PDA

View Full Version : Fender Strat met Lace Sensor Gold elementen.



Methoxy7
3 oktober 2011, 20:09
Even een vraagje voor de Fender-kenners.

Was op zoek naar een leuk, niet al te duur stratje, en dacht aan een Vintage V6 of London City Comet. (kostprijs iets meer dan 300 Euro)

Nu kom ik een zoekertje tegen voor een Fender Strat, 6 mnd oud, met Lace Sensor Gold elementen, en die kerel doet hem weg voor 350 Euro.
Nieuwprijs zou 750 Euro geweest zijn.

Dus mijn eerste reactie is: F*** die Vintage en LC en ga voor de Fender.

Wss is dit een MiM, en daar hoor ik dan ook niet al te positieve dingen over.

Wat raden jullie mij aan?

Foto's van de strat hier:

https://picasaweb.google.com/Methoxy7/Fender?authuser=0&feat=directlink

G.G.
3 oktober 2011, 20:12
MiM wil niet gelijk zeggen dat ie slecht is. LS pickups zijn wel iets anders dan normale stratpickups en klinken ook iets minder `strattie` Naar mijn mening.
Ik zou hem kopen, slagplaat eraf, en compleet bedraad verkopen. Nieuwe plaat erop met andere elementen en gaan met die banaan.

Methoxy7
3 oktober 2011, 20:16
MiM wil niet gelijk zeggen dat ie slecht is. LS pickups zijn wel iets anders dan normale stratpickups en klinken ook iets minder `strattie` Naar mijn mening.
Ik zou hem kopen, slagplaat eraf, en compleet bedraad verkopen. Nieuwe plaat erop met andere elementen en gaan met die banaan.

Inderdaad, heb gelezen dat die elementen niet die typische hum produceren, vond ik ook wel beetje jammer. Maar geluid (op die enkele youtube-video's) vind ik persoonlijk niet tegenvallen, klinkt toch lekker bluesy ...

G.G.
3 oktober 2011, 20:21
Je moet er van houden. Elementen zijn NOOIT slechter of beter, alleen maar ANDERS.

Methoxy7
3 oktober 2011, 22:48
Maar wat ivm de gitaar? Is het echt een Fender of gewoon nep?
Ik ken er zelf niet zoveel van, als het niet aan het logo ligt, lijken alle strats op elkaar voor mij ...

jimihattricks
3 oktober 2011, 22:48
Inderdaad, heb gelezen dat die elementen niet die typische hum produceren, vond ik ook wel beetje jammer...

??
daar zit toch niemand op te wachten...?

Methoxy7
4 oktober 2011, 08:46
??
daar zit toch niemand op te wachten...?

Bwa, ik vind da wel iets hebben die hum.
Maar ieder zijn ding hè. Trouwens, die Lace PU's klinken zeker niet slecht ...

Rutger
4 oktober 2011, 09:17
Voor zover ik weet zijn die golds best goed. Een nagenoeg nieuwe Fender strat met goede elementen voor E350... waarom twijfelen? Pak je kans! Mocht het uiteindelijk toch echt niet je ding zijn, kun je hem waarschijnlijk nog met winst verkopen ook.

Methoxy7
4 oktober 2011, 09:23
Voor zover ik weet zijn die golds best goed. Een nagenoeg nieuwe Fender strat met goede elementen voor E350... waarom twijfelen? Pak je kans! Mocht het uiteindelijk toch echt niet je ding zijn, kun je hem waarschijnlijk nog met winst verkopen ook.

Was ik ook al aan het denken, ja.

Maar ik zou eigenlijk zeker willen zijn dat het een Fender is,
kan evengoed een goedkope Stagg-body zijn met een Fenderneck.
Probleem is dat ik dat verschil nie ken.

Rutger
4 oktober 2011, 09:27
Enige manier om dat te achterhalen, is de verkoper vragen of hij het serienr. op de body wil opzoeken en aan je wil doorgeven.

Hendriks
4 oktober 2011, 09:48
Aan de decal te zien is het een neppert.

Methoxy7
4 oktober 2011, 10:03
Aan de decal te zien is het een neppert.

Op de Fender site vind ik deze modellen terug, zou het zo ene kunnen zijn mss?

Standard Strat: http://www.fender.com/products/search.php?partno=0144600306

Classic Player 50's Strat: http://www.fender.com/products/search.php?partno=0141102303

humbucker
4 oktober 2011, 10:05
@ Hendriks: Nee hoor, lijkt me gewoon een MiM Standard te zijn.

Hendriks
4 oktober 2011, 10:19
@ Hendriks: Nee hoor, lijkt me gewoon een MiM Standard te zijn.

Ok , gezien ,even te snel.

wireman
4 oktober 2011, 11:58
Ik zou voor de LC gaan en er voor 100 of 150 euro een tweedehands setje goeie pickups in zetten.. Ben je ook voor 350 euro klaar en WEET je dat het gewoon goed is.

Fender is niet per definitie beter! Er zijn goeie LC´s die beter zijn dan slechte Fenders.. en vice versa.. het blijft een gok in dat segment. Hoewel je ook bij de duurdere gitaren de gitaar moet ´voelen´ het blijft persoonlijk..

Ik heb zelf een strat plus gehad met Lace´s.. Ik vond het geen slechte elementen, maar ze missen karakter.. Ik weet niet.. Ik had er niks mee.. Ik heb m niet meer iig.

humbucker
4 oktober 2011, 13:43
Maar die krijg je dan weer niet kwijt voor 150€ ofzo. Je kan dan beter voor deze fender gaan, bevalt ie niet, ben je'm voor 350€ zo weer kwijt, zonder verlies en een ervaring rijker!

bat
4 oktober 2011, 14:26
Ah, je had er zelfs al een eigen topic over aangemaakt. Nouja, hier dus over wat het waarschijnlijk is: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?98432-Twijfel-over-een-advertentie-topic&p=2714907&viewfull=1#post2714907