PDA

View Full Version : Wat doen welke buizen



2e rocker
3 oktober 2011, 16:30
Hallo,

Ik speel nu een jaar of twee over mijn Fender Pro185 en een Boss GT-8
Nu ben ik dus opzoek naar een buizenbak (50/100 Watt) en mijn vraag daarbij is: Welk karakter hebben welke buizen en welke buizencombinaties zou ik echt eens moeten horen?

iWishmaster
3 oktober 2011, 16:39
Het ontwerp van de versterker doet vele malen meer met je geluid dan de gebruikte buizen. Oriënteer je eerst op de sound en ga luisteren (zelf, in winkels, met je eigen gitaar desnoods).

2e rocker
3 oktober 2011, 20:32
Dat heb ik gedaan. Ik vind de sound van de Peavey V50 mooi (vooral overstuurt), maar ik wil er ook een moderne sound uithalen (als in hughes&Kettner, Masotti X100M modern). En een Voicing keuze tussen Brits en Amerikaans zou ook handig zijn, zoals de meeste Blackstars hebben.
In de prijsklasse 500 tot ong. 1000

muziekschuur
3 oktober 2011, 20:37
Dan is denk ik de Peavey een prima keuze. Overdrive is goed uit pedalen te halen. Kies dan eens voor de transparent overdrive van Danelectro. 35 euro of zo. Prima pedaal (dicht bij een OCD). En als je dan ook nog een fuzz neemt ben je heel veelzijdig.

Persoonlijk speel ik zelf veel clean (zeker 40%) en zie dat toch als een basis. Die Peavey is gewoon een icoon voor een gewone prijs. En in tweed toch altijd weer een schatje.