PDA

View Full Version : Ineens heb je het: Ruis!



Riky
3 oktober 2011, 14:49
Dag mensen,

dit probleem is al heel vaak langs gekomen, maar deze is volgens mij toch net even anders.

Situatie:
Ik maak al zeker 1,5 jaar zonder probleem gebruik van mijn Harley Benton Powerplant. Nooit geen ruis tot een week geleden.

Ik heb gisteren de boel maar eens los gehaald en wat combinaties geprobeerd. Ik krijg er combinaties uit met verschillende pedalen zonder ruis, maar dan heb ik maar de helft van mijn pedalen in gebruik. Wat ik ook probeer, als ik ze allemaal aansluit heb ik ruis en deze ruis wordt erger bij het intrappen van mijn TS en/of Blackstar HT Drive. (lichtelijk felle suizende ruis die je eerder verwacht van een oude wahwah icm met veel overdrive).

Alle kabels zitten er goed in en alle kabels zijn nog goed.
Prik altijd de boel in een geaard stopcontact en alle pedalen werken ook nog gewoon.
Ik kan dus geen aanwijsbare stoorzender vinden, waar de ruis ineens vandaan moet komen, behalve de voeding zelf.

Mijn vraag: Is mijn voeding kapot of kan er toch iets anders aan de hand zijn?

Alvast bedankt!

Dirk_Hendrik
3 oktober 2011, 15:21
Hoe ziet je opstelling er nu uit?

lindstrom
3 oktober 2011, 15:25
Nooit geen ruis tot een week geleden.




Dus,.. nu heb je geen ruis meer? :soinnocent:

geintje natuurlijk..

Haal eens alleen de drive pedalen er tussenuit... drive pedalen zorgen vaak voor ruis bij geschakelde voedingen..

correct me if I'm wrong,. al spreek ik uit ervaring.

Riky
3 oktober 2011, 22:57
@Dirk: Ik zal morgen even een foto posten, maar ik heb in een jaar tijd niks veranderd.

@lindstrom: heb wel alleen de overdrives getest, maar geen ruis. Heb ook alle pedalen individueel gehad = geen ruis. Lijkt wel dat er bij meer dan 4/5 pedalen ruis komt.

EDIT: Bij deze een foto:

http://dl.dropbox.com/u/11984423/02072010-DSC07165.jpg
gitaar > Dunlop Wahwah > Fender Volume Pedaal > Boss OC2 > Hoffner Tremelo > Ibanez TS7 > EHX LPB1 > Blackstar Drive > Malekko Delay > T-rex Reverb.

Bij het testen heb ik de Wahwah niet in de keten gezet aangezien deze niet gemod is en van zichzelf iets ruist.