PDA

View Full Version : TC G system aansluiten



fenderben
3 oktober 2011, 09:45
Vraagje aan TC electronic G system gebruikers; Ik ben al een tijdje aan het expirimenteren met de G system 4 kabel aansluiting. Volgens de instructie van Laird williams white paper (http://www.guitaraffair.com/pdfs/g-system-configuration-and-troubleshooting-guide.pdf) is het het beste balanced (stereo) kabels te gebruiken met daar tussen een hum eliminator (voor omzetten balanced - no balanced). Iemand ervaring hiermee? Welke hum eliminators zijn goed (bv de DAP?). Graag jullie input! FB

muziekschuur
3 oktober 2011, 09:57
Nee. Live worden veel ongebalanceerde signalen gebruikt. Dit is alleen een probleem bij lange kabelruns en interferentie tussen kabels die naast elkaar liggen. Het retour signaal over grond heft dat op.

Je rack aansluiting kan gewoon ongebalanceerd. Is er hum bemerkbaar dan moet de afstand tussen het hum veroorzakende externe device en de kabels worden vergroot.

Waar komt deze vraag vandaan? Heb je nu problemen?

DemolitionColorScheme
3 oktober 2011, 10:55
Precies. Ik heb ook zo'n hum eliminator geprobeerd, op advies van Laird, maar ik merkte totaal geen verschil. Dus dat bleek gewoon onnodig.

fenderben
3 oktober 2011, 11:37
Nee. Live worden veel ongebalanceerde signalen gebruikt. Dit is alleen een probleem bij lange kabelruns en interferentie tussen kabels die naast elkaar liggen. Het retour signaal over grond heft dat op.

Je rack aansluiting kan gewoon ongebalanceerd. Is er hum bemerkbaar dan moet de afstand tussen het hum veroorzakende externe device en de kabels worden vergroot.

Waar komt deze vraag vandaan? Heb je nu problemen?

Bedankt voor je reactie. Even voor de duidelijkheid; ik heb de g system niet in een rack ingebouwd, dus er lopen vrij lange kabels van de g system naar de amp (rivera Rake). Heb het geheel aangesloten met een pedal snake volgens de 4 kabel methode. Heb op deze manier wat last van ruis (een stuk meer dan met simpele 2 kabel aansluiting (alles voor de input).

fenderben
3 oktober 2011, 12:31
Precies. Ik heb ook zo'n hum eliminator geprobeerd, op advies van Laird, maar ik merkte totaal geen verschil. Dus dat bleek gewoon onnodig.

Heb je 'G' in een rack ingebouwd of als losse floor effect? Welke kabels gebruik je?

DemolitionColorScheme
3 oktober 2011, 12:43
Heb je 'G' in een rack ingebouwd of als losse floor effect? Welke kabels gebruik je?
In een rack. Ik gebruik Klotz kabels.

muziekschuur
3 oktober 2011, 12:46
Zijn alle kabels ok? Als je de kabels tussen je gitaar en de versterker aansluit en je vat de kabel tot een bundel en beweegt de bundel, klinkt er dan herrie uit de versterker? (test voor kabelbreuk of mantelbeschadiging ergens in de kabel).

Als je kabels lang zijn, dan is er weer wel reden om gebalanceerde lijnen te gaan gebruiken. Maar het klinkt alsof je een allegaartje hebt en niet alles netjes getest is. Maar voor jou zou je met 6m kabels max. geen problemen moeten hebben en geen extra hum of iets dergelijks.

Het document dat je deelde is erg uitgebreid en er staat veel wijsheid in. Maar wekt dat nu niet wat verwarring?

Het kan een specifiek effect de gain boost en dus de ruisvloer (noisefloor) omhoog gooit. Een overdrive pedaaltje is een low end schakeling. En zoiets is geemuleerd. Dus kan die wat ruis geven. Maar als je presets wisselt naar alleen reverb is de ruis dan weg?

