PDA

View Full Version : Fender JV Strat



BobvanKempen
3 oktober 2011, 14:43
Beste mensen,

Even een vraagje over een JV strat. Ik kan een JV kopen, en er wordt gezegd dat hij uit de eerste serie is. De gitaar heeft geen "squier" op de headstock staat, en het model is JVST-115-63. De kleur is Olympic White met rosewood toets. Ik kan dit model alleen nergens vinden op Ebay.

Kan iemand me vertellen hoe het nu zit met die JV's. Wat is nu de eerste serie, wat staat er dan op de headstock. Wat zijn de verschillen met de latere JV's en wat zijn de waarde's die daar aan vast hangen. Ik wil al een tijd een mooie Strat en vraag me af of dit een goede is (zocht een mooie vintage).


Foto van de headstock:

http://i53.tinypic.com/28bb7fk.jpg

De rest van de gitaar:

http://i54.tinypic.com/avrndh.jpg

En nog een:

http://i52.tinypic.com/2cpp9qw.jpg



Iedereen weer bedankt!

BobvanKempen
3 oktober 2011, 16:27
Dankzij Ben79 bij een geweldige site terecht gekomen (www.21frets.com) en daar alle antwoorden gevonden. Thanx Ben!

guitarkid
3 oktober 2011, 17:44
Hier moet je verder niets mee, alleen tegen mij zeggen waar deze gitaar te koop is... ;)
Er vanuit gaande dat hij origineel is.
Het logo (decal) lijkt op de foto wat vreemd, maar dat kan ook aan de foto zelf liggen.
Maar serieus, dit zijn in het algemeen erg goede (en gewilde) gitaren!!
Bovendien: Olympic white en een RW toets: mjammie!!!

BobvanKempen
3 oktober 2011, 17:46
Hier moet je verder niets mee, alleen tegen mij zeggen waar deze gitaar te koop is... Er vanuit gaande dat hij origineel is. ;)
Maar serieus, dit zijn in het algemeen erg goede (en gewilde) gitaren!!
Bovendien: Olympic white en een RW toets: mjammie!!!

Dude, wait for the HNGD en verbaas U over de prijs ;) (ben nog wat voorzichtig want morgenavond haal ik hem op en ervaring leerd dat er nog een hoop kan gebeuren in de tussentijd).

guitarkid
3 oktober 2011, 17:53
Dude, wait for the HNGD en verbaas U over de prijs ;) (ben nog wat voorzichtig want morgenavond haal ik hem op en ervaring leerd dat er nog een hoop kan gebeuren in de tussentijd).

Ik hoop dat het gaat lukken Bob, want het zijn echt fijne gitaren en deze uitvoering vind ik helemaal smullen!!! En als die prijs echt laag is: helemaal mooi! Ik heb ooit één gehad uit deze serie en je voelt 'm al: nooit moeten wegdoen... :(
Ik begrijp dat je inmiddels geheel op de hoogte bent van wat voor gitaar het is etc. en dat hij origineel is? Nogmaals: check dat logo, want volgens mij moet er ook "Squier-series" bij op staan en niet die "original contour body"-sticker!! Zie deze foto:
http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/Nicks_Two_early_heads-medium.jpg
Ik durf dat echter niet met zekerheid te zeggen, hoor, en het kan zijn dat er wel JV's zijn met dit decal, maar als ik het niet meld....
Anders in afwachting van je HNGD en een beetje jaloers.....! ;)

Groeten.

BobvanKempen
3 oktober 2011, 17:57
Ik hoop dat het gaat lukken, Bob, want het zijn echt fijne gitaren en deze uitvoering vind ik helemaal smullen!!! En als die prijs echt laag is: helemaal mooi!
Ik begrijp dat je inmiddels geheel op de hoogte bent van wat voor gitaar het is etc en dat hij origineel is?
In afwachting van je HNGD en een beetje jaloers.....! ;)

Groeten.

Jup het gaat om een Fender JV Stratocaster uit 1983. Eerste serie die niet voor export was bedoelt (dus geen Squier op de headstock) volledig origineel op de 3way switch en de potmeters na die ik er wel bij krijg. De gitaar staat als model st-115-63 in de catalogus wat toen de tijd bekend stond als het vlaggeschip uit de JV serie.

