PDA

View Full Version : hoeveel kost eeen squier telecaster ongeveer



closure
28 mei 2003, 18:31
en hoeveel kost de fender

alle soorten van telecaster graag
de squier zal wel nog betaalbaar zijn zeker :???:

PluueeR
28 mei 2003, 18:35
Ik heb een sunburst telecaster gekocht voor 1375 euro. Nieuw.

Mexicaanse zijn veel goedkoper. En Squiers al helemaal.

@iro
28 mei 2003, 18:53
mexicaans draaid rond de 500€

closure
28 mei 2003, 18:58
mexicaans draaid rond de 500€
fender of squier ????

Polytheme Pam
28 mei 2003, 19:02
squierstrats: tussen de 2- en 300 €


http://www.feedback.nl/pages/search.php?manufacturer=649

@iro
28 mei 2003, 20:03
mexicaans draaid rond de 500€
fender of squier ????

fender

green_day
28 mei 2003, 20:13
Als ik jou was (ik weet niet wat je budget is) zou ik toch gaan voor de mex. fender. Als je het geld hebt, natuurlijk de USA'er. Ik heb op een aantal squiers gespeeld en ik vond ze gewoon kut, met een mexicaan haal je toch een mooie gitaar in huis die niet te veel kost! Je zult er een hoop plezier aan beleven, terwijl je met die squier misschien toch zit van: "ja dit is toch niet helemaal wat ik wou"

closure
28 mei 2003, 20:26
het is maar voor december/januarie als ik een beetje gespaard heb en dan nog nieuwjaarsgeld verjaardag sinterklaas kerstmis ... gekregen heb reken ik op zo een 550 euro
kan ik daarmee die fender???

k heb nu een squier bullet maar die is maar erg begin-achtig

iam
28 mei 2003, 20:31
ga toch gewoon voor een goede 2dehands gitaar...
voor 500 heb je al aardig wat lijkt me :)

closure
28 mei 2003, 20:32
ik vertrouw dat toch niet echt

iam
28 mei 2003, 20:34
gewoon iemand meenemen die er veel vanaf weet... en goed je tijd nemen om de gitaar te testen en te inspecteren...

green_day
28 mei 2003, 21:00
het is maar voor december/januarie als ik een beetje gespaard heb en dan nog nieuwjaarsgeld verjaardag sinterklaas kerstmis ... gekregen heb reken ik op zo een 550 euro
kan ik daarmee die fender???

k heb nu een squier bullet maar die is maar erg begin-achtig

voor 550 heb je een mexican strat/tele hoor. een squier bullet is niet alles nee

The_Cure
28 mei 2003, 21:03
het is maar voor december/januarie als ik een beetje gespaard heb en dan nog nieuwjaarsgeld verjaardag sinterklaas kerstmis ... gekregen heb reken ik op zo een 550 euro
kan ik daarmee die fender???

k heb nu een squier bullet maar die is maar erg begin-achtig

voor 550 heb je een mexican strat/tele hoor. een squier bullet is niet alles nee

Mexican €449, houd je nog 100 euro over :)

green_day
28 mei 2003, 21:09
je kan trouwes ook nog kijken voor die 50's, 60's en 70's reissues.. mexicaans, rond de 600 euro. En beter dan de standard serie. Dit is trouwens voor de strat, ik weet niet of ze dat ook voor tele hebben (ik geloof van niet). Die strats zijn ook de moeite waard om naar te kijken hoor! tenzij je echt een tele wilt..

oddman
28 mei 2003, 21:10
persoonlijk ben ik niet zo voor die mexicaantjes

wat ik al heb gedaan is een squier gekocht, die heel lekker speelde, alleen klonk hij niet super vanwege de crapy elementen.
Heb er usa elementen ingestoken van '82 en vind hem 100 keer beter dan mijn mexicaanse Fender..

(heb het hier wel over stratjes)

cheers

green_day
28 mei 2003, 21:42
persoonlijk ben ik niet zo voor die mexicaantjes

wat ik al heb gedaan is een squier gekocht, die heel lekker speelde, alleen klonk hij niet super vanwege de crapy elementen.
Heb er usa elementen ingestoken van '82 en vind hem 100 keer beter dan mijn mexicaanse Fender..

(heb het hier wel over stratjes)

cheers

maar als je die usa elementen in je mex. strat gooit denk je dan niet dat je nog een beter geluid krijgt (ivm beter hout, hardware etc.)