Blijf wel vragen stellen. Want zo'n effectdoos is een wereld op zich. Er valt veel te ontdekken en te leren.

fenderben
3 oktober 2011, 13:40
Zijn alle kabels ok? Als je de kabels tussen je gitaar en de versterker aansluit en je vat de kabel tot een bundel en beweegt de bundel, klinkt er dan herrie uit de versterker? (test voor kabelbreuk of mantelbeschadiging ergens in de kabel).

Als je kabels lang zijn, dan is er weer wel reden om gebalanceerde lijnen te gaan gebruiken. Maar het klinkt alsof je een allegaartje hebt en niet alles netjes getest is. Maar voor jou zou je met 6m kabels max. geen problemen moeten hebben en geen extra hum of iets dergelijks.

Het document dat je deelde is erg uitgebreid en er staat veel wijsheid in. Maar wekt dat nu niet wat verwarring?

Het kan een specifiek effect de gain boost en dus de ruisvloer (noisefloor) omhoog gooit. Een overdrive pedaaltje is een low end schakeling. En zoiets is geemuleerd. Dus kan die wat ruis geven. Maar als je presets wisselt naar alleen reverb is de ruis dan weg?

Blijf wel vragen stellen. Want zo'n effectdoos is een wereld op zich. Er valt veel te ontdekken en te leren.

Je trekt wel snel voorbarige conclusie's :)

Gebruik pedalsnake kabel (http://www.pedalsnake.com/ ) is toch geen allegaartje! Heb de g system ook al geruime tijd in bezit; in het verleden icm mesa mark3 met 4 kabel aansluiting. Gaf toen ook al meer 'ruis' dan zonder fx. Daarna een tijdje gewoon aangesloten omdat die geen fx loop had. En nu icm met de Rivera. De insert van de G system wordt geadviseerd aan te sluiten met gebalanceerde kabels (zie handleiding). De Rivera heeft geen gebalanceerde fx loop (welke amp. wel). Dus mijn vraag was of iemand hier op het forum daar ervaring mee heeft en zo ja welke balanced -> unbalanced kastje (hum eliminator) er dan gebruikt is en of dat een duidelijke verbetering geeft. Is toch niet zo'n vreemde vraag ;)

fenderben
5 oktober 2011, 08:16
Niemand ervaring met de G-system?

DemolitionColorScheme
5 oktober 2011, 10:04
Niemand ervaring met de G-system?
Er is toch eigenlijk al gezegd wat er gezegd moet zijn?
Daarbij, ja, de G-System is vrij noisy, zelfs ik met m'n korte Klotz kabels krijg wat extra noise zodra ik de G-System inbreng in de FX-loop van de Axe-Fx en dat was vroeger ook al toen ik daar nog een amp mee gebruikte. Hij is niet perfect, maar qua noise vond ik het absoluut niet op rampniveau.

fenderben
5 oktober 2011, 11:01
Er is toch eigenlijk al gezegd wat er gezegd moet zijn?
Daarbij, ja, de G-System is vrij noisy, zelfs ik met m'n korte Klotz kabels krijg wat extra noise zodra ik de G-System inbreng in de FX-loop van de Axe-Fx en dat was vroeger ook al toen ik daar nog een amp mee gebruikte. Hij is niet perfect, maar qua noise vond ik het absoluut niet op rampniveau.

Nee, helaas geen antwoord op mijn vraag. Alleen antwoorden die ervan uitgaan dat ik niet weet waar ik over praat. Veranderen van preset en gepruts met kabels etc. ;) En inderdaad, als de g system in een rack is ingebouwd en de kabels naar de amp zijn kort, dan zal de extra ruis veel minder zijn. Als je de manual van de G system naleest over het gebruik van de insert staat er letterlijk dat deze moet worden aangesloten met balanced kabel en ook het pdf's van Laid schrijft dat de insert met balanced kabel --> hum eliminator --> Amp aangesloten moet worden om extra ruis/brom te voorkomen. Zijn niet zoveel g system gebruikers denk ik...In ieder geval bedankt voor je reactie, en als je je hum eliminator wil verkopen hoor ik het graag! :stop:

