus opgenomen in mijn living, en ja, de bass staat beetje vals en klinkt niet echt lekker, maar ik ben dan ook geen bassist, en der staan vers nieuwe snaren op :sssh:

Luc-O
4 oktober 2011, 19:08
Ten eerste gefeliciteerd, het is altijd best een stap om voor het eerst iets op een forum te posten met het risico dat 'men' het niets vind en dus je zelfvertrouwen een knauw kan krijgen. Als ik een tip mag geven: put je niet uit in excuses waarom het niet goed zou zijn, al is het verleidelijk om je vantevoren 'in te dekken'. Maar als je dingen schrijft als: er zitten fouten in, de gitaar staat niet goed gestemd etc, dan zullen veel mensen al niet eens meer de moeite nemen om nog te luisteren.
Wat betreft de muziek, ik vind het best aardig klinken, al wordt het op een gegeven moment wat saai. Maar ik kan me best voorstellen dat het wat kan worden met een goede zanglijn, drums en de hele rimram. Het heeft een beetje zo'n duister Alice in Chains-sfeertje waar ik wel van hou. Lekker mee verdergaan en keep posting!

peter_heijnen
4 oktober 2011, 19:13
Ik vind het mooi, sfeervol! Zoek er idd zang en een band bij om het mee af te maken.

En beterschap he! :)

wormke
4 oktober 2011, 19:29
thx voor de comment. En ja LucO, ik dek me ergens in, omdat ik het niet al te best vond, maar na het 3 keer te spelen deed alles weer zo pijn dat ik er weer even geen zin meer in had.

Een 'band' heb ik al hoor ;) ik schrijf de nummers meestal rustig thuis, en op de repetities kan dan alles verder uitgewerkt worden. Dus dit is echt maar de eerste stap van een nieuw nummer. Dacht even bij mezelf, zal het eens op het forum gooien ;)

Het eindproduct zal wel heel anders gaan klinken...

Duhsjaak
5 oktober 2011, 06:45
Hi
Vond en vind het altijd een beetje hm...... hoe zeg je dat een beetje netjes?

Laten we nou gewoon accepteren dat bedroom recordings (zelfs als ze in de living zijn opgenomen) het niet halen bij een volledig uitgeruste studio.

Laten we nou gewoon aanvaarden dat we gewend zijn geraakt aan allemaal opnames waarbij ieder nootje dat niet helemaal top is, is gerepareerd.

En dat alles door sis en boem apparaten is getrokken om ons het valse gevoel te geven dat we naar high end HiFi aan het luisteren zijn.

Een normale opname uit een relatief simpel opname ding van een stuk muziek dat niet dood is gerepeteerd, daaraan kleven dus onvolmaaktheden.

Nah..... čn?

Ik ben na een paar luisterbeurten tot het inzicht gekomen, dat daarin het probleem niet schuilt.

Het begint super veelbelovend, mysterieus misschien zelfs. Het gaat alleen een beetje uit als een nachtkaars. Dit tengevolge van gebrek aan afwisseling.

De rest van de reactie is al door anderen gegeven, dus daarvoor heb je mij niet nodig.

Wel heel leuk dat je ons vertelt van de gitaren etc. waarmee je de opname hebt gemaakt.

Gewoon doorgaan met muziek maken en posten. De overwegend positieve reacties geeft daartoe toch wel aanleiding. Je bent niet neergesabeld. Mijn gok: Gaat niet gebeuren ook.

Vriendelijke groet, Gus

Thiez
5 oktober 2011, 09:37
Een flinke dosis LSD en trippen maar zou ik zeggen ;)

Klinkt goed, verder ga ik mee met bovenstaande reacties.

wormke
5 oktober 2011, 16:50
thx all,

en ja duhsjaak, ik vind persoonlijk zoiets nog altijd meer charme hebben als een album track. Natuurlijk luister je uiteindelijk liever naar de albumtrack, omdat alleen de charme het eindplaatje niet volledig kan maken.

Beetje doodbloeden? Ik begrijp je ergens wel, maar het is ook nog niet af, hoewel ik toch een idee heb dat het zo wel eens zou kunnen blijven.

Zal binnenkort nog enkele 'beginopnames' maken anders van liedjes die af zijn ondertussen... nadeel; daar heb ik nergens geen eindproduct van om een idee te geven...

Duhsjaak
5 oktober 2011, 20:02
thx all,

en ja duhsjaak, ..................
Zal binnenkort nog enkele 'beginopnames' maken anders van liedjes die af zijn ondertussen... nadeel; daar heb ik nergens geen eindproduct van om een idee te geven...

Hi Geeft niks als het niet af is. ´Keep it coming love´) volgens mij Keessie en de Sunshine Bank )van voor de krediet crisis, dus rond 1985.

Ik ben positief gestemd.
Vriendelijke groet Gus

wormke
5 oktober 2011, 21:09
zo, en was de lsd verder nog lekker? :crazyhappy:


thx in ieder geval voor de positieve comments all...