PDA

View Full Version : De fender champ dx of de zelfbouw madamp A15mk2



walberg
3 oktober 2011, 19:15
Even een vraag welke beter is qua geluid, de fender champ dx of de madamp A15mk2 De laatste is een fractie duurder ca 300 euro en moet je dan nog wel zelf in elkaar solderen. De Fender is een complete unit dus met speaker en al maar heeft volgens mij dan weer geen effectenloop, of zie ik dat verkeerd?

arcane
3 oktober 2011, 19:57
Volgens mij bedoel je een fender super champ xd of een vibro champ xd.

Die hebben inderdaad geen fx-loop

En beter,tja dat is een kwestie van smaak.

walberg
3 oktober 2011, 20:04
Inderdaad de super champ ja.

G.G.
3 oktober 2011, 21:26
Ik heb zelf de A15MKII gehad en dat is echt een hele lekkere versterker. Mooi warm, bijna fenderachtig clean met zijn 6V6 eindbuizen. En een brute scheur... :blast: tubescreamertje ervoor en gaan......... Ik heb hem weggedaan omdat ik hem te veel knoppen vond hebben. Heb liever een 1 kanaals versterker met een goed clean.

cluseau
3 oktober 2011, 22:54
......een brute scheur........te veel knoppen......

Laat me raden....jij gaat dus voor een brute scheur met maximaal twee knoppen :crazyhappy:

walberg
3 oktober 2011, 23:03
Nou scheur en metal is niet echt mijn favoriet, ik heb het meer op stijlen als van Trini lopez (maar een fender twin is veel te duur) Santana Dire straits shadows etc.

Gearjunkie
4 oktober 2011, 07:56
Behalve dat je zelf verstand van buizenversterkers moet hebben als je de Madamp neemt, moet je ook rekening houden met de aanschaf van cabinet, speaker etc etc....

walberg
4 oktober 2011, 08:43
Ik had al een buizenversterker, ook een zelfbouwer maar die was weer iets te beperkt, was een ontwerp uit de 50er jaren en veel te zwaar ca 60 watt.
Dus ik had al een speakerset staan, maar ik heb het e.e.a gezien van die Champ en daar kan je toch wat meer mee blijkt. Heel waarschijnlijk gaat het toch die Champ worden. Ik heb even getwijfeld vanwege de effectenloop, die heeft de Madamp wel maar ik ga de podx3 pro toch niet meer gebruiken als ik een nieuwe buizenversterker heb.

peter_heijnen
4 oktober 2011, 09:36
Als je 'alleen' clean speelt -lopez/knopfler- is een fx loop al veel minder nodig -kort door de bocht- dan wanneer je voornamelijk zou scheuren.