DemolitionColorScheme
6 oktober 2011, 11:04
Wat is het probleem dan? Ja, het staat zo aangegeven, dat klopt. Maar bij velen users en tc electronic videos wordt hij vrij standaard aangesloten, dus zonder balanced cables.
Als dat volgens jou gewoon beter werkt en dat verminderd een stuk noise, do it. :)

fenderben
6 oktober 2011, 14:39
Wat is het probleem dan? Ja, het staat zo aangegeven, dat klopt. Maar bij velen users en tc electronic videos wordt hij vrij standaard aangesloten, dus zonder balanced cables.
Als dat volgens jou gewoon beter werkt en dat verminderd een stuk noise, do it. :)

Ok; ga het proberen. Schijnbaar ben jij de enige G-system gebruiker, maar dan in een rack ingebouwd! Dus er is niemand die er ervaring heeft met een g-system als Flooreffect (op dit forum). Kost me wel een Hum eliminator + 4x stereo pedalsnake connectors. Als het uiteindelijk geen verschil maakt is het jammer geld :( . In ieder geval bedankt voor je input! FB

muziekschuur
6 oktober 2011, 14:52
Ik begon bij het begin om dingen uit te sluiten. Als je dat ziet als belerend dan is het moeilijk converseren.

Pagina 20 manual;

Loop 1 to 4
These loops are intended for connecting e.g.
drive/distortion pedals. Use regular unbalanced
jack/jack cables.


Insert
This loop is intended for a pre-amp. If cables
longer than 3 feet are used, they should be
balanced, even if the connectors on the pre-amp
are unbalanced. When balanced cables are
used, a special pseudo balanced circuit will
reduce the noise which would occur when using
unbalanced cables.

Dit is verwarrend. Een insert is normaal gesproken een stereo jack die als send en return gebruikt wordt. Die kan van nature niet gebalanceerd zijn. Dus een verkeerde benaming voor waarvoor gebruikt. Waarschijnlijk verbinden ze op deze manier de grond tussen preamp en G-system omdat het ontbreken van die verbinding wel eens brom kan geven.

Ik ga ervanuit dat het G-system een ingebouwde noisegate heeft. Dus aanzetten op b.v. -40.

DemolitionColorScheme
6 oktober 2011, 15:46
Ok; ga het proberen. Schijnbaar ben jij de enige G-system gebruiker, maar dan in een rack ingebouwd! Dus er is niemand die er ervaring heeft met een g-system als Flooreffect (op dit forum). Kost me wel een Hum eliminator + 4x stereo pedalsnake connectors. Als het uiteindelijk geen verschil maakt is het jammer geld :( . In ieder geval bedankt voor je input! FB
Tja, dat was bij mij toen ook zo, alleen zei Laird dat ik geen XLR aansluitingen nodig had. Dus ik heb sowieso een andere hum eliminator.
Je moet het gewoon proberen. Lukt het niet, dan bewaar je het voor de toekomst, voor wat anders, of je verkoopt het weer.

De opmerking van de gate is een beetje loos, want je haalt dan geen noise weg, je zet er alleen een gate achter.

fenderben
6 oktober 2011, 21:17
Ik begon bij het begin om dingen uit te sluiten. Als je dat ziet als belerend dan is het moeilijk converseren.

Pagina 20 manual;

Loop 1 to 4
These loops are intended for connecting e.g.
drive/distortion pedals. Use regular unbalanced
jack/jack cables.


Insert
This loop is intended for a pre-amp. If cables
longer than 3 feet are used, they should be
balanced, even if the connectors on the pre-amp
are unbalanced. When balanced cables are
used, a special pseudo balanced circuit will
reduce the noise which would occur when using
unbalanced cables.

Dit is verwarrend. Een insert is normaal gesproken een stereo jack die als send en return gebruikt wordt. Die kan van nature niet gebalanceerd zijn. Dus een verkeerde benaming voor waarvoor gebruikt. Waarschijnlijk verbinden ze op deze manier de grond tussen preamp en G-system omdat het ontbreken van die verbinding wel eens brom kan geven.

Ik ga ervanuit dat het G-system een ingebouwde noisegate heeft. Dus aanzetten op b.v. -40.

