PDA

View Full Version : Gitaar samples



vesper
3 oktober 2011, 12:43
Hallo,

Voor een korte presentatie over gitaren wil mijn publiek laten horen wat het verschil is tussen verschillende soorten gitaren.
Ik heb een hoop website gezien maar vond niet echt iets waar ik wat aan heb. Heeft één van jullie misschien een idee waar ik de volgende samples kan downloaden. ( het liefst gratis natuurlijk ;) )

Het gaat om de volgende soorten:

Western
Klassiek
solidbody elektrisch
hollowbody elektrisch


Alvast bedankt voor jullie reacties :)

bass blom
3 oktober 2011, 12:45
thomann heeft er een hoop.
die moet je wel ff via een achterdeurtje opnemen, zijn niet zo te downloaden.

vesper
3 oktober 2011, 14:03
thomann heeft er een hoop.
die moet je wel ff via een achterdeurtje opnemen, zijn niet zo te downloaden.

Top! Die samples zijn precies wat ik nodig heb. Heb verschillende manieren geprobeerd om deze samples te downloaden/recorden. Helaas is dit niet gelukt iemand iedeën of andere websites?

bass blom
3 oktober 2011, 14:10
als ik iets wil pakken wat niet te downloaden is dat start ik adobe soundbooth op, die kan op de een of andere manier het geluid intern doorlussen.
wellicht zijn er andere programma's die dat kunnen.

bass blom
3 oktober 2011, 14:11
als het om vier samples gaat wil ik het wel ff voor je doen, zeg maar welken.

Harald
3 oktober 2011, 14:17
Verschil tussen hollowbody elektrisch en solidbody elektrisch is trouwens niet zo bizar. Zeker niet als je met wat vervorming speelt. Sustain is iets anders, maar een jazzbak kan juist weer heel makkelijk rondzingen. De oude donkere jazzsound is vaak eerder nog resultaat van flatwound snaren ipv normale snaren.

Klassiek vs flamenco is leuker. Die gitaren zien er van buiten eigenlijk min of meer hetzelfde uit. En zou een 12 string niet een mooie aanvulling zijn? Dat is echt een heel ander geluid.

Duhsjaak
3 oktober 2011, 14:51
Top! Die samples zijn precies wat ik nodig heb. Heb verschillende manieren geprobeerd om deze samples te downloaden/recorden. Helaas is dit niet gelukt iemand iedeën of andere websites?

Hi
Doe effe een belletje of mailtje naar Thomann en die zenden je waarschijnlijk zo een aantal MP3tjes. Die gasten zijn doorgaans erg klant georiënteerd.

Succes!
Vriendelijke groet, Gus

vesper
3 oktober 2011, 15:10
Bedankt voor de antwoorden. Ik heb in ieder geval Thomann een mail gestuurd, dus daar wacht ik even op. Bass Blom... Ik houd uw aanbod in gedachten. Bedankt! Ik laat het jullie weten als ik bericht terug heb van Thomann

bass blom
3 oktober 2011, 15:19
prima, ja dat doen ze vast wel die gasten van thomann zijn goed.
en anders PM je me maar ff de links en pak ik ze wel voor je.

vesper
6 oktober 2011, 13:07
Ik heb vandaag antwoord gekregen van Thoman. Helaas was hun antwoord teleurstellend.


sorry, wir geben keine MP3 Soundsamples weiter.

Die Produktion ist teuer genug, dass wir das als Alleinstellungsmerkmal auch nicht verlieren möchten.



Mit freundlichen Grüßen



Daniel Werner

Marketing

Musikhaus Thomann

Bass Blom, Zou u voor mij een aantal hele simpele samples willen maken? Het gaat om een western gitaar, een klassieke gitaar en een elektrische. ( misschien een sample van een een hollowbody maar ik begrijp dat dat niet zo veel uitmaakt. Ik ben meer van de akoestische dus daar heb ik weinig ervaring mee.

bass blom
6 oktober 2011, 13:27
Ik heb vandaag antwoord gekregen van Thoman. Helaas was hun antwoord teleurstellend.



Bass Blom, Zou u voor mij een aantal hele simpele samples willen maken? Het gaat om een western gitaar, een klassieke gitaar en een elektrische. ( misschien een sample van een een hollowbody maar ik begrijp dat dat niet zo veel uitmaakt. Ik ben meer van de akoestische dus daar heb ik weinig ervaring mee.

ja geef ff linkjes van de thomann site van de gitaren waarvan je de samples wilt hebben, doe maar in een PM en zet je mailadres er even bij dan stuur ik ze op.