PDA

View Full Version : Wheels - Foo Fighters cover op acoustische gitaar



pumpkinhead
2 oktober 2011, 18:02
Hallo allemaal
Dit is een cover door mij van Wheels. Ik heb geprobeerd een eigen versie te maken waarbij ik bepaalde dingen van het originele nummer in de gitaarpartij verwerk. Graag jullie mening :)

http://www.youtube.com/watch?v=pc1iBf98bXs

beruk
2 oktober 2011, 21:58
Zeker een van de betere covers die ik net gehoord heb.:ok: (qua registratie niet zo ok) Je gaat nogal tekeer op je gitaar, (of dat ding heeft een fenomenaal hard geluid) het strummen is daardoor enigszins ongenuanceerd. Prettige stem heb je, je zit niet helemaal in het liedje (kijkt af en toe rond of alles het nog doet, of zo?) dat hoor je. Iets gas terugnemen op je gitaar en gas erbij vocaal en het is af!

Don Capo
5 oktober 2011, 12:53
Zeker goed hoor, vvind je stem heel prettig om naar te luisteren. Speelt ook lekker, ben het niet eens met Beruk dat je niet helemaal in het nummer zit. Ik heb zelf meer het idee dat het opnemen van jezelf nog wat onwennig is. Vond het in ieder geval de moeite van het beluisteren meer dan waard!

pumpkinhead
5 oktober 2011, 22:45
@Beruk: Thanks, Na achteraf beluisteren merk ik inderdaad ook dat ik soms te hard strum op mijn gitaar. De opname is met een fototoestel gemaakt en is daardoor ook niet zo optimaal van klank. Het is wel waar dat ik op een gegeven moment tijdens het liedje door iets werd afgeleid, ik had echter niet het gevoel dat ik niet 'in het liedje ' zat, maar het zou wel zo kunnen overkomen dus daar moet ik nog meer op letten(misschien meer in de camera kijken?). Bedankt voor de tips!

P.S.: Bedoel je met registratie de opname?

@Don Capo: Dat doet me plezier! Je hebt wel gelijk dat het opnemen onwennig is, het is namelijk mijn eerste opname. :noob: Cheers

smokinghotdog
10 oktober 2011, 18:47
Klinkt goed! Lekker gitaarspel. Hou persoonlijk niet zo van Foo Fighters, maar kan een goede cover altijd wel waarderen. Enige echte puntje van 'kritiek' zou zijn dat je misschien met iets meer emotie zou kunnen zingen. Het ging hierboven over je manier van performen, of het weg kijken of iets van de klets, maar ik merk het meer als ik het scherm weg klik en gewoon puur naar de muziek luister. Maar desalniettemin, goede stem!