Advies is altijd welkom uiteraard! Stoor me er alleen wel eens dat sommigen er vanzelfsprekend vanuit gaat dat je geen verstand van hebt als je een berichte plaats (misschien ook wel door de geringe berichten op GN). Zoals je opmerking over het allergaatje aan kabels; Beter is dan eerst te vragen welke kabels er gebruikt worden (had al wel pedalsnake genoemd)! Maar goed; je reacties wordt wel gewaardeerd! Gebruik de noise gate wel voor bepaalde presets (waar veel gain in zit). Maar is volgens mij niet echt de oplossing voor een cleane preset waar alleen wat lichte reverb in zit.

bluegate
8 oktober 2011, 19:43
Ik had de G-system in combi met een Bogner Shiva.
Geen enkel probleem met ongebalanceerde kabels.

De unit zat bij mij gewoon in de footcontroller en de kabels van 6 m. gingen van en naar de Shiva.

Wel sloeg ik het eerste gedeelte over van de G-System, ik wilde geen 2x AD/DA conversie.
Dus gitaar in de Shiva, send van de Shiva in de preamp loop en de output van de G-System weer naar de Return van de Shiva.

Belangrijk is ook het niveau van de FX loop op je versterker.
Indien dit -10dB is (instrument level) dan kun je beter Loop1..4 gebruiken voor de amp.

tnijland
9 oktober 2011, 12:05
Misschien geeft de volgende link wat uitsluitsel. Het is een behoorlijk uitgebreid document dat allerlei problemen/oplossingen met signal levels, aansluiting en noise behandelt.

link http://www.guitaraffair.com/pdfs/g-system-configuration-and-troubleshooting-guide.pdf

In deze troubleshoot manual wordt overigens de hum eliminator van Ebtech aangeprezen.

Succes!

fenderben
9 oktober 2011, 19:47
Ik had de G-system in combi met een Bogner Shiva.
Geen enkel probleem met ongebalanceerde kabels.

De unit zat bij mij gewoon in de footcontroller en de kabels van 6 m. gingen van en naar de Shiva.

Wel sloeg ik het eerste gedeelte over van de G-System, ik wilde geen 2x AD/DA conversie.
Dus gitaar in de Shiva, send van de Shiva in de preamp loop en de output van de G-System weer naar de Return van de Shiva.

Belangrijk is ook het niveau van de FX loop op je versterker.
Indien dit -10dB is (instrument level) dan kun je beter Loop1..4 gebruiken voor de amp.

Je kunt dan ook je gitaar in de loop 1 return prikken en dan vervolgens de rest gewoon aansluiten volgens het 4 kabel systeem. Dan ben je de ad -> da convertor van 'input filter compressor' kwijt en hebt je nog steeds de loops voor de amp's preamp en de modeling deel in de fx loop. Heb ik al eens geprobeerd maar ik kon geen verschil horen met de extra ad --> da convertor ervoor (met m'n MM luke). Met de fender strat met single coils wel maar dat lag niet aan de ad -> da convertor maar aan de lage impedantie van de 'G' input. Dan help een buffer voor de input wel.

fenderben
9 oktober 2011, 19:49
Misschien geeft de volgende link wat uitsluitsel. Het is een behoorlijk uitgebreid document dat allerlei problemen/oplossingen met signal levels, aansluiting en noise behandelt.

link http://www.guitaraffair.com/pdfs/g-system-configuration-and-troubleshooting-guide.pdf

In deze troubleshoot manual wordt overigens de hum eliminator van Ebtech aangeprezen.

Succes!

Zie openingsbericht!

fenderben
9 oktober 2011, 19:56
Insert
This loop is intended for a pre-amp. If cables
longer than 3 feet are used, they should be
balanced, even if the connectors on the pre-amp
are unbalanced. When balanced cables are
used, a special pseudo balanced circuit will
reduce the noise which would occur when using
unbalanced cables.

Dit is verwarrend. Een insert is normaal gesproken een stereo jack die als send en return gebruikt wordt. Die kan van nature niet gebalanceerd zijn. Dus een verkeerde benaming voor waarvoor gebruikt. Waarschijnlijk verbinden ze op deze manier de grond tussen preamp en G-system omdat het ontbreken van die verbinding wel eens brom kan geven.