Brat
29 mei 2003, 03:55
Het is allemaal redelijk eenvoudig (sorry, ik wil niet de wijsneus uithangen) Een dure gitaar bestaat uit goed hout en goeie hardware. Hardware kun je altijd vervangen, als je hout moet vervangen kun je beter een andere gitaar zoeken. Als je weinig uit te geven hebt kun je voor hetzelfde geld beter een Squier dan een Fender kopen. Een goedkope Fender is bijna per definitie klote, een duurdere Squier is vaak per definitie goed. Heb het zelf ook meegemaakt. Ik had ooit een mexicaanse Fender strat, die over het algemeen een goede naam hebben, maar die klonkt met betere elementen nog klote, en ik heb nu een koreaanse Squier tele die met betere elementen super klinkt. De tele is dan ook essen en die strat was multiplex of wat dan ook. Kortom let vooral op de houtsoort. Met Essen, alder en basswood is de basis in ieder geval goed (dit zijn de goedkoopste hout soorten)

closure
29 mei 2003, 07:28
ja kwil wel de telecaster want die heeft een origineeler uitzicht ...

closure
29 mei 2003, 07:58
http://www.fender.com/misc/winternamm2003/0111202_300.html hoeveel zou deze kosten??
in maple neck

en wat is dan de beste squier telecaster
-Standard Fat Telecaster
-Standard Telecaster
-Affinity Tele

ik vind de Affinity het mooit maar qua kwaliteit ?

is een telecaster eigelijk wel geslaagd om metal te spelen ?

Deliverance
29 mei 2003, 08:32
met single coils kan je veel aanvangen,ik heb ook een gitaar met single coils,en daar komt wel een redelijk rauw/schel geluidje uit,ik denk dat dat met een fender nog beter zou moeten gaan.Maar als je echt metal wilt zou ik een gitaar met humbuckers kopen,omdat dat veel zwaarder klinkt.maargoed het hangt natuurlijk af van wat jij het lekkerste vind klinken.experimenteer een beetje in winkels met gitaren zou ik zeggen.


ps:als je nu al een squier bullet hebt zou ik nu niet WEER een squier gaan kopen,omdan binnen 6 maanden ofzo weer een nieuwe te kopen.Ik zou meteen ff goed zoeken en flink wat geld bijeen sparen en dan meteen een fender strat ofzo kopen.

green_day
29 mei 2003, 09:45
http://www.fender.com/misc/winternamm2003/0111202_300.html hoeveel zou deze kosten??
in maple neck

en wat is dan de beste squier telecaster
-Standard Fat Telecaster
-Standard Telecaster
-Affinity Tele

ik vind de Affinity het mooit maar qua kwaliteit ?

is een telecaster eigelijk wel geslaagd om metal te spelen ?

die link die je daar geeft is van de highway one. En voor zover ik weet zijn die allemaal 800 euro (wel USA)

De beste van die squiers is de standard, die affinity zuigt dick. De standard zijn nog enigzins nette gitaartjes. Ja en tussen fat en gewoon moet je natuurlijk zelf kiezen (Fat is met humbucker, en gewoon standard is de gewone tele opstelling). Als je weer voor de squier gaat ga dan voor een standard.. die zijn gewoonweg beter

closure
29 mei 2003, 11:03
met single coils kan je veel aanvangen,ik heb ook een gitaar met single coils,en daar komt wel een redelijk rauw/schel geluidje uit,ik denk dat dat met een fender nog beter zou moeten gaan.Maar als je echt metal wilt zou ik een gitaar met humbuckers kopen,omdat dat veel zwaarder klinkt.maargoed het hangt natuurlijk af van wat jij het lekkerste vind klinken.experimenteer een beetje in winkels met gitaren zou ik zeggen.


ps:als je nu al een squier bullet hebt zou ik nu niet WEER een squier gaan kopen,omdan binnen 6 maanden ofzo weer een nieuwe te kopen.Ik zou meteen ff goed zoeken en flink wat geld bijeen sparen en dan meteen een fender strat ofzo kopen.

geen strat man
een telecaster mustang of tornado ( vanwege het uitzicht dan )
daarvan is denkik de telecaster best betaalbaar of ben ik mis??

iam
29 mei 2003, 11:49
lol
een tele om metal te spelen :lol:

@iro
29 mei 2003, 11:56
met een hotrail er in lukt het wel hoor (zelf gehad) :chicken:

closure
29 mei 2003, 18:06
iam welke raad je dan wel aan voor echte metal ( nee geen nu metal -> death ofzo ) en geen ibanez graag

iam
29 mei 2003, 18:44
weet ik niet... speel geen metal... maar voor metal heb je toch best humbuckers nodig ?

@iro
29 mei 2003, 19:19
een goede rg (ibanez) of een bc rich,jackson, esp enz ... les paul mss ook ...

BLOK182
29 mei 2003, 20:11
of een epi gothic explorer ofzo, das pretty metal dacht ik zo ;-)

@iro
29 mei 2003, 23:52
of een epi gothic explorer ofzo, das pretty metal dacht ik zo ;-)

redelijk hé 8-)

Neals
30 mei 2003, 00:40
Neem je een fat-tele, en donder je daar een EMG 81 in... Hoe metal wil je het hebben.

oddman
30 mei 2003, 16:57
nog even opmerken
als je een gitaar gaat kopen, moet je er gewoon een heel deel uitproberen.
Koop altijd het model dat je net getest hebt en niet een andere gitaar ...
elke gitaar is namelijk anders
Mijn squier voelt gewoon beter aan, ok met een andere body kan hij misschien NOG beter klinken maar het is hem bij mij vooral om de hals te doen ...
In ieder geval veel succes

btw: heb gehoord dat die highway fenders niet echt super zijn .. (kan mij ook vergist hebben)