PDA

View Full Version : hullep welke versterkertips



jules
4 oktober 2011, 13:17
dus .. Ik ga morgen ff met mijn pa naar de musicstore.

Wat ik zoek is het volgende, een leuke combootje of topje met 1 x 12 kastje er bij om thuis wat te klooien maar ook om een een kroegje mee te spelen, waar mijn hughes and kettner statesman el34 top met 2 x 12 vintage30 kast al snel wat te hard gaat. een statesman dual el84 is er ook maar die iss nergens meer te koop??? de quad el84 is te duur :( wat heb ik gezien en laat me weten wat je er van vind:

ps ik ga de amp gebruiken met mijn line6 m13

Bugera V55HD Head: met zon fame 1 x 12 kistje schijnt goed te zijn, maar betrouwbaarheid he :)

Blackheart BH 15H Handsome Devil Head leuk maar heeft dat genoeg volume?? zeker omdat ik sologitarist ben.

Blackheart BH15 112 Handsome Devil Combo ziet er te gek uit en 2x el84 alleen volume he?? kan ik hier mee repeteren en af en toe eens optreden? is natuurlijk ook erg cool die eminence speaker die er in zit

Fame Studio Tube 15 Head 15 Watt Class A leuke reviewtjes van gezien maar is het iets en het volume he

Jet City Amplification JCA20H Head : heb gehoord dat er weinig headroom i en dat heb ik wel een beetje nodig

Fame GTA-15 Combo tja om de een of andere manier haha lijken me deze combootjes geweldig, maar is 15 watt genoeg? op zich lijken me die el84 buisjes wel sjiek niet?

Fame GTA-40 Combo tja 6l6 buisjes hoe klinkt dat, veel headroom, geschikt voor mijn m13? is er niet wat weinig toonregeling, wel een simpele combo met een goede speaker niet?

Fame tonmeister eigenlijk een toppie met een oefenspeakertje ingebouwd 15 wat class a

Bugera V55 Combo schijnt goed te zijn, maar betrouwbaarheid he :)

bugera v22 combo deze lijkt me heel erg geschikt 22 wat niet te duur, maar ja bugera he en hoeveel headroom heeft deze, wel el84 buisjes en die vind ik vaak wel lekker klinken, ben een beetje bang dat 6l6 een beetje gevoelloos is??

wat zouden jullie nemen?? ik speel in twee blues rockbands, ehh zeg van lynrd skynerd tot neil young :) :) naar de small faces, beatles, van halen, guns n roses terug naar gary moore, whitesnake, creeedence, garry rafferty.

please ik zie door de bomen ff het bos nie meer :(

Wabbie
4 oktober 2011, 14:14
Er zit toch gewoon een mastervolume op je H&K Statesman? Dan moet dat toch geen problemen opleveren lijkt mij zo?

Voor de rest heb ik geen ervaring met al die combo's

jules
4 oktober 2011, 14:16
ja tuuurlijk maar ik moet iets hebben om thuis wat te oefenen, maar moet ook een keer kunnen dienen als backup

caliban
4 oktober 2011, 14:28
V22 is heel vet. V55 lijkt me ook heel cool, maar zou ik eerder in head en cab kopen dan als combo. Is misschien een gedacht, maar de 55 en 22 combo hebben dezelfde speaker steken, en ik heb het gevoel dat de speaker bij de 22 maar nipt is, dus zou er geen 55w over willen zetten.

jules
4 oktober 2011, 14:34
kijk kijk zo komen we ergens alvast bedankt voor jullie reacties mannen, mhh zou het de v22 worden, en 22 watt is net iets meer dan 15 natuurlijk he, zou dat het verschil kunnen maken?? alhoewel de speaker in het blackheart combootje me ook doet kwijlen hoor

Wabbie
4 oktober 2011, 14:49
Om thuis te oefenen doet iedere versterker met een mastervolume het wel. Ik gebruik thuis een 60 Watt KittyHawk versterker, terwijl ik in de oefenruimte en live een JTM45 gebruik. Sowieso zegt vermogen nooit zo heel veel over geluidsdruk.

Ik ben zelf absoluut geen fan van el84's, en al helemaal niet als die gaan oversturen. Geeft een vervelend randje in het hoog. Dat hadden tenminste alle el84 versterkers die ik tot nu toe heb getest. De v22 klinkt opzich best oke op youtube demo's. Gewoon lekker testen jog.

jules
4 oktober 2011, 15:22
ja ik ga zeker testen, maar mijn pa en ik gaan samen in een band spelen, pap heeft er voor gekozen om na 40 jaar sologitarist te zijn geweest nu te gaan bassen (fjeeeeuw gelukkig anders moest hij zijn gitaren en versterkers terug) dus hij gaat een basversterker kopen en ik dus zo iets voor erbij dat wil dus zeggen dat ik geen 14 amps kan gaan testen vandaar he :)

lelijk randje el84 sturen die niet net een beetje over als de el34 dan??

Wabbie
4 oktober 2011, 15:58
In mijn optiek oversturen el84's anders dan el34's. El84's hebben een pinnig hoog bij oversturing wat mij net teveel van het goede is. Moet ik er wel bij zeggen dat ik zelf over het algemeen op stratocasters speel.

jules
4 oktober 2011, 16:10
ja ik speel op les pauls en strats, dus de 6l6 hebben zeker jou voorkeur dan, tja en een goed clean kanaal krijg ik met de m16 ook wel aan het scheuren :)

Wabbie
4 oktober 2011, 16:13
6l6 is wel vet ja, maar ik heb op dit moment geen versterker met 6l6 erin. Ik ben meer van de marshall achtige versterkers. Mijn JTM heeft 5881 buizen, de KittyHawk EL34's en mijn champion een enkele 6v6. Mijn oude Powertone had EL34b erin zitten meende ik.

Mijn punt is, eindbuizen zeggen wel iets over de klankkleur maar ook weer niet alles. De enige manier om er achter te komen wat je fijn vindt klinken is om het gewoon uit te testen.

jules
4 oktober 2011, 16:19
mijn hughes and kettner heeft ook el34b....jaa ga ik ook doen denk de v22 de v55 en de blackheart hahah en mischien de fam gta40 en ehhhh hahahaha daar gaan we weeeer

Fireburst
4 oktober 2011, 20:19
Vergis je niet in die Blackhearts : die zijn ook class A en dat gaat toch wel luid hoor. Clean op dat volume zullen we het maar even niet over hebben...:sssh: Lekkere scheur, dat dan weer wel.

Waarom niet de head kopen en aansluiten op je huidige 2x12 voor iets meer projectie en (alleszins gevoelsmatig) meer volume ?

jules
4 oktober 2011, 20:50
je bedoeld de v55 head? of de blackheart

jules
4 oktober 2011, 20:55
oo zie het al de blackheart :)

jules
6 oktober 2011, 10:15
hier mag een slotje op zie mijn andere post

stikel
6 oktober 2011, 15:13
Blackheart is de enige waarmee ik ervaring heb. Gewoon goed en netjes gebouwd. Trek er eens eentje open en doe hetzelfde met een Fame en je weet genoeg. De anderen heb ik en wil ik geen ervaring mee.;)