De Insert van de G-system heeft een send en return die beide met een stereo jack kunnen (moeten) worden aangesloten. Dus niet 1 stereo jack voor beide!

tnijland
10 oktober 2011, 20:42
Zie openingsbericht!

Oei!!! Duizendmaal excuus ;-)

Outline
11 oktober 2011, 01:33
Proefondervindelijk ondervonden kan ik je melden dat als je signaal niet gebalanceerd het apparaat uit gaat, het weinig zin heeft om het dan alsnog met een gebalanceerde kabel aan te sluiten. Die 2e geleider hangt uiteindelijk toch ergens aan de aarde...

fenderben
11 oktober 2011, 11:16
Proefondervindelijk ondervonden kan ik je melden dat als je signaal niet gebalanceerd het apparaat uit gaat, het weinig zin heeft om het dan alsnog met een gebalanceerde kabel aan te sluiten. Die 2e geleider hangt uiteindelijk toch ergens aan de aarde...

In de G system komt de kabel er gebalanceerd uit en aan de amp. zijde zou je dan een balanced --> onbalanced kastje (hum eliminator) toepassen. Dat is de theorie erachter. Heb nog wat zoekwerk verricht op www en er zijn wel reacties van gebruikers van een G system die een ruisvermindering melden. Ga het tzt wel eens proberen (ff een ebtech hum eliminator scoren). Volgens Laird zou je er zelfs 2 moeten gebruiken maar dat gaat me wat te ver ;)

Outline
11 oktober 2011, 12:55
Ten eerste: We noemen die dingen geen 'Hum-eliminator'. Da's gewoon 'n mooi bedachte naam om je portemonnee sneller dieper leeg te krijgen. In de pro-audio noemen we die dingen gewoon 'n converter. Zoek daar maar 'ns op.

Daarnaast: die gebruikers melden minder ruis maar is het ook werkelijk zo? Perceptie heeft in de audio-wereld een heel groot belang. Ik weet niet of je als 'ns van die test met speakerkabel gehoord hebt waarbij standaard installatiedraad (die wordt gebruikt in je huis voor de stroom) als winnaar uit de blinde test kwam terwijl bij het waarderen op naam en product die het laagste eindigde?

Ten tweede: Je kan ook zonder hulpmiddelen van gebalanceerd naar ongebalanceerd. Ik heb daarvoor een mooi stukje tekst met voorbeelden bijgevoegd: http://community.klipsch.com/forums/storage/4/612848/bal_to_unbal.pdf

Zoals je ziet, kan het zijn dat je wat signaalverlies hebt. Dat hoeft geen probleem te zijn en kan je (door middel van de juiste gainstructuur) zonder problemen opvangen.

Nog 'n mooie en zeer nuttige link naar Rane: http://rane.com/note110.html

fenderben
11 oktober 2011, 15:37
Ten eerste: We noemen die dingen geen 'Hum-eliminator'. Da's gewoon 'n mooi bedachte naam om je portemonnee sneller dieper leeg te krijgen. In de pro-audio noemen we die dingen gewoon 'n converter. Zoek daar maar 'ns op.

Daarnaast: die gebruikers melden minder ruis maar is het ook werkelijk zo? Perceptie heeft in de audio-wereld een heel groot belang. Ik weet niet of je als 'ns van die test met speakerkabel gehoord hebt waarbij standaard installatiedraad (die wordt gebruikt in je huis voor de stroom) als winnaar uit de blinde test kwam terwijl bij het waarderen op naam en product die het laagste eindigde?

Ten tweede: Je kan ook zonder hulpmiddelen van gebalanceerd naar ongebalanceerd. Ik heb daarvoor een mooi stukje tekst met voorbeelden bijgevoegd: http://community.klipsch.com/forums/storage/4/612848/bal_to_unbal.pdf

Zoals je ziet, kan het zijn dat je wat signaalverlies hebt. Dat hoeft geen probleem te zijn en kan je (door middel van de juiste gainstructuur) zonder problemen opvangen.

