PDA

View Full Version : Vox ac15C1 met Marshall Class 5‏



Tommeke90
3 oktober 2011, 21:11
Dag,

Ik heb nu een Vox &c15C1 waar ik zeer tevreden over ben.
Maar voor echte 'zware' sound dacht ik om bv een marshall class 5 bij te kopen. Lijkt me wel tof zo een 2de amp erbij.
Je ziet veel band die veel verschillende versterkers hebben. Staat die meestal samen aan? of is het meer 1 liedjes per amp ofz?

Ik dacht dan mijn 2de uitgang van de dd3 of polychorus te gebruiken.
Of beter een A/B box kopen?

Gaat dit goed werken of moet ik het uit mijn hoofd zetten?

Ik hoor het graag..

TimS
3 oktober 2011, 21:34
Uit een Class 5 krijg je niet echt een zware sound, dan kan je beter een stevige distortion voor je AC15 zetten. Is nog veel goedkoper ook.

Mitch
3 oktober 2011, 21:40
Ja, zeker een AC15 is prima heavy te krijgen met een Mercury Box, Riot, Big D, noem het maar op. De Class5 wordt misschien genoemd omdat -ie binnen het budget ligt? Het is een tof ding hoor, maar niet echt 'zwaar'. Met de master op de AC15 laag en het volume hoog kun je denk ik vergelijkbaar veel crunch krijgen...
Dat gezegd hebbende: een A/B of A/B/Y box (kun je ze tegelijk draaien) is een leuke mogelijkheid om twee amps te besturen.

Tommeke90
3 oktober 2011, 22:07
De Class5 wordt genoemd omdat ik er eentje 2de hands kan kopen voor €180.
En er op internet toch fijne dingen over gezegd worden. (ik wou er dan wel sowieso een master volume op laten zetten)

& het leek me gewoon leuk om eens iets te proberen met 2 verschillende amps.

Mitch
3 oktober 2011, 22:10
Hmmm, voor 180 kun je zo'n ding moeilijk laten staan, ja :)

jim__
4 oktober 2011, 08:51
Leuk ding inderdaad, gebruik hem ook bij kleinere optredens in de band met een mic ervoor. Lekker classic rockgeluid. Heb er ook een master volume inzitten, echter vind ik deze niet bruikbaar doordat het geluid meteen zijn karakter mist. Denk dat een groot deel van het geluid in de class 5 in de eindbuizenoversturing zit. De MV staat bij mij dan ook altijd vol open.

De hoofdtelefoonmod (gemakkelijk zelf te doen, zit nu standaard op de nieuwere serie) is wat dat betreft een betere oplossing voor thuis, live moet je hem gewoon open zetten. Overigens is dat ook het voordeel van de class 5, je kan hem open zetten zonder ruzie met de rest van de band te krijgen. Maar zoals de rest ook al zegt: met die AC15 kun je ook alle kanten op.

Tommeke90
4 oktober 2011, 21:14
Ik heb de master van mijn vox meestal heel laag staan. & dan het gewone volume halfweg. Dan is hij lekker aanslaggevoelig. Maar mist dan toch wat pit in die 'overdrive sound' die ik zoek.

Als ik mijn kafuzz pedaal dan aanzet is te tone heel laag. & zelfs met de toon knop van het pedaaltje helemaal open. (je merkt amper schil als je eraan draait)

Als ik de versterker clean instel, is de toneknop van de kafuzz veel gevoeliger & hoor je tenminster verschil als je eraan draait.

Ik heb graag de overstuurde sound van de vox. Maar dat werkt dan niet goed voor mijn pedaaltjes.

Daarom wou ik de marshall, om de vox wat cleaner te kunnen houden.
Of zou ik het anders doen?

TimS
4 oktober 2011, 21:22
Ik snap je redenering niet helemaal, je wilt het overstuurde geluid van de Vox dus koop je een Marshall voor de oversturing en hou je de Vox voor clean? Lijkt me dan handiger om een overdrivepedaaltje te zoeken voor de Vox die het karakter van de versterker behoudt.

Als je graag die Marshall wilt en je kunt hem voor 180 kopen moet je het natuurlijk gewoon doen, maar 2 versterkers voor clean en overstuurd is gewoon niet erg praktisch of kostenefficiënt.

Tommeke90
4 oktober 2011, 22:45
De aankoop van de marshall gaat niet meer door. het leek me leuk om iets te doen met 2 amps, maar het is helemaal geen ramp.

Een overdrivepedaaltje stond ook nog op mijn lijstje ;)
Maar een boss eq-7 zou ongeveer tzelfde kunnen doen?
ik ben ermee aan het experimenteren maar krijg tot nu toe de perfecte combinatie nog niet tussen mijn amp, mxr distortion +, & mijn fuzz.

TimS
4 oktober 2011, 22:59
Boss EQ gaat niet werken, als je daarmee oversturing krijgt komt dat omdat je preamp gaat oversturen. Dan heb je dus alsnog alle effecten voor de oversturing. Het is niet zo gek als je niet in één keer het geluid vindt dat je zoekt, de meeste mensen proberen heel wat verschillende pedalen voordat ze de goede vinden. Als je bereid bent de nieuwprijs te betalen kun je gewoon je gitaar en versterker naar de winkel meenemen (de kans dat ze je versterker er ook hebben is vrij groot, dus misschien alleen je gitaar) en kijken wat werkt.

Tommeke90
5 oktober 2011, 18:45
Stel ik mijn amp dan meer clean in & boost ik hem dan met het overdivepedaaltje?
Want ik speel nooit echt 100% clean.

Mitch
5 oktober 2011, 19:03
Crunchy AC15 en een subtiel drivepedaaltje gaan prima samen.

Tommeke90
10 oktober 2011, 16:25
Dat gaat prima.
Maar het probleem was dat de tone van mijn kafuzz niet in te stellen is.
De toneknop heeft bijna geen nut als ik mijn volume van de vox half open heb staan.

Tommeke90
15 oktober 2011, 16:41
Of een Treble Booster kopen?
Dan kan het volume van de amp iets lager. (Wat dan beter werkt met de kafuzz)
& heb dan toch een lekker overdrive sound met de treble booster?

ben ik juist?