Volgens mij al met al een rare find waar ik zeer blij mee ben als het allemaal zo gaat als het moet gaan. Dan gaat tie bespeeld worden en aan de muur hangen :)

guitarkid
3 oktober 2011, 18:06
Jup het gaat om een Fender JV Stratocaster uit 1983. Eerste serie die niet voor export was bedoelt (dus geen Squier op de headstock) volledig origineel op de 3way switch en de potmeters na die ik er wel bij krijg. De gitaar staat als model st-115-63 in de catalogus wat toen de tijd bekend stond als het vlaggeschip uit de JV serie.

Volgens mij al met al een rare find waar ik zeer blij mee ben als het allemaal zo gaat als het moet gaan. Dan gaat tie bespeeld worden en aan de muur hangen :)

Cool! :lovelove:

En inderdaad:
http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/1982_Fender_JV_ST62-115_Pic_4-901x806.jpg

BobvanKempen
3 oktober 2011, 18:08
Cool! :lovelove:

But correct me if i am wrong natuurlijk want er staat een hoop tegenstrijdige informatie op het internet. Deze info komt van een verzamelaar en ik hoop maar dat hij gelijk heeft.

geert1976
3 oktober 2011, 18:54
But correct me if i am wrong natuurlijk want er staat een hoop tegenstrijdige informatie op het internet. Deze info komt van een verzamelaar en ik hoop maar dat hij gelijk heeft.

Een 115 serie is erg hoog en zijn zover ik weet inderdaad domestic Fender, dus inderdaad niet voor de export.

Dit soort exemplaren zijn erg zeldzaam in NL en ja erg waardevol.

BobvanKempen
3 oktober 2011, 19:24
Een 115 serie is erg hoog en zijn zover ik weet inderdaad domestic Fender, dus inderdaad niet voor de export.

Dit soort exemplaren zijn erg zeldzaam in NL en ja erg waardevol.

Dat erg waardevol kan je gerust vervangen door "wat de gek er voor geeft", als je het JV forum gaat lezen worden ze verkocht tussen de 1400usd en de 2800usd en waar het verschil hem nou precies in zit zou ik je niet kunnen vertellen. Maakt ook niet uit want die gitaar blijft voorlopig bij mij want die zal over 10 a 15 jaar meer waard zijn als nu en volgens mij krijg ik niet snel nog eens de kans er een te kopen.

kapepper
4 oktober 2011, 08:32
schitterende gitaar!

Hopelijk vandaag wat meer fotootjes!

ben79
4 oktober 2011, 08:33
nu ik me ook wat aan het verdiepen ben in deze serie/versie/.. besef ik ineens dat men gitaarleraar 15j geleden net dezelfde had, fender logo en squier op het einde van de kop. Hij wilde em ooit verkopen aan mij, en ik dacht 'squier voor die prijs? nee laat maar zitten'.... had beter toch wat interesse getoont en er even op gespeeld blijkbaar :-)

Rutger
4 oktober 2011, 09:21
Mijn gevoel zegt me dat ik ns op deze gitaar gespeeld heb. En als het niet precies deze was, dan wel net zo'n JV. Echt een héél goede strat! k Heb m toen proberen van de beste man te kopen maar hij wilde hem echt niet kwijt...

BobvanKempen
4 oktober 2011, 09:51
Mijn gevoel zegt me dat ik ns op deze gitaar gespeeld heb. En als het niet precies deze was, dan wel net zo'n JV. Echt een héél goede strat! k Heb m toen proberen van de beste man te kopen maar hij wilde hem echt niet kwijt...

Vanavond om half 9 is, als alles goed gaat, de gitaar van mij. Ik moet zeggen dat ik heel erg benieuwd ben. Voorop gesteld dat ik absoluut geen Stratman ben, wil ik al een tijdje er een proberen. Een jaar geleden was ik ook geen Tele man en dat is ook vrij snel veranderd.

frander
4 oktober 2011, 23:49
En, en en???? Plaatje! :mmmm::mmmm::mmmm:

BobvanKempen
5 oktober 2011, 01:42
En, en en???? Plaatje! :mmmm::mmmm::mmmm:

Lady's and Gentleman, we got him!! Deze topic mag een slotje op want er komt binnen nu en 5 minuten een HNGD.