Nog 'n mooie en zeer nuttige link naar Rane: http://rane.com/note110.html

Ik ken dat inderdaad. Ik heb in het verleden ook veel geexpirimenteerd met audio (kabels, dure interlinks, cd speler op de kop plaatsen). Ik ken die test met installatiedraad niet (ligt er ook maar net aan wie er dan in het panel zit). Maar of installatiedraad beter klinkt dan dure van der hull kabel?? Maar is een beetje off topic.

Mijn vraag was eigenlijk simpel; zijn er G-SYSTEM GEBRUIKERS die hier ervaring mee hebben en dan met de opstelling die ik bedoel. Al die goedbedoelde info over verkeerd naamgebruik (hum eliminator of converter) etc. zit eigenlijk niet zo op te wachten want ik kan daar weinig mee. In mijn situatie met gebruik van G system en amp. heb ik meer ruis met de FX loop dan zonder. Zo simpel is het...

muziekschuur
11 oktober 2011, 18:17
De ellende is dat we niet naast je staan. En dat er zo veel variabelen zijn.

Veel ervaren mensen (die zeg maar 4, 5, 6 van die diepe apparaten hebben aangeschaft) beginnen vaak al een jaar van tevoren om dit soort dingen te onderzoeken. Vaak op basis van de (technische) handleiding. En dan maar zoeken... En zoeken. Dit is geen kritiek op jou. Het is gewoon een heel gezoek.

Ik modereer op tascamforums.com en ik help diverse mensen met het installeren van hun studios. En zo zijn er zoveel variabelen die een verschil maken. Zoveel dingen waar je aan moet denken dat het vaak zeer doet. Daarom heb ik analoge pedalen. Ik heb al zoveel digitale spullen die zo ingewikkeld zijn.

En dan staat er in de handleiding dat ze een ongebalanceerde ingang hebben. Maar dat ze wel op je apparaat aarden (omdat dit een aardloop vermijd). En dat is dan technisch een goede oplossing. Maar een gitarist die gewoon gebalanceerde aansluitingen in zijn rack verwacht is dan weer van zijn stuk gebracht. (Ik ook hoor). En dan begint het gezoek.... En dat is gewoon klote. Maar een direkte oplossing is niet eenvoudig.

Ik heb hier een paar DI boxen met groundlift. Je steekt ze ertussen en je merkt of het werkt of niet. Maar dan moet je eerst een berg met spullen hebben. Het is gewoon niet leuk meer..... Ik bedoel.... Ik weet het.

Maar al met al vind ik deze unit wel het meest sexy floorboard van de nieuwe eeuw. Doe het maar es na.
In een live setup heb ik overigens liever WEL op elk kanaal een noisegate. Zelfs op een acoustische gitaar. En dan is -40db een mooie waarde. Ik snap dat je er geen gevoel bij hebt.... En ook dat is geen kritiek.

het is een weg die je moet lopen als je zo'n stukje complexe techniek aanschaft.

fenderben
11 oktober 2011, 19:51
De ellende is dat we niet naast je staan. En dat er zo veel variabelen zijn.

Veel ervaren mensen (die zeg maar 4, 5, 6 van die diepe apparaten hebben aangeschaft) beginnen vaak al een jaar van tevoren om dit soort dingen te onderzoeken. Vaak op basis van de (technische) handleiding. En dan maar zoeken... En zoeken. Dit is geen kritiek op jou. Het is gewoon een heel gezoek.

Ik modereer op tascamforums.com en ik help diverse mensen met het installeren van hun studios. En zo zijn er zoveel variabelen die een verschil maken. Zoveel dingen waar je aan moet denken dat het vaak zeer doet. Daarom heb ik analoge pedalen. Ik heb al zoveel digitale spullen die zo ingewikkeld zijn.

En dan staat er in de handleiding dat ze een ongebalanceerde ingang hebben. Maar dat ze wel op je apparaat aarden (omdat dit een aardloop vermijd). En dat is dan technisch een goede oplossing. Maar een gitarist die gewoon gebalanceerde aansluitingen in zijn rack verwacht is dan weer van zijn stuk gebracht. (Ik ook hoor). En dan begint het gezoek.... En dat is gewoon klote. Maar een direkte oplossing is niet eenvoudig.

Ik heb hier een paar DI boxen met groundlift. Je steekt ze ertussen en je merkt of het werkt of niet. Maar dan moet je eerst een berg met spullen hebben. Het is gewoon niet leuk meer..... Ik bedoel.... Ik weet het.

Maar al met al vind ik deze unit wel het meest sexy floorboard van de nieuwe eeuw. Doe het maar es na.
In een live setup heb ik overigens liever WEL op elk kanaal een noisegate. Zelfs op een acoustische gitaar. En dan is -40db een mooie waarde. Ik snap dat je er geen gevoel bij hebt.... En ook dat is geen kritiek.

het is een weg die je moet lopen als je zo'n stukje complexe techniek aanschaft.

Ok; Dat is wel verwoord zoals het is ;) Het is inderdaad zoeken naar je juiste klanken icm amp. en gitaar. Ik heb de g system nu een jaar of 4 maar kan er nog steeds weer geluiden uit halen die ik nog niet kende. Ik heb hem icm de tc nova drive en dat is een perfecte combi. Alle pre sets zijn met de nova (overdrive en distortion) in te stellen terwijl het toch een analoge pedal is. Werkt perfect. Ga nog eens wat experimenteren met de noise gate!

tnijland
17 oktober 2011, 21:13
Ik gebruik de G-System momenteel in combinatie met mijn OD100 amp maar vind de brom eigenlijk wel meevallen. Het is natuurlijk wel meer aanwezig dan wanneer ik direct inplug maar dat ervoer ik vroeger met pedalen icm gemeenschappelijke voeding ook al. Als je erop gaat letten kan ik me voorstellen dat het storend overkomt.

Je zou in ieder geval gebalanceerde kabels kunnen gebruiken die imo een kleine verbetering van de sound geven.

De enige echte oplossing is dus inderdaad de signalen volledig galvanisch te scheiden. De suggestie om met DI-boxjes te experimenteren is zo gek nog niet en dat zou je eens bij je dealer kunnen uitproberen voordat je wat koopt.

Persoonlijk zou ik daarnaast ook eens wat investeren in een extra input buffer zodat de gitaar sound goed intact blijft maar ook dat kun je achteraf bepalen.

fenderben
18 oktober 2011, 10:42
Je zou in ieder geval gebalanceerde kabels kunnen gebruiken die imo een kleine verbetering van de sound geven.

De enige echte oplossing is dus inderdaad de signalen volledig galvanisch te scheiden. De suggestie om met DI-boxjes te experimenteren is zo gek nog niet en dat zou je eens bij je dealer kunnen uitproberen voordat je wat koopt.

Persoonlijk zou ik daarnaast ook eens wat investeren in een extra input buffer zodat de gitaar sound goed intact blijft maar ook dat kun je achteraf bepalen.

Heb je zelf ervaring met het gebruik van DI-boxjes? Het gebruik van gabalanceerde kabel heeft volgens mij alleen zin als je kastjes er tussen zet. Ik ga er in de toekomst eens mee expirimenteren. Wat betreft de input buffer; daar gebruik ik nu de Mesa V-twin voor, die heeft een goede buffer!

tnijland
18 oktober 2011, 21:15
Nee, maar dat ga ik waarschijnlijk binnenkort nog wel een keertje proberen. Ik heb hem net en begin waarschijnlijk toch eerst met een (Lehle) buffer om het gitaar signaal optimaal te maken. Als ik een optimaal input signaal heb ga ik de loops aanpassen want de 4 cable aansluit methode is voor mij ook de enig acceptabele methode als purist (lees muggezifter ;-)

De volgende link is overigens wat interessante forum informatie over de aanpak van de ISO-box:

http://forum.tcelectronic.com/topic/7538/balanced-cableshum-eliminators-or-both/

Ofwel: 2x wat langere balanced cables vanaf TC G-System Insert loop send/return & out naar de Ebtech iso-box en vandaar met 2 korte unbalanced patch kabeltjes naar de amp FX send/return. Dat is geen dure oplossing en valt qua bekabeling ook wel mee.

fenderben
20 oktober 2011, 14:37
Nee, maar dat ga ik waarschijnlijk binnenkort nog wel een keertje proberen. Ik heb hem net en begin waarschijnlijk toch eerst met een (Lehle) buffer om het gitaar signaal optimaal te maken. Als ik een optimaal input signaal heb ga ik de loops aanpassen want de 4 cable aansluit methode is voor mij ook de enig acceptabele methode als purist (lees muggezifter ;-)

De volgende link is overigens wat interessante forum informatie over de aanpak van de ISO-box:

http://forum.tcelectronic.com/topic/7538/balanced-cableshum-eliminators-or-both/

Ofwel: 2x wat langere balanced cables vanaf TC G-System Insert loop send/return & out naar de Ebtech iso-box en vandaar met 2 korte unbalanced patch kabeltjes naar de amp FX send/return. Dat is geen dure oplossing en valt qua bekabeling ook wel mee.

ok; Als je de 'nieuwe' versie van de G system hebt dan zit daar al een buffer ingebouwd en dan is de sunday volgens mij een beetje overbodig? Als je de eerste versie hebt dan wordt een buffer wel aanbevolen. Ik denk dat dan dan alleen effect heeft voor een gitaar met low output (lees single coils). Met mijn mm luke hoor ik geen verschil met de v-twin ervoor als buffer of rechtstreekt input. Heb geen ervaring met de lehle sunday, maar die wordt inderdaad wel aanbevolen. Kun je jou ervaring met de lehle posten? Daar ben ik wel benieuwd naar. Welke gitaar heb je (toevallig ook de luke :)? Ook je ervaring met de ebtech ben ik wel benieuwd naar. Nog iets off topic: maandag startte de G opeens niet meer op. Het display lichtte wel op maar voor de rest deed ie nix. Heb toen opnieuw de software geinstalleerd en nu werk het weer. Als het opnieuw voorkomt moet ie toch naar een tech!

tnijland
21 oktober 2011, 19:49
Nou, ik heb de G-System nog niet zo lang en op dit moment dus ook nog geen buffer. Het is ook een niet-gemodificeerde versie. Wel hoor ik een licht signaal verlies tov rechtstreeks inpluggen hetgeen eenvoudig is op te lossen met een goede buffer (wat overigens ook de oplossing is van TC).

Ik speel voornamelijk met een Haar strat met Flechter/Landau SC elementen en een Suhr humbucker. Je merkt het verschil alleen met low output want mijn Hamer met actieve elementen heeft er geen last van. Ik zat dus zelf meer een beetje te dubben om de Lehle te nemen. Alternatief is de cmatmod buffer. Stap 2 is een Ebtech kastje (via Thomann).

De G-System processed sounds klinken overigens erg goed en zijn van de bekende TC kwaliteit. De bediening is echt fenomenaal goed en rechtvaardigt voor mij de aanschaf van dit apparaat. Echt een prachtig apparaat.

fenderben
24 oktober 2011, 22:02
Nou, ik heb de G-System nog niet zo lang en op dit moment dus ook nog geen buffer. Het is ook een niet-gemodificeerde versie. Wel hoor ik een licht signaal verlies tov rechtstreeks inpluggen hetgeen eenvoudig is op te lossen met een goede buffer (wat overigens ook de oplossing is van TC).

Ik speel voornamelijk met een Haar strat met Flechter/Landau SC elementen en een Suhr humbucker. Je merkt het verschil alleen met low output want mijn Hamer met actieve elementen heeft er geen last van. Ik zat dus zelf meer een beetje te dubben om de Lehle te nemen. Alternatief is de cmatmod buffer. Stap 2 is een Ebtech kastje (via Thomann).

De G-System processed sounds klinken overigens erg goed en zijn van de bekende TC kwaliteit. De bediening is echt fenomenaal goed en rechtvaardigt voor mij de aanschaf van dit apparaat. Echt een prachtig apparaat.

Ik heb de TC nova drive er ook nog aan gekoppeld; via midi in/out dan perfect te bedienen met de g-system (presets). Is ook nog eens volledig analoog! Echt een